Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-27@02:03:35 GMT

نمره شادی ایرانیان پایین تر از میانگین جهانی است

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۲۳۵۰۵

نمره شادی ایرانیان پایین تر از میانگین جهانی است

عضو هیات علمی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران گفت: بر اساس گزارش سازمان ملل متحد در سال ۲۰۱۶ ایران بین ۱۵۷ کشور در زمینه شادی و نشاط رتبه ۱۰۵ را دارد و نمره شادی ایرانیان ٨.٤ است که پایین تر از میانگین جهانی قرار دارد.

به گزارش ایرنا؛ زهره نجفی اصل روز چهارشنبه در دومین نشست از سلسله نشست‌های سلامت اجتماعی در کرسی یونسکو در سلامت اجتماعی و توسعه دانشگاه تهران که با حضور اساتید و علاقمندان برگزار شد، افزود: شاید بحث شادی و نشاط فانتزی به نظر بیاید، اما نادیده گرفتن چنین موضوعی می‌تواند به بحران تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی روانکاوان نگاه صفر و یکی به این موضوع دارند و حتی جشن‌های عروسی را خالی از هر نوع شادی می‌دانند. ما چنین نگاهی به نشاط و سلامت اجتماعی نداریم، اما باید این موضوع را در نظر بگیریم که مناسبتی مانند چهارشنبه سوری که باید مولد شادی و نشاط در اجتماع باشد، اکنون در جامعه ما تبدیل به وسیله‌ای برای ابراز خشم شده است.

وی ادامه داد: فقدان شادی و نشاط می‌تواند پیامدهای شوم و ناخجسته ای به همراه داشته باشد. اگر در جامعه‌ای شادی وجود نداشته باشد، افسردگی، سستی و کاهلی، منهدم شدن وضعیت تولید، از کار افتادگی ارگانیسم‌های بدنی، ایجاد بحران‌های سیاسی و هنجارشکنی ایجاد خواهد شد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: شادی و نشاط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۳۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخابی جام جهانی| زهرا کیانی باز هم طلا گرفت

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، روز دوم و پایانی رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی ووشو ۲۰۲۴ از صبح امروز (پنجشنبه ۶ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳) با حضور بیش از ۳۰۰ ورزشکار از ۳۸ کشور جهان به میزبانی شهر جیانگ‌یئن در کشور چین پیگیری شد و ملی‌پوشان کشورمان برابر حریفان خود قرار گرفتند.

در بخش تالوی بانوان و در فرم چیانگ‌شو، زهرا کیانی با نمره ۹.۶۸ به مقام قهرمانی رسید و صاحب مدال طلا شد.

نماینده سنگاپور با نمره ۹.۵۳ دوم و ورزشکاری از اندونزی با امتیاز ۹.۴۴ سوم شدند.

زهرا کیانی پیش از این به مدال طلای فرم چانگ‌چوان دست یافته بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیری جمعیت نشاط اقتصادی و اجتماعی را کاهش می‌دهد
  • فال حافظ امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر
  • همایش پر شور و نشاط پیاده روی در گلستان
  • انتخابی جام جهانی| زهرا کیانی باز هم طلا گرفت
  • دیدار معاون فرهنگی اجتماعی انتظامی استان با رییس بیمارستان خاتم الانبیا (ص) زاهدان
  • پیشرفت جامعه اسلامی در گرو سلامت و نشاط خانواده‌ها
  • تاثیر فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • تاثیر فرهنگ فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • موضوع نشاط در برنامه‌های دهه کرامت لحاظ شود
  • ایجاد نشاط اجتماعی در جوامع محلی با برگزاری مسابقات ورزشی