Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-26@04:06:19 GMT

دستور تهیه سس الویه خانگی بسیار خوشمزه و مغذی

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۲۵۲۳۵

دستور تهیه سس الویه خانگی بسیار خوشمزه و مغذی

مصرف سس‌هایی مانند "مایونز" به دلایل مختلف از جمله حد بسیار بالای مواد نگهدارند موجود در آن‌ها مانند "بنزوات سدیم" که یک ماده سرطانزا است، به‌شدت برای سلامتی مضرند و می‌توانند منجر به انواع و اقصام بیماری‌ها شوند، اما ...

متاسفانه امروزه مصرف انواع و اقصام "سس‌های صنعتی و فراوری شده" مانند سس‌های مایونز برای سالاد‌ها و غذا‌هایی مانند الویه، افزایش زیادی یافته است، مصرف این سس‌ها به دلایل مختلف از جمله حد بسیار بالای مواد نگهدارند موجود در آن‌ها مانند "بنزوات سدیم" که یک ماده سرطانزا است، به‌شدت برای سلامتی مضر است و مصرف درازمدت و مستمر این مواد می‌تواند منجر به انواع و اقصام بیماری‌ها شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اما در مقابل می‌توان بسیاری از این سس‌ها را با مواد اولیه سالم و مغذی در منزل تهیه کرد که این امر هم کمک زیادی به ارتقای سطح سلامتی شما خواهد کرد و هم به لحاظ اقتصادی مقرون به‌صرفه‌تر خواهد بود.

در ادامه، نحوه تهیه یک نوع "سس الویه" خانگی بسیار خوشمزه و مغذی آموزش داده شده است:

مواد لازم برای تهیه سس الویه:   ارده یک قاشق غذاخوری، سیر یک حبه، نخود پخته ۶ قاشق غذاخوری، نمک معدنی طبیعی (فاقد ید صنعتی) یک قاشق غذاخوری، فلفل قرمز یک قاشق مرباخوری، روغن زیتون یک لیوان، آبلیمو ترش تازه نصف لیوان.

طرز تهیه:   تمام مواد را در مخلوط‌کن ریخته و کاملا مخلوط کنید تا سس کاملا یکنواختی به‌دست آید؛ در صورت غلیظ شدن سس مقداری آب نخود به آن بیافزایید و اگر رقیق بود، نخود اضافه کنید.

این سس برای غذا‌های مشابه و سالاد‌هایی نظیر سالاد کاهو و کلم نیز استفاده می‌شود؛ در تهیه این سس می‌توانید به جای سیر از پودر سیر استفاده کنید.    

منبع: پارسینه

کلیدواژه: آشپزی سس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۵۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر ورزشگاه بازی استقلال ملاثانی-سپاهان با نظر شورای تأمین

با وجود اعلام برگزاری دیدار استقلال ملاثانی و سپاهان در مسجدسلیمان، رئیس شورای تأمین استان خوزستان دستور داد که این بازی در ورزشگاه خانگی فولاد خوزستان برگزار شود. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی باشگاه استقلال آبی‌پوش ملاثانی، نشست فوق‌العاده شورای ورزش استان خوزستان به ریاست معاون استاندار خوزستان و با حضور مدیران باشگاه‌های استقلال ملاثانی، فولاد خوزستان و استقلال خوزستان و نیز مدیرکل ورزش و جوانان و رئیس هیئت فوتبال استان خوزستان، امروز (چهارشنبه)‌ در راستای رفع چالش میزبانی استقلال ملاثانی در بازی‌های خانگی باقیمانده برگزار شد.

در این جلسه مقرر شد با توجه به نظر سازمان لیگ و دستور رئیس شورای تأمین استان، مسابقه دو تیم استقلال آبی‌پوش ملاثانی و سپاهان در ورزشگاه شهدای فولاد انجام شود.

طالقانی: کار استقلال خوزستان صحیح نبود؛ برای‌شان بحران می‌سازند

سه بازی خانگی باقیمانده استقلال ملاثانی در چارچوب لیگ دسته اول نیز در ورزشگاه‌های غدیر و تختی آبادان برگزار خواهند شد. همچنین در صورت تکمیل سیستم روشنایی ورزشگاه تختی، همه بازی‌های خانگی استقلال ملاثانی به این استادیوم منتقل می‌شود.

شهاوند معاون سیاسی - اجتماعی استاندار خوزستان در مورد وقایع روز یکشنبه و عدم تمکین مدیران ورزشگاه غدیر از دستور استاندار خوزستان و ریاست شورای تأمین، بابت میزبانی نکردن از دیدار استقلال ملاثانی - فجر سپاسی گفت: بدون تردید موضوع استنکاف از دستور استاندار پیگیری و مسیر قضایی نیز طی می‌شود. ظرفیت‌های دولتی و شرکت‌ها باید در مسیر رفع مشکلات استان به‌ویژه حوزه‌های ورزش و فرهنگ قرار گیرد.

استقلال ملاثانی و فجر سپاسی پشت در ماندند؛ بازی لغو شد + عکس

به گزارش تسنیم، روابط عمومی باشگاه استقلال آبی‌پوش ملاثانی پیش‌تر ورزشگاه شهید بهنام محمدی مسجدسلیمان را به‌عنوان ورزشگاه میزبان دیدار با سپاهان (در چارچوب هفته یک هشتم نهایی جام حذفی) اعلام کرده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دستور تهیه ۱۰جوشانده گیاهیِ ضد سرماخوردگی
  • ماکودا ؛ پیشنهادی جذاب، لذیذ و خوشمزه
  • طرز تهیه کباب ترش تابه‌ای، یک غذای فوق‌العاده خوشمزه
  • تغییر ورزشگاه بازی استقلال ملاثانی-سپاهان با نظر شورای تأمین
  • پودر پیاز خانگی را با این روش های ساده درست کنید
  • طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی + مواد لازم و نکات کلیدی آموزشی
  • آب نمی‌خورید؟؛ این ۸ سبزی را بخورید
  • بادمجان شکم‌پر را با این روش خوشمزه درست کنید
  • این کیک کرامبل توت فرنگی را با روشی متفاوت بپزید
  • بازیگران شبکه نمایش خانگی را ستاره‌باران کردند