Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام حبیب‌رضا ارزانی رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور و مشاور وزیر ارشاد و دبیر مساجد و مناسک یازدهمین جشنواره رسانه‌های دیجیتال در در ارتباط تلفنی با برنامه «صبح و گفت‌وگو» با موضوع «اوقات فراغت، سلامت جسم و روح و رشد اجتماعی» اظهارداشت: حدود ۲۴ هزار کانون فرهنگی هنری مساجد در ایام تابستان و از یکم تیرماه به پایگاه‌های اوقات فراغت تبدیل می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور با بیان اینکه یکی از نیازهای معنوی بشر ارتباط با خداوند است، افزود: از این رو تلاش ما این است که برنامه‌های مختلفی را با شعار «اخلاق، نشاط و معنویت» در دل مسجد برگزار کنیم.

وی اضافه کرد: انسان برای برخورداری از یک جامعه ارزشمند و متعالی باید ارتباط با خداوند را در بخش اعظمی از برنامه‌های خود بگنجاند لذا ما با اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در دل مساجد درصدد تقویت ارتباط کودکان و نوجوانان با مسجد در ایام فراغت هستیم.

ارزانی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور را نهادی خانواده‌محور و بر پایه مسجد معرفی و تصریح کرد: ثبت‌نام برنامه‌های امسال کانون‌ها از اول تا دهم تیرماه و در شش محور قرآن و عترت(ع)، آموزش و توانمندسازی، شبکه‌سازی و فضای مجازی، کتاب و کتاب‌خوانی، هنر و فعالیت‌های اجتماعی انجام می‌شود.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور ادامه داد: طرح «پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران» به همت ستاد طراحی شده و استان برتر در این زمینه را در شب ولادت حضرت زهرا (س) معرفی خواهیم کرد.

وی در توضیح فرآیند اجرای این طرح تاکید کرد: تمامی فعالیت‌هایی که در کانون های فرهنگی هنری مساجد انجام می‌شود تا پایان سال مورد سنجش قرار می‌گیرند و امتیازات آنها از طریق پورتال بچه‌های مسجد متشکل از تیم قوی اساتید و مسجدی‌ها قابل‌رصد است.

دبیر مساجد و مناسک یازدهمین جشنواره رسانه‌های دیجیتال در بخش دیگری از اظهارات خود مطرح کرد: آثار فاخر و ارزشمندی درخصوص این جشنواره به دست ما رسیده، در حال حاضر ارزیابی‌های مقدماتی در حال انجام است و نفرات برتر طبق شیوه‌نامه موجود در پایان هفته اعلام خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: یک نکته مهم در حوزه مسجد و مناسک این جشنواره، حضور همگانی اقشار مختلف مردم است، اما معتقدم بیشترین تمرکز را باید به حوزه کودک و نوجوان منعطف کرد تا آثار فاخری توسط این رده سنی تولید شود.

پایان پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قرآن احادیث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۳۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح کتابخانه فرهنگی سیار برای اوقات فراغت زائران حج

معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در مورد نحوه پر کردن اوقات فراغت زائران بعد از انجام اعمال و مناسک حج، از اجرای طرح کتابخانه فرهنگی سیار و مسابقات کتابخوانی خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام سید حسین رکن‌الدینی در همایش سراسری «روحانیون، معین و معینه‌های کاروان‌های حج 1403» که امروز با حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در شهر مقدس قم برگزار  شد، توصیه هایی به حاضران ارائه کرد و گفت:  انتظار این است که سیاست‌های بعثه مقام معظم رهبری در این سفر معنوی رعایت شود.

وی در مورد نحوه پرکردن اوقات فراغت زائران بعد از انجام اعمال و مناسک حج با اشاره به اجرای طرح کتابخانه فرهنگی سیار، افزود: زائران در مکه در بیش از 60 هتل اسکان دارند و می‌توان مسابقات کتابخوانی هم برگزار کرد.

حجت‌الاسلام رکن‌الدینی با اشاره به شبهاتی که ممکن است در حج مطرح ‌شود، گفت: روحانیون و زائران زبان‌دان با رعایت مسائل به این شبهات پاسخ دهند و به «طرح مودت» اهتمام بورزند.

آیت‌الله جواد مروی؛ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و از اساتید درس خارج سخنران بعدی این همایش بود که در باب ارشاد سخن گفت و ارشاد را نیازمند توجه به ضرورت‌هایی عنوان کرد.

وی افزود: شما به عنوان مبلغ باید رفتاری توام با محبت داشته باشید و با آگاهی در میان مردم حاضر شوید.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: دنیا تشنه شنیدن معارف حق اهل بیت است و حج امسال یک فرصت ویژه برای ما و انقلاب اسلامی ایران ایجاد کرده که در تاریخ بی‌بدیل است و در این راستا باید به وظیفه خود در راستای حفظ وحدت و انتقال درست معارف اهل بیت(ع) عمل کنیم.

حجت‌الاسلام غلام‌عباس عشرتی، مدیر جذب و سازماندهی معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری نیز در این همایش با ارائه آماری گفت: برای حج امسال  بیش از 710  نفر روحانی، معین و معینه اعزام خواهند شد و انتظار می رود با حضور و فعالیت بانوان معینه خدمات مطلوبی به بانوان حج‌گزار ارائه شود.

انتهای پیام/

  

دیگر خبرها

  • مسجد مهمترین پایگاه انقلاب و مردم/ مسلمانان از انتقام سخت فرزندان امام به وجد آمده‌اند
  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • اجرای طرح کتابخانه فرهنگی سیار برای اوقات فراغت زائران حج
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • توزیع گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • توزیع ۱۰۰۰ بسته گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی