Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  جواد حق شناس معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در دومین نشست هماهنگی ساماندهی حاشیه نشینی زاهدان با حضور مدیران کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان‌های یزد، کردستان و معاون بنیاد مسکن استان تهران به عنوان ستاد معین در ساماندهی حاشیه نشینی زاهدان و شماری از مسئولان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: چنین مصوبه‌ای برای هیچ نقطه‌ای از کشور در نظر گرفته نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ۲۰۰ میلیارد تومان نیز برای ۱۰ هزار واحد به هر واحد ۲۰ میلیون تومان کمک بلاعوض در نظر گرفته شده بطوریکه نظیر این مصوبه حتی در مخاطرات طبیعی مانند سیل و حوادث دیگر نیز وجود ندارد.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: دولت همچنین ۳۰۰ میلیارد تومان برای تأسیسات زیربنایی، روبنایی و کار‌های عمومی مناطق حاشیه‌ای هزینه می‌کند که تقریباً در جای دیگری چنین سابقه‌ای نداشته و اگر این فرصت از دست برود دیگر تکرار نخواهد شد.

وی بیان کرد: ورود به مشکلات حاشیه نشینی شهر چابهار به راحتی انجام شد و گمان می‌کردیم در زاهدان این موضوع راحت‌تر از چابهار باشد، اما با کمک یک تیم مطالعاتی و مشاوران بنیاد مسکن این استان متوجه شدیم که پیچیدگی‌های زیادی وجود دارد.

حق شناس گفت: برای حل مشکل حاشیه نشینی باید تمامی دستگاه‌ها همکاری کنند تا مشکلات حل شود، زیرا با وجودی که خیلی از کار‌ها در بنیاد مسکن راحت‌تر انجام می‌شود، اما همچنان نیازمند کمک هستیم.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: برای حل معضل حاشیه نشینی موانع ملی و استانی داریم که شرکت بازآفرینی شهری باید تسهیلاتی به عنوان کمک اجاره و اعتبارات تملک دارایی‌ها برای این مناطق در نظر بگیرد.

وی افزود: در مورد پرداخت تسهیلات بانکی با بانک رسالت توافق انجام شده تا وام ۲ درصدی که معمولاً قرض‌الحسنه است، اخذ شود که در این زمینه از امتیازات بنیاد مسکن کمک می‌گیریم، اما نیازمند کمک هستیم.

حق شناس اظهار داشت: راه و شهرسازی در پیدا کردن زمین باید همکاری کند و شهرداری نیز فضای سبز را در اختیار بگذارد تا تبدیل کنیم، زیرا اگر این عنصر نایاب یعنی زمین نباشد کاری نمی‌توان از پیش برد.

وی افزود: بنیاد مسکن با کمک خود مردم مشکلات را حل می‌کند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه اظهار داشت: تفاهم نامه‌ای بین وزارت راه و شهرسازی و معاونت‌هایی مرتبط با استانداری، بنیاد مسکن و دستگاه‌های دست اندرکار امضا شده است.

منصور بیجار گفت: مشکلات حاشیه نشینی استان به خصوص در ۲ شهر زاهدان و چابهار به صورت ویژه بررسی و بر همین اساس تفاهم نامه منعقد و مراحل اجرایی آن آغاز شده است.

وی افزود: تمام تلاش بر این است که با کمک بنیاد مسکن مشکل حاشیه نشینی حل شود و با توجه به اینکه حوادثی را در پایان سال گذشته و سالجاری در رابطه با سیل در نقاط مختلف داشتیم، مردم خانه و کاشانه خود را از دست دادند که این امر نیازمند ساماندهی ویژه است.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان بیان کرد: پیچیدگی‌های زیادی در مسائل مختلف در استان وجود دارد که در این تفاهم نامه تمامی مسائل دیده شده و شهرداری در این زمینه کمک زیادی کرده است.

وی ادامه داد: در این تفاهم نامه چند قید مطرح شده که یکی بحث تفویض اختیارات و مالکیت اراضی بود که در اختیار بخش‌های مختلف خالصه در شهر زاهدان است که بر اساس قانون خاصی انجام می‌شود.

انتهای پیام/ع

ساماندهی حاشیه نشینی زاهدان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بنیاد مسکن تسهیلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۴۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت سکه یک کانال دیگر عقب‌نشینی کرد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، هر قطعه سکه طرح جدید در معاملات هفته جاری بازار طلا و سکه تهران با ۵۰۸ هزار تومان کاهش نسبت به دیروز، به ۴۱ میلیون و ۹۰۷ هزار تومان رسید.

سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با دویست و بیست هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته، به ۳۹ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان رسید.

امروز نیم سکه کاهش ۲۰۰ هزار تومانی را تجربه کرد؛ بر این اساس نیم سکه در قیمت ۲۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان داد و ستد شد و ربع سکه ۱۵ میلیون تومان قیمت خورد.

سکه گرمی نیز بدون تغییر، شش میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به فروش رفت.

معامله گران همچنین امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار را با ۴۶ هزار تومان کاهش قیمت به سه میلیون و ۵۱۷ هزار تومان به فروش رساندند؛ این در حالیست که نرخ هر اونس طلا در بازار‌های جهانی با کاهش ۹ دلاری نسبت به روز گذشته، ۲ هزار و ۳۱۵ دلار قیمت‌گذاری شده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ارائه تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • تخصیص تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • ساخت ۱۵۰۰ واحد مسکن محرومین در حاشیه شهر مشهد
  • درحال ساختن بودن۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد
  • ۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد در حال ساخت است
  • بهره‌برداری از ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل
  • واگذاری ۳۰ هزار قطعه زمین روستایی در آذربایجان غربی
  • قیمت سکه یک کانال دیگر عقب‌نشینی کرد
  • مقاوم سازی بیش از ۴ هزار واحد مسکن روستایی
  • اولین گام برای ارزان ‌شدن تنیس برداشته شد