Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه آلمان خواستار شفاف‌سازی سریع درخصوص علت درگذشت رئیس جمهور سابق مصر شد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، در ادامه واکنش‌های جهانی به درگذشت «محمد مرسی» رئیس جمهور سابق مصر، وزیر خارجه آلمان نیز چهارشنبه شب به وقت تهران واکنش نشان داد و تعیین علت درگذشت محمد مرسی را خواستار شد.

به نوشته وبگاه «ایی ایچ ِای»، «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان در این زمینه اظهار داشت که برلین از روشن شدن سریع و کامل علت درگذشت مرسی حمایت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد مرسی روز دوشنبه هنگام جلسه محاکمه‌اش فوت کرد. تلویزیون دولتی مصر ضمن اعلام خبر فوت مُرسی 68 ساله اعلام کرد که رئیس‌جمهور سابق هنگام جلسه محاکمه‌اش در خصوص پرونده جاسوسی، بیهوش شد و پس از آن فوت کرد. او پنجمین رئیس‌جمهور مصر بود که در سال ۲۰۱۳ و در اقدامی که طرفدارانش آن را کودتا می‌خوانند، توسط «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور کنونی مصر برکنار و روانه زندان شد.

برخی مقام‌های جهانی از جمله «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه خواستار محاکمه عاملان مرگ او در دادگاه‌های بین‌المللی شده‌اند.

دفتر حقوق بشر سازمان ملل نیز در پی مرگ مشکوک رئیس‌جمهور سابق مصر، اعلام کرد که باید تحقیقات مستقلی در این زمینه صورت بگیرد.

این در حالی است که وزارت خارجه مصر اظهارات سخنگوی کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل درباره مرگ «محمد مُرسی» را محکوم کرد و آن را تلاشی برای سیاسی کردن مرگ رئیس جمهور سابق برشمرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: محمد مرسی آلمان دادگاه مصر هایکو ماس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۵۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتیاق برای دیدن رئیس‌جمهور و ابراز احساسات شدید به رهبری در سفر خارجی رئیسی

به گزارش همشهری آنلاین حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: در سفر رئیس جمهور کشورمان به سریلانکا (در چارچوب سیاست نگاه به آسیا)، پروژه چند منظوره سد و نیروگاه «اومااویا» که توسط مهندسان ایرانی ساخته شده است، با حضور روسای جمهور و مقامات دو کشور افتتاح شد.

وی ادامه داد: پیش از آن رئیس جمهور محترم در شهرهای تاریخی لاهور و کراچی (مراکز فرهنگی و اقتصادی پاکستان) با اقشار دانشگاهیان، فرهیختگان، تجار و فعالین اقتصادی دیدار و گفت‌وگو داشتند.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: اشتیاق گسترده مردمی، علی‌الخصوص در میان جوانان، در ابراز محبت و احساسات به مقام معظم رهبری و اشتیاق دیدار رئیس جمهور کشورمان، در خیابان‌ها و میادین شهرهای سریلانکا و بطور خاص در فضای مجازی به شکل کم سابقه ‌ای مشهود بود.

کد خبر 847166 برچسب‌ها خبر ویژه سید ابراهیم رئیسی

دیگر خبرها

  • پیام تسلیت رئیس جمهور در پی درگذشت مرحومه معصومه حائری
  • پیام تسلیت معاون اول رئیس‌جمهور برای درگذشت مادر شهید غلامحسین دستوری رزاز
  • کنایه رییس دفتر رئیس جمهور سابق به آمارهای رییسی (فیلم)
  • اشتیاق برای دیدن رئیس‌جمهور و ابراز احساسات شدید به رهبری در سفر خارجی رئیسی
  • ماموستا ملااحمد فخری؛ امام جمعه سابق جوانرود درگذشت
  • امام جمعه سابق جوانرود درگذشت
  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • درگذشت فوتبالیست سابق ایرانجوان در حین بازی با پیشکسوتان استقلال
  • زالوژنی سفیر اوکراین در انگلیس شد