Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@12:31:41 GMT

کمبود دارو در ایران کمتر از ۱.۵ درصد است‌

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۲۳۴۸۱

کمبود دارو در ایران کمتر از ۱.۵ درصد است‌

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، ایرج حریرچی معاون‌ کل وز‌یر بهداشت در حاشیه نشست مسئولان و اساتید دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: سازمان جهانی بهداشت، یک تا یک و نیم درصد کمبود دارو در تمامی نقاط دنیا را تأیید می‌کند و این میزان در ایران نیز با وجود تمام تحریم‌ها کمتر از ۱.۵ درصد از مجموع ۳۶۰۰ قلم دارو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اینکه کمبود هر یک قلم دارو نامطلوب است، افزود: با وجود مشکلات ارزی و فشار‌های تحمیلی علیه کشور و با توجه به ضرورت تحقق اقتصاد مقاومتی، سیاست وزارت بهداشت به‌گونه‌ای تبیین شده که دارو‌هایی که نمونه ایرانی دارد، وارد نشود.

معاون‌کل وز‌یر بهداشت بیان کرد: در سایر حوزه‌ها نیز نهضت خدمات‌رسانی به مردم همسو با اهداف طرح تحول نظام سلامت، کاهش پرداختی از جیب مردم و گسترش خدمات‌رسانی به مردم با کمترین تعرفه دولتی ادامه دارد و در زمینه خدمات سرپایی و بستری، بخش دولتی بیش از پیش خود را آماده کرده و امکانات به‌نحوی بسیج شده تا کمترین تعرفه‌ها لحاظ شود.

وی عنوان کرد: بخش خصوصی نیز با وجود تورم با وزارت بهداشت و دولت همدلی داشته و امسال شاهد افزایش جزئی تعرفه‌ها در این بخش بوده‌ایم.

معاون کل وز‌یر بهداشت با تقدیر از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: این دانشگاه در اجرای سیاست‌های جدید وزارت بهداشت، یکی از موفق‌ترین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور است که به همین منظور تلاش داریم برای ارزیابی بیشتر از اقدامات دانشگاه علوم پزشکی شیراز و الگوبرداری از برخی برنامه‌های آن برخی از برنامه‌های عملیاتی این دانشگاه را در کشور اجرایی کنیم.

حریرچی در این نشست دانشگاه علوم پزشکی شیراز را یکی از بزرگترین دانشگاه‌های کشور خواند که علاوه بر خدمات‌رسانی در حوزه بهداشت و درمان فارس و جنوب کشور در برخی موارد در سطح کشوری یاری‌رسانی می‌کند.

انتهای پیام/م

حاشیه نشست مسئولان و اساتید دانشگاه علوم پزشکی شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۳۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال

قباد محمدی رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت : در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال در مراکز درمانی دولتی کرمانشاه رایگان شد.

وی افزود: در این طرح همه خدمات سرپایی و بستری شیرخواران و کودکان زیر هفت سال (به استثنای داروی سرپایی) و استفاده از مجموعه ابزار تولید داخل غربالگری نوزادان در مراجعه به مراکز دولتی دانشگاهی کرمانشاه رایگان خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: سازمان‌های بیمه گر مکلف شده‌اند که در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • افتتاح دفتر همکاری‌های علمی تاجیکستان و علوم پزشکی شیراز
  • خدمت رسانی گروه‌های جهادی در مناطق کمتر برخوردار خانمیرزا
  • افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز
  • افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز
  • اورژانس بانوان پایگاهی جدید برای خدمت رسانی مضاعف به بانوان
  • بررسی راه‌های توسعه همکاری علوم پزشکی شیراز با دانشگاه پزشکی تاجیکستان
  • بررسی راه‌های توسعه همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز با دانشگاه پزشکی تاجیکستان
  • رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال
  • بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه مقصران اصلی کمبود دارو در کشور
  • کمبود ۱۰۰۰ نیروی انسانی در حوزه بهداشت و درمان قم