Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس کل دادگستری استان بوشهر ضمن تبریک فرارسیدن هفته قوه قضاییه گفت: ارتباط دانشگاه و اساتید نخبه و حقوقدانان و دستگاه قضائی یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است و از آنجایی که مجموعه دستگاه قضائی یک مجموعه علمی است، نمی‌تواند از نظرات مجامع علمی بی‌بهره باشد.

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، نشست هم اندیشی حقوقدانان و اساتید حوزه و دانشگاه و وکلا و مشاوران و برخی از مسئولین ادارات حقوقی در سازمان‌ها با حضور دکتر علی جمادی، رئیس کل دادگستری استان بوشهر به همراه اعضای شورای قضایی به مناسبت هفته قوه قضاییه در دادگستری کل استان بوشهر برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این جلسه حقوقدانان و اساتید حوزه و دانشگاه و وکلا و مشاوران و برخی از مسئولین ادارات حقوقی با بیان نقطه‌نظرات خود و ارایه راهکار‌ها در ارتباط با بحث تحول و قوانین و مقررات قضازدایی، صلح و سازش و میانجی گری، کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگستری و رفع اطاله دادرسی مورد بررسی قرار گرفته شد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر در این نشست ضمن تبریک فرارسیدن هفته قوه قضاییه گفت: ارتباط دانشگاه و اساتید نخبه و حقوقدانان و دستگاه قضائی یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است و از آنجایی که مجموعه دستگاه قضائی یک مجموعه علمی است و این مجموعه علمی، نمی‌تواند از نظرات مجامع علمی بی‌بهره باشد.

جمادی در خصوص نقش وکلا در دستگاه قضایی گفت: اساساً برای اینکه طرح دعاوی در دادگستری‌ها کمتر شود و ما شاهد کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگستری‌ها باشیم، قطعاً وکلا نقش عمده‌ای دارند و در جهت اتقان احکام همه باید کمک کنند. نهاد وکالت می‌تواند در کشف حقیقت نقش اساسی داشته باشد و وکلا در جهت احقاق حق و ابطال باطل و صدور آرای سالم بسیار نقش آفرین هستند.

رئیس کل دادگستری در خصوص مبارزه با فساد، در این نشست تاکید کرد و گفت: مبارزه با فساد یک امر مهم است که همکاری همه بخش‌ها را می‌طلبد.

وی افزود، چون همه ما را یک مجموعه می‌بینند و چون یک مجموعه هستیم، هم ضابطان و هم کارشناسان و هم وکلا و هم قضات و هم مجموعه اداری می‌بایست سلامت را سرلوحه امور خود قرار دهند.

جمادی به موضوع استقلال وکلا هم اشاره کرد و گفت: به موازات استقلال قضات، وکلا هم باید استقلال داشته باشند؛ اما منظور از استقلال وکیل و مستقل بودن این است که وکیل در تشخیص موضوع و کشف حقیقت واقعاً مستقل بوده و نفوذناپذیر باشد.

جمادی با اشاره به نهاد داوری گفت: ما حتما برای تقویت نهاد داوری گام برخواهیم داشت، زیرا نهاد داوری از جمله جا‌هایی است که می‌تواند در کاهش ورودی پرونده به دادگستری نقش موثر داشته باشد.

رئیس شورای قضایی استان با اشاره به موضوع ازدیاد ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضائی اظهار کرد: تمام تصمیمات در همه دستگاه‌ها باید با هدف کاهش ناهنجاری‌ها اتخاذ شود و نگاه مجموعه اداری باید بر مبنای پیشگیری از وقوع جرم باشد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادگستری بوشهر رئیس دادگستری بوشهر وکلا و مشاوران حقوقدانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۳۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس قوه قضائیه وارد بندرعباس شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دادگستری هرمزگان حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در سی‌اُمین سفر استانی خود از بدو تصدی ریاست دستگاه قضا، در سفری رسمی و در رأس هیئت عالی قضائی، بدون پروتکل‌های مرسوم تشریفاتی، دقایقی پیش وارد «بندرعباس» مرکز استان هرمزگان شد.

رئیس دستگاه قضا و سایر مسئولان عالی قضائی در جریان این سفر، برنامه‌هایی را در راستای رفع مسائل و مشکلات حقوقی و قضائی مردم استان هرمزگان، ترتیب خواهند داد.

در جریان این سفر، رئیس عدلیه در راستای صیانت از بیت‌المال و احیای‏ حقوق‏ عامه‏ از یکی از مراکز مهم تجاری صنعتی کشور در استان هرمزگان بازدید خواهد کرد.

همچنین در جریان این سفر، نسبت به رفع مشکلِ مُزمن اهالی یکی از مناطق استان هرمزگان که بیش از نیم قرن استمرار داشته است، اقداماتی با حضور رئیس قوه قضائیه صورت خواهد گرفت.

برگزاری نشست هم‌اندیشی با فعالان اقتصادی و کارآفرینان و دست‌اندرکاران مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور از دیگر برنامه‌های سفر رئیس دستگاه قضا به استان هرمزگان است.

نقطه اشتراک تمام سفرهای استانی رئیس عدلیه در دوره جدید -اعم از سفرهای رسمی همراه با هیئت عالی قضائی و سفرهای غیررسمی و بدون تشریفات- انجام ملاقات‌ها و دیدارهای مستقیم و بی واسطه با متن مردم در سراسر ایران اسلامی و رفع مسائل و مشکلات حقوقی و قضائی آن‌ها و همچنین اتخاذ رویکرد مسئله‌محور و تخصص گرایانه در قبال چالش‌ها و آسیب‌های موجود است که به نحوی از انحاء مرتبط با وظایف و مسئولیت‌های دستگاه قضا بویژه در حوزه صیانت از حقوق عامه می‌شوند.

کد خبر 6094689

دیگر خبرها

  • رئیس و دادستان عمومی مجموعه قضایی شهرستان اردل معرفی شد
  • لزوم مطالبه گری دانشگاه‌ها از دستگاه‌ها و نهاد‌های اجرایی مازندران
  • رشد ۳۵ درصدی جذب دانشجو در دانشگاه علمی- کاربردی مازندران
  • تعیین تکلیف ۱۰ هزار و ۶۰۰ کانتینر کالای متروکه در هرمزگان
  • پایان رژیم صهیونیستی اجتناب‌ناپذیر است
  • رئیس قوه قضائیه وارد بندرعباس شد
  • مشکلات و مسائل زندان و زندانیان قابل انفکاک از دستگاه قضائی نیست
  • تعلیق عضو شورای شهر به علت ربودن شهردار
  • تعلیق عضو شورای شهر بندر امام خمینی(ره) به علت ربودن شهردار
  • رسیدگی به ۵۳ پرونده شکایات مردمی مازندران در هفته جاری