Web Analytics Made Easy - Statcounter

امسال چهارمین جشنواره فرهنگی، هنری و بومی بخش سیلوانا از توابع ارومیه با هدف انعکاس ظرفیت‌ها و کمبودها در حالی برگزار می‌شود که در صورت توجه به آن می‌تواند نقطه عطفی در تحرک بخشی به گردشگری روستایی آذربایجان غربی باشد. ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۶ استانها آذربایجان غربی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، سیلوانا ظرفیت‌های گردشگری زیادی دارد، این بخش به عنوان یکی از 19 منطقه جهان که دارای اکسیژن خالص است شناخته شده است، وجود چشمه‌ها و دریاچه‌هایی که از آب شدن طبیعی برف ارتفاعات به‌وجود می‌آیند، سیلوانا را به یک منطقه نمونه گردشگری در ایران و جهان تبدیل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سال 86 که این منطقه به عنوان یکی از مناطق نمونه گردشگری آذربایجان غربی مورد تصویب قرار گرفت  مقرر شد  تا زیرساخت های مناسب از جمله هتل، مسافرخانه و راه های مناسب برای استفاده مسافران و گردشگران فراهم شود اما با گذشت سال ها مشکلات این بخش هم چنان در انتظار توجه و همت مسئولین  است.

کمبود ها و ظرفیت های سیلوانا مستلزم توجه جدی است 

غفارزاده از اهالی بخش سیلوانا به خبرنگار تسنیم می گوید: ظرفیت‌های گردشگری موجود در سیلوانا می‌تواند سالانه میلیون‌ها گردشگر را به استان جذب کند، ولی عدم وجود زیرساخت های لازم مانع این تحول بزرگ است.

وی با بیان این مطلب، افزود: منطقه سیلوانا یک بهشت دست نخورده برای جذب گردشگر است، ولی سرمایه‌گذاری در این بخش با مشکل مواجه است و تاکنون سرمایه‌گذاری نتوانسته موفق به سرمایه‌گذاری شود.

غفار زاده نبود جاده های مواصلاتی مناسب، امکانات اقامتی گردشگران، عدم احداث پل گلستانه، بلاتکلیفی روستای راژان برای شهر شدن و ... را از مشکلات این بخش بر شمرد و گفت امیدوار است در جشنواره فرهنگی و هنری که در روستای دیزج در حال برگزاری است شاهد ارائه راه حل های اساسی در مورد این بخش  از سوی مسئولین باشد.

چهارمین جشنواره فرهنگی و هنری سیلوانا در حال برگزاری است 

بخشدار بخش سیلوانای ارومیه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: مراسم افتتاحیه این جشنواره، ساعت 16 روز چهارشنبه با حضور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، مدیرکل دفتر امور روستایی شوراهای استانداری آذربایجان غربی و جمعی دیگر از مدیران استانی، شهرستانی و منطقه‌ای در چمن ورزشی روستای دیزج مرگور برگزار شد.

ریباز میرزایی این جشنواره را بهانه‌ای برای خودنمایی ظرفیت‌ها و کمبودهای بخش سیلوانا برشمرد و افزود: توسعه گردشگری منطقه سیلوانا منجر به توسعه اقتصادی ارومیه و آذربایجان غربی خواهد شد بنابراین لازم است توجه ویژه‌ای به این منطقه مبذول گردد.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را که تا 31 خرداد ادامه دارد، انعکاس فرهنگ و سنت‌های ساکنین این منطقه عنوان کرد و گفت: حضور گروه‌های رقص محلی،گروه‌های موسیقی مختلف،گروه‌های هنری، ادیبان مطرح، ورزشکاران، برپایی غرفه‌های متنوع روستایی و نمایشگاه تولیدات محلی از محورهای جشنواره است و ایجاد فضای شاد و دل‌انگیز برای بازدیدکنندگان در دستور کار قرار دارد.

‌"سیلوانا" کلکسیون جذابیت‌های طبیعت‌گردی شمال غرب ایران+تصاویر‌خالص ترین اکسیژن ایران را در سیلوانا استشمام کنید +تصاویرچشم نوازی آبشار "سوله دوکل" ارومیه در انتهای اردیبهشت

میرزایی با بیان اینکه  طبیعت بخش مرزی سیلوانا از زیبایی خاصی برخوردار است  گفت: برخورداری از  اکوتوریست قدرتمند، قرارگیری در بین 20 منطقه برتر دنیا از لحاظ اکسیژن خالص موجود در هوا، بهترین مکان برای  ستاره شناسی،  وجود پتانسیل‌های ورزش هوایی مانند پاراگلایدر و بیشینه فرهنگی، از ظرفیت‌های بالقوه  منطقه سیلوانا برای جذب گردشگر است.

بخشدار سیلوانا افزود: این موهبت الهی در صورت تکمیل زیرساخت‌های گردشگری، از جمله معضل جاده‌های مواصلاتی و استفاده از ظرفیت مرزی می تواند حتی گردشگران بین‌المللی نیز جذب کند و این امر مستلزم توجه و اختصاص بودجه ویژه برای  توسعه و تجهیز زیرساخت‌های این منطقه است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که با برگزاری چنین جشنواره‌هایی در جهت معرفی پتانسیل‌های گردشگری منطقه و دعوت از مسئولین کشوری برای حضور در آن شاهد توسعه و رونق اقتصادی در این منطقه باشیم.

