Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کردستان گفت: این مبلغ پارسال یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال بود که امسال جهش چشمگیری داشته است.

اردشیر دولتیاری  افزود: با بیان اینکه ۱۰ شهرستان با ۲۳ زیر حوزه، زیر نظر منابع طبیعی اداره می شود، گشت زنی پیاده، موتوری، خودرویی، تجهیز جوامع و بهره برداران محلی، سمن ها و برگزاری دوره های ترویجی و آموزشی از جمله برنامه هایی است که اجرایی شده و یا در حال اجرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: اولویت مقابله با آتش سوزی در زیرحوزه های استان در مناطق جنگلی و سپس در مراتع غرب، شمال غرب و جنوب غرب است و ۴۰ درصد آتش سوزی ها به علت آتش زدن پسماند مزارع است که به مراتع و جنگل ها سرایت پیدا می کند.

اردشیر دولتیاری فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کردستان بیان کرد : با اشاره به وقوع ۸۸ مورد آتش سوزی در عرصه های طبیعی استان در پارسال ، از این تعداد ۴۸ فقره در جنگل ها و ۳۴ فقره در مراتع روی داد و ۷۹۸ هکتار از عرصه های طبیعی در آتش سوخت.

وی تاکید کرد: به منظور مشارکت جوامع محلی و بهره برداران منابع طبیعی در پیشگیری، کنترل و مقابله با آتش سوزی، ۸۶ گروه واکنش سریع با مدیریت دهیاران در مناطق مختلف کردستان  انجام  دادند.

دولتیاری به تهیه طرح جامع استانی، پیشگیری و اطفای حریق کردستان برای اولین بار در کشور هم اشاره کرد و گفت: در این طرح، زمان ها، مکان ها و ساعات بحرانی شناسایی شده و ارتباط نوع آتش سوزی با مکان و پوشش گیاهی تبیین شده است.

و ی بیان کرد: در ماه خرداد و فصل تابستان شاهد بیشترین میزان آتش سوزی ها هستیم که علت اصلی آنها خطای انسانی می باشد.

وی ضمن دعوت مردم به مشارکت فعالانه در امر حفاظت از منابع طبیعی به عنوان بزرگترین سرمایه ملی از شهروندان خواسته است گزارش تخریب، آتش سوزی و تصرف اراضی ملی را به سامانه رایگان و ۲۴ ساعته ارتباطی ۱۵۰۴ گزارش دهند.

جنگل های کردستان که بخشی از جنگل های غرب کشور را تشکیل می دهد بیشتر اطراف شهرهای بانه و مریوان واقع شده و بعد از جنگل های شمال کشور در رتبه دوم اهمیت قرار دارند.

انتهای پیام /م

طرح جامع استانی در شناسایی زمان ، مکان و ساعات بحرانی مرتبط بانوع آتش سوزی در کردستان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آتش سوزی پسماند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۳۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دست سودجویان از ۱۱ هکتار زمین‌های ملی شاهرود کوتاه شد

کشاورزیان گفت: در پی شناسایی و تشکیل پرونده برای ۱۲ مورد تصرف زمین توسط سودجویان، چهار هزار و ۴۶۸ هکتار منابع طبیعی شاهرود با دستور مقام قضایی رفع تصرف شد.

وی به قانون تبصره یک ماده ۵۵ سازمان منابع طبیعی کشور اشاره کرد و گفت: بر اساس قانون، منابع طبیعی مکلف است توسط ماموران حفاظتی خود به هنگام اطلاع از تصرف زمین‌های ملی، برای رفع تجاوز ورود کند.

کشاورزیان به اجرای مستقیم ۱۰ مورد رفع تصرف در حوزه استحفاظی شهرستان شاهرود اشاره کرد و افزود: سند هفت هزار و ۱۰۷ هکتار از زمین‌های ملی تصرف‌شده طی سال گذشته بدون تشکیل پرونده و پس از آزادسازی به نام دولت صادر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • از توقیف خودرو ۱۷ میلیارد ریالی قاچاق تا دستگیری عامل آتش سوزی عمدی منزل در فارس
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور چیست؟
  • تصاویر قطع ۴۰ اصله درخت در کجور آرشیوی است
  • گازرسانی به ۱۰۰ واحد صنعتی در کردستان
  • ماجرای قطع ۴۰ درخت در نوشهر
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی
  • دست سودجویان از ۱۱ هکتار زمین‌های ملی شاهرود کوتاه شد
  • گازرسانی به ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی در کردستان
  • اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریالی برای افزایش ایمنی تردد شهروندان در منطقه ۷ اصفهان
  • تعیین تکلیف اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس