Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- بهره‌گيري از سيره و نقش آفريني‌هاي تاثيرگذار آن شهيد ارجمند در عرصه مقاومت فعال ضد استکبار جهاني، نياز دائمي مدافعان انقلاب، نظام و ميهن اسلامي در مسير تمدن سازي نوين است.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از معاونت روابط عمومي و تبليغات بنياد، حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس در ابتداي اين بيانيه آمده است: مطالعه و تأمل در زندگي شهيد دکتر مصطفي چمران و شاخص‌هاي شخصيتي آن شهيد ارجمند به ويژه بصيرت و آگاهي عميق در حوزه حوادث و وقايع زمانه و هوشمندي در طرح‌ريزي‌هاي دفاعي و نظامي، اعتقاد و باور عميق وي به معنويت و توکل الهي؛ نسخه‌هاي آموزنده و رهگشايي را فراروي نسل‌هاي تاريخ اين سرزمين، نيرو‌هاي مسلح و مدافعين استقلال و تماميت ارضي کشور و ارزش‌ها و آرمان‌هاي انقلاب اسلامي قرار مي‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اين بيانيه مي‌افزايد: روح والا و وارسته و تجارب علمي و آموزه‌هاي انقلابي و مبارزاتي ناشي از حضور در لبنان و همراهي با رزمندگان مقاومت اسلامي در مقابله با رژيم صهيونيستي در پيوند با عنصر دين داري و ولايت‌مداري از وي چهره‌اي ممتاز و فراملي ساخته بود به گونه‌اي که با گذشت حدود چهار دهه از فراغ آن شهيد عزيز نام و ياد وي نزد مجاهدان مدافع آرمان فلسطين منشاء حرکت و انديشيدن به جهاد و مقاومت است.
اين بيانيه در ادامه با اشاره به مبارزات سياسي دکتر چمران عليه استبداد و استعمار و رويارويي خستگي ناپذير عليه نظام طاغوتي شاه و سپس هجرت وي از ايران به مصر و لبنان پس از قيام خونين 15 خرداد سال 42 آورده است: حضور بالنده و فعال شهيد دکتر مصطفي چمران در صحنه آموزش و فراگيري فنون و شيوه‌هاي مبارزه مسلحانه و جنگ چريکي در مصر و سپس تعليم آن به انقلابيون مسلمان ايران قبل از پيروزي انقلاب اسلامي در لبنان و در ادامه بهره گيري از آن تجارب ارزشمند و مؤثر در مصاف باضد انقلاب در کردستان و نيز متجاوزين رژيم بعثي صدام، از وي شخصيتي ممتاز، ماندگار و منحصر به فرد در تاريخ انقلاب اسلامي ترسيم کرده است.
اين بيانيه، شهيد چمران را الگويي ممتاز و آموزنده براي نسل جوان و مجاهدان عرصه‌هاي دفاع از تماميت ارضي کشور و پاسداري از انقلاب و نظام اسلامي قلمداد و تصريح کرده است: با گذشت سي و هشت سال از عروج آن شهيد گرانقدر، مطالعه و تأمل در ابعاد و زواياي زندگي پرفروغ وي براي اقشار و آحاد مردم ايران به ويژه نسل‌هاي آينده ساز کشور و رزمندگان اسلام، عبرت‌آموز و راهگشا است.
در پايان اين بيانيه با پاسداشت سي و هشتمين سالگرد شهادت آن فرمانده عارف و مجاهد و تجديد ميثاق با آرمان‌هاي بلند انقلاب اسلامي و شهيدان و تأکيد بر بازخواني کارنامه درخشان و آموزنده شهيد دکتر مصطفي چمران در عرصه‌هاي صيانت از ارزش‌هاي ديني و انقلابي و مصاف با جبهه ضدانقلاب و دشمنان ملت ايران تأکيد شده است: در شرايطي که انقلاب اسلامي در مصاف راهبردي خود با نظام سلطه و استکبار همچنان آماج هجمه‌هاي گوناگون و دشمني‌هاي پيچيده از جمله جنگ اقتصادي، تحريم‌هاي ظالمانه و شيطاني امريکاي زورگو و نبرد همه جانبه رسانه‌اي قرار دارد، جامعه اسلامي بيش از هر زمان ديگري در صحنه‌هاي سرنوشت ساز "مقاومت فعال " نيازمند بصيرت، هوشمندي، ولايتمداري و عمل انقلابي از جنس شهيد دکتر چمران است و تا هنگامي که ياد و خاطره اين شهيد گرانقدر و ديگر شهيدان و حماسه سازان تاريخ انقلاب و نظام اسلامي در جامعه ما جاري و زنده است، ملت ايران در حصار امنيت، سلامت و آرامش قرار خواهد داشت و اين دستاورد ثمره و نتيجه ايمان، وحدت، پايداري و استقامت مردم عزيز ايران اسلامي در پيروي از تدابير و راهبرد‌هاي حکيمانه بنيانگذار کبير انقلاب اسلامي حضرت امام خميني (رحمة الله عليه) و خلف صالح ايشان حضرت امام خامنه‌اي عزيز (مدظله العالي) و جانفشاني و فداکاري‌هاي شهدا و ايثاگراني است که نام ايران اسلامي و امت سلحشور را بربلنداي تاريخ معاصر ثبت نموده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سيره چمران نقشه مدافعان انقلاب تمدن نوين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۲۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه تهران مأمور تدوین نظام‌نامه دانشگاه تمدن‌ساز شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رئیس دانشگاه تهران گفت: نهاد‌های بین‌المللی سابقه بیش از ۱۷ قرن نهاد دانشگاه در ایران را ثبت کرده‌اند و یونسکو در سال ۲۰۱۷ دانشگاه جندی‌شاپور را به‌عنوان قدیمی‌ترین نهاد علم در دنیا معرفی کرد و اکنون این قدمت به ۱۷۵۷ سال رسیده است.
