Web Analytics Made Easy - Statcounter

آرش شکرریز در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا درباره جدایی برانکو ایوانکوویچ از پرسپولیس اظهار داشت: قوانین نقل و انتقالات فیفا علل موجهی را برای فسخ یک قرارداد در نظر گرفته است که آنها را دلایل موجه ورزشی می‌نامند؛ بنابراین با وجود اصل احترام قراردادها، یک قراردادی می‌تواند در پایان فصل به سبب یکی از علل موجهه ورزشی فسخ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این وکیل دادگستری افزود: طبق ماده ۱۵ قانون نقل و انتقالات فیفا، هر زمان باشگاهی بیش از سه ماه حقوق فرد حرفه‌ای یا اشخاص رسمی فوتبال را پرداخت نکند، آن فرد می‌تواند قرارداد خود را فسخ کند اما در بحث جدایی برانکو از پرسپولیس شاهد برخی اظهارات اشتباه هستیم.

شکرریز اضافه کرد: اولاً برخی گفته‌اند که ماده ۱۷ قانون نقل و انتقالات فیفا فقط مشمول بازیکنان است و مشمول سرمربیان نمی‌شود در حالی که اگر به حکم فیفا علیه باشگاه پرسپولیس در پرونده شکایت مانوئول ژوزه نگاه کنیم، می‌بینیم که در این حکم به قوانین نقل و انتقالات فیفا اشاره شده و آن را مشمول سرمربیان نیز دانسته است.

این وکیل بین‌المللی فوتبال ادامه داد: ثانیاً طبق بند ذیل ماده ۱۵ قانون نقل و انتقالات فیفا، فرد حرفه‌ای ۱۵ روز از اتمام آخرین بازی باشگاه تحت قرارداد خود فرصت دارد، قرارداد را فسخ کند این در حالی است که آخرین مسابقه پرسپولیس روز ۱۲ خرداد انجام شده و مهلت ۱۵ روزه، ۲۷ خرداد پایان یافته است. بنابراین برانکو از ۱۲ خرداد تا ۱۵ فروردین حق داشته به دلیل به تعویق افتادن دستمزد و حقوق خود، قرارداد را فسخ کند اما این کار را نکرده و در تاریخ ۲۸ خرداد وکیل او به باشگاه پرسپولیس رفته و خواستار اقاله قرارداد (فسخ دو طرفه قرارداد) شده است.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه برانکو برای فصل بعد نیز با پرسپولیس قرارداد داشته و در مهلت ۱۵ روزه ذکر شده در قوانین فیفا نیز برای فسخ اقدام نکرده است، این قرارداد به قوت خود باقی می‌ماند.

شکرریز توضیح داد: آنچه از شواهد بر می‌آید، برانکو در مهلت ۱۵ روزه پس از آخرین بازی پرسپولیس، قرارداد خود را فسخ نکرده و پرسپولیس نیز بارها به او اعلام کرده دستمزدش آماده است و برای دریافت دستمزد می‌تواند به تهران رجوع کند.

این وکیل بین‌المللی فوتبال تاکید کرد: در شرایط فعلی انتقال برانکو به باشگاه الاهلی عربستان شامل مجازات‌های مندرج در ماده ۱۷ آئین‌نامه نقل و انتقالات فیفا مانند محرومیت باشگاه عربستانی از دو پنجره نقل و انتقالات، محرومیت افرادی که در این انتقال نقش داشتند و پرداخت غرامت به پرسپولیس معادل یک و نیم برابر قرارداد برانکو است.

شکرریز گفت: بر این اساس، باشگاه پرسپولیس باید فی الفور از برانکو و باشگاه الاهلی عربستان به کمیته تعیین وضعیت فیفا شکایت کند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پرسپولیس برانکو فیفا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۳۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمربی فصل بعد پرسپولیس کیست؟

در شرایطی که فقط ۵ بازی تا آخر فصل باقی مانده و پرسپولیس در جام حذفی هم حضور ندارد بحث تمدید قرارداد با اوسمار ویرا به کندی پیش می‌رود. البته علت این کند شدن از دست رفتن جام حذفی و شرایط رقابت برای قهرمانی لیگ برتر نیست و شلوغی برنامه‌های باشگاه پرسپولیس و بازی‌های متوالی باعث شده تا خبری از جلسه جدید نباشد.

البته احتمال این وجود دارد که بعد از بازی نساجی مذاکراتی بین درویش و اوسمار انجام شود.

ظاهرا باشگاه پرسپولیس در هر صورت خواستار تمدید قرارداد با این مربی برزیلی است و حتی اگر پرسپولیس قهرمان لیگ نشود هم با این مربی تمدید خواهند کرد.

مدیران باشگاه پرسپولیس بر این باورند که در شرایط فعلی و حتی در تابستان گزینه داخلی مناسبی برای هدایت تیم خود پیدا نمی‌کنند و سراغ هر گزینه خارجی دیگری هم بروند باید مبلغ بالایی هزینه کنند.

درباره مبلغ قرارداد اوسمار هم مسئله‌ای از سوی او مطرح نشده. در واقع در جلسه اول هیچ صحبتی درباره مبلغ قرارداد فصل جدیدی اوسمار به میان نیامده در حالی که گفته می‌شد این مربی مبلغ قابل توجهی از پرسپولیس می‌خواهد.

دیگر خبرها

  • دلیل عدم تمدید قرارداد ستاره WWE قلدری بود!
  • پیشنهاد باشگاه الاهلی به قایدی برای تمدید قرارداد
  • کرواتها ایرانی هستند نه خارجی! (عکس)
  • سرمربی فصل بعد پرسپولیس کیست؟
  • پرسپولیس تمدید با اوسمار را جدی گرفته است
  • شکایت فعالان حقوق بشر از مقامات صهیونیست به دادگاه لاهه
  • بمب نقل و انتقالات پرسپولیس از امارات می‌آید
  • زاکانی به حواشی قرارداد چینی واکنش نشان داد/ شکایت می‌کنیم
  • شاگرد برانکو و کرانچار قشنگ‌ترین گل فوتبال ایران را زد!
  • واکنش زاکانی به حواشی قرارداد چینی: شکایت می‌کنیم