Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@20:29:16 GMT

بیرجند رتبه نخست جذب تسهیلات اشتغال را دارد

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۲۲۶۹۰

بیرجند رتبه نخست جذب تسهیلات اشتغال را دارد

علی ناصری روز چهارشنبه در نشست کمیته اشتغال و سرمایه گذاری و ستاد هماهنگی توسعه و تعاون شهرستان بیرجند افزود: در طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایر و سامانه کارا ۲۶۴ طرح انعقاد قرارداد و پرداخت تسهیلات با ۴۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در استان انجام شده است.

وی ادامه داد: در حوزه مشاغل خانگی بانک های ملی، رفاه کارگران، تجارت و ملت، عامل پرداخت تسهیلات بودند و از سهمیه ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومانی شهرستان بیرجند، ۶۷ درصد آن تاکنون جذب شده و این اعتبار جذب شده به ۵۴۳ طرح در حوزه مشاغل خانگی پرداخت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: در حوزه تسهیلاتی که مربوط به اشتغال در سطح شهرستان بیرجند وجود دارد با توجه به گزارشی که سامانه رصد، دستگاه های اجرایی و بانک ها به ما ارائه کردند در حوزه کمیته امداد امام خمینی (ره) در سال ۱۳۹۷ توانستیم ۶۵۱ طرح را با ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کنیم.

فرماندار بیرجند در ادامه بیان کرد: ۱۲ میلیارد تومان طرح های کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) از محل بند «ب» تبصره ۱۶ قانون بودجه برای شهرستان بوده که مبلغ ۶ میلیارد تومان و از محل اعتبارات داخلی کمیته امداد و صندوق ولایت ۲ میلیارد تومان و از محل طرح های اشتغال روستاییان و عشایر و چهار میلیارد تومان در حوزه مددجویان کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) پرداخت شده است.

وی بیان کرد: همچنین ۵۳ طرح مربوط به اداره بهزیستی شهرستان بیرجند با یک میلیارد تومان پرداختی از محل بند «ب» قانون بودجه پرداخت تسهیلات انجام شده است.

ناصری گفت: شرکت تعاونی و توسعه عمران شهرستان بیرجند با مشارکت مردم ایجاد می‌شود، با توجه به قوانین حمایتی که در این شرکت‌ها وجود دارد و در هر شهرستان یک شرکت تعاونی و توسعه عمران باید ایجاد شود افراد می توانند با حداقل ۱۵۰ هزار تومان و حداکثر یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خرید، عضو این شرکت شوند.

وی اظهار داشت: بنا داریم در سال ۱۳۹۸ شرکت تعاونی و توسعه عمران شهرستان بیرجند افتتاح شود و در حال حاضر هیات موسس آن مجوز های لازم را گرفته اند و ما در فرمانداری اتاق فکری به عنوان پشتیبان این هیات انتخاب کردیم و این شرکت ساختار خصوصی در قالب تعاونی دارد و دولت هم مشوق هایی را برای عمل کردن بهتر این شرکت‌ها طبق قانون مصوب مجلس شورای اسلامی در نظر گرفته است.

فرماندار بیرجند بیان کرد: شرکت یادشده از مشوق های خوبی در بحث قبول پروژه های دولتی به عنوان پیمانکار، ورود به مزایده ها و مناقصه ها اولویت هایی برای این شرکت‌ها قائل می‌شود تابتوانند پروژه داشته باشند، برای افتتاح این شرکت حداقل باید هزارو ۵۰۰ نفر عضو آن شوند که از اداره ها و بانک ها تقاضا کردیم عضو این شرکت شوند و همه مردم در شهر و روستا می توانند عضو شرکت تعاوی و توسعه عمران شهرستان بیرجند شوند.

ناصری افزود: شرکت یادشده یک مجموعه اقتصادی است که در همه حوزه ها مثل سرمایه گذاری، عمران و… می تواند فعالتی کند و در هر حوزه که احساس کند سود سرمایه گذاری برای سهام داران دارد، می تواند پروژه بگیرد و بعضی از پروژه ها را هم بدون تشریفات دریافت کند.

۷۵۵۹ *۶۰۵۴

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تسهیلات اشتغال خراسان جنوبي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۲۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهاد کشاورزی نیشابور رتبه نخست ارزیابی عملکرد در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیشابور گفت: تمامی شهرستان‌های استان در ۴ مرحله بصورت فصلی ارزیابی می‌شوند که شهرستان نیشابور در سه فصل رتبه اول و در یک فصل رتبه دوم و در مجموع رتبه اول ارزیابی عملکرد  را بدست آورده است.

علی مبارکی افزود: شاخص‌ها ارزیابی در حوزه‌های کاری زراعت، باغبانی، حفظ نباتات، مکانیزاسیون، امور دام و طیور، آب و خاک، روابط عمومی، ترویج و آموزش کشاورزی، امور اراضی، امور آبزی پروری، امور اداری و مالی، برنامه ریزی و امور اقتصادی و. انجام شده است.

وی گفت: مهمترین مولفه اجرای این طرح مبتنی بر اصل رقابت است که از نتایج اجرای آن توسعه نظارت‌ها بر عملکرد واحد‌های شهرستانی ونیز اجرای این طرح باعث آگاهی مدیران محترم شهرستان‌ها از وضعیت واحد‌های تحت پوشش خود در مقایسه با سایر شهرستان‌های استان و استفاده در تصمیم گیری‌های مدیریتی خواهد شد که با بررسی جزء به جزء نتایج آنالیز شده، خواهند توانست نسبت به تقویت و بازنگری عملکرد واحد‌های ضعیف‌تر و نیز تشویق واحد‌های موفّق اقدام کنند.

 

دیگر خبرها

  • اعطای تسهیلات 4 میلیاردی به کارفرمایان در ازای به کارگیری معلولان + جزییات
  • اعطای تسهیلات 40 میلیاردی به کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان + جزییات
  • کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان تا ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت می کنند
  • صادرات بیش از ۵ میلیون دلار کالا از تعاونی‌های شهرستان کاشان
  • آغاز مرحله نخست آزمون سراسری در ۱۶ شهرستان آذربایجان غربی
  • رتبه نخست استان همدان در تحقق اشتغال به رزن رسید
  • طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود
  • جهاد کشاورزی نیشابور رتبه نخست ارزیابی عملکرد در خراسان رضوی
  • پرداخت ۲۲۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در کاشان
  • تعهد ۱۷ هزار و ۶۶۹ نفری اشتغال استان همدان در سال ۱۴۰۳