این جشنواره 29 الی 31 خرداد از ساعت 10 تا 19 در چمن ورزشی روستای دیزج بخش سیلوانای ارومیه  در حال برگزاری است، باشد که مسئولین  به  عمل به  وعده های داده شده در جشنواره های پیشین این منطقه ،بسنده کنند و از دادن وعده جدید بپرهیزند.

گزارش از راضیه محمودپور

انتهای پیام/ ز

R41361/P/S6,48/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۲۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کانون‌های مساجد ظرفیت مؤثری برای غنی‌سازی اوقات فراغت هستند

به گزارش خبرنگار مهر، بهزاد کیامهر ظهر یکشنبه در نشست توجیهی طرح ملی «مسجد، کانون نشاط» که در قالب کارگاه آموزشی از سری برنامه‌های قرارگاه شهید آوینی با حضور ۵۰ نفر از مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کردستان برگزار شد، با اشاره به اهمیت غنی‌سازی اوقات فراغت در سطح کانون‌های مساجد اظهار کرد: کانون‌های مساجد به عنوان گسترده‌ترین و مردمی‌ترین نهاد فرهنگی ظرفیت قابل توجهی در زمینه اوقات فراغت بر عهده دارد.

وی، با بیان اینکه مسجد پایگاه اجتماعی است، افزود: مساجد به‌عنوان یک کانون معنوی و مقدس نقش بی‌بدیلی در مبارزه و روشنگری در برابر هجمه سنگین دشمنان در جنگ شناختی، تعمیق معارف دینی و همچنین پاسخگویی به شبهات و سوالات نسل جوان دارد و در این بین ائمه جماعات بیش از سایر ارکان مسجد، وظیفه و رسالت دارند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان به اجرای طرح اوقات فراغت کانون‌های مساجد با شعار «مسجد، کانون نشاط» اشاره کرد و افزود: ایجاد بستر مناسب برای نزدیک شدن و انس گرفتن جوانان و نوجوانان با رشته‌های فرهنگی و هنری یکی از مهمترین اهداف پیش‌بینی شده در طرح اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است.

کیامهر، بر ضرورت برنامه‌ریزی برای شناسایی و کاهش آسیب‌های اجتماعی به متولیان طرح غنی‌سازی اوقات فراغت در کانون‌های مساجد تأکید کرد و یادآور شد: عملیاتی کردن فرامین رهبر معظم انقلاب به ویژه جهاد تبیین در راستای اعتلای سیاسی جامعه و ارتقای بصیرت سیاسی نسل جوان از دیگر بخش‌های طرح اوقات فراغت کانون‌ها است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کردستان با بیان اینکه مخاطبان اصلی کانون‌ها را کودکان، نوجوانان و جوانان تشکیل می‌دهند، افزود: برقراری ارتباط خوب با نسل جوان باید محور برنامه‌های طرح اوقات فراغت کانون‌های مساجد باشد.

مدیرمسئول کانون شهید نجفی مسجد امام سجاد (ع) قروه در ادامه این نشست توجیهی، با تشریح فعالیت‌های اوقات فراغت حول محورهای فرهنگی، ورزشی، قرآنی، کتابخوانی و هنری عنوان کرد: این فعالیت‌های بایستی در قالب جشنواره و لیگ برای اعضای کانون تعریف شود و به صورت رقابتی در سطح کانون‌های مساجد استان توسعه یابد.

عزیزی با تاکید بر ترسیم چشم انداز برای توسعه فعالیت‌های کانون و مسجد بیان کرد: مسأله‌ای که لازم است مورد توجه مدیران کانون‌ها باشد، مسئله روش و اجرای آن است تا با جذب حداکثری جوانان و نوجوانان به مسجد، مسجد را به پایگاهی برای تربیت و کشف استعدادهای نسل امروز تبدیل کنیم.

در ادامه این جلسه روش اجرای طرح به صورت تیمی در بین مدیران کانون‌های مساجد استان به صورت آزمایشی اجرا شد.

کد خبر 6097207

دیگر خبرها

  • ثبت نام ۳۴ هزار نفر در طرح بیمه رایگان مادران در آذربایجان غربی
  • گشایش نمایشگاه نقاشی در نگارخانه حوزه هنری
  • افتتاح نمایشگاه عکس وعده صادق در کوهدشت
  • یک میلیون هکتار از مراتع آذربایجان‌غربی ییلاقی است
  • شهروند خبرنگار؛پیگیری تخریب پل روستایی در چالدران
  • جشنواره ملی اشکواره حسینی به دور هفتم رسید
  • برگزاری هفتمین جشنواره ملی اشکواره حسینی در مازندران
  • کانون‌های مساجد ظرفیت مؤثری برای غنی‌سازی اوقات فراغت هستند
  • ظرفیت های گردشگری گرمی در قالب جشنواره معرفی می شود
  • جشنواره غذاهای سنتی شهرستان گرمی برگزار شد