دکتر سید محمد مقیمی در گردهمایی معاونان اداری و مالی دانشکده‌ها و واحد‌های دانشگاهی دانشگاه تهران یادآوری کرد: با مطالعه سنت دانشگاهی در ایران زمین، به نوعی سابقه جندی شاپور، نظامیه‌ها، ربع رشیدی، دارالحکمه‌ها و دارالفنون به دانشگاه تهران پیوند می‌خورد؛ اسناد پشتیبان قوی برای انضمام این سوابق ارزشمند به یکدیگر موجود است و باور داریم دانشگاه تهران به‌عنوان نماد آموزش عالی ایران میراث‌دار این قدمت و پیشینه است.
وی با اشاره به ارائه پیشنهاد دانشگاه تهران به شورای عالی انقلاب فرهنگی جهت تدوین نظام‌نامه‌ای برای دانشگاه تمدن‌ساز، گفت: در مصوبه جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۱۴۰۳، مأموریت تدوین نظام‌نامه دانشگاه تمدن‌ساز به دانشگاه تهران واگذار شد.
استاد دانشکدگان مدیریت دانشگاه تهران به تلاش برای ضمیمه شدن تجربه پرافتخار نهاد‌های علم در ایران به قدمت دانشگاه تهران به‌عنوان نماد آموزش عالی ایران تأکید کرد و اظهار داشت: دانشگاه تهران ریشه در تاریخ تمدن ما دارد؛ تاریخی که قدمت دانشگاه جندی شاپور به‌عنوان مبدأ آموزش عالی جهان را برابر ۱۷۵۷ سال تأیید می‌کند و یونسکو نیز این قدمت را تصویب کرده و دانشگاه تهران میراث‌دار این قدمت ۱۷۵۷ ساله است.
رئیس دانشگاه تهران در ادامه گفت: هشتم خرداد ماه در مراسم نود سالگی دانشگاه تهران، به دنبال تبیین نقش تمدن‌سازی دانشگاه تمدن‌ساز در دستیابی به تمدن نوین اسلامی ایرانی هستیم که در این راستا بیش از ۱۳۰۰ ایده و پیشنهاد از سوی دانشگاهیان و مردم در سامانه نظام پیشنهاد‌های دانشگاه ثبت شده است و طی یک هفته آینده ۹۰ ایده برتر معرفی و در طول سال ۱۴۰۳ اجرایی می‌شوند.
مقیمی افزود: سکه نقره ویژه این بزرگداشت از سوی بانک مرکزی در حال ضرب است و قرار است در یکی از چک‌پول‌ها نیز نماد سردر دانشگاه تهران درج شود.
وی همچنین از برگزاری اجلاس سراسری رؤسای دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری از دوم تا چهارم خرداد ماه در دانشگاه تهران خبر داد و اظهار داشت: این اجلاس در سالن اجلاس جدید دانشگاه تهران که به مناسبت یکهزار و هفتصد و پنجاه و هفتمین سال پایه‌گذاری سنت دانشگاهی در جهان با ظرفیت ۲۳۰ نفر احداث شده است، برگزار خواهد شد و اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها اولین برنامه‌ای است که در این سالن باشکوه برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • امام صادق (ع) بنیانگذار تمدن نوین بشری
  • پیروان امام صادق(ع) در مسیر تمدن‌سازی
  • انتقاد چمران از تناقضات در قانون نظام شورایی کشور
  • مهم ترین عامل توسعه یك جامعه نظام آموزشی است
  • پیکر شهید «فرزین بلیان» در بانه تشییع شد
  • دانشگاه تهران مأمور تدوین نظام‌نامه دانشگاه تمدن‌ساز شد
  • اصول اساسی نظام «مردم محوری» است
  • ضرورت آرایش‌جنگی رسانه‌ها دربرابر رسانه‌های نظام سلطه
  • حرکت در مسیر تمدن‌سازی نوین اسلامی اولویت معاونت فرهنگی دانشگاه‌
  • حرکت در مسیر تمدن‌سازی نوین اسلامی اولویت معاونت فرهنگی باشد