Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-06@00:10:44 GMT

انتقال سیستم ایمنی از مادر به جنین

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۲۵۷۰۸

انتقال سیستم ایمنی از مادر به جنین

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، یافته‌های جدید نشان می‌دهد، مادران می‌توانند پادتن را از طریق جفت به جنین خود منتقل کنند تا سیستم ایمنی کودکان‌شان پس از به دنیا آمدن تقویت شود. پادتن نوعی پروتئین است که در پاسخ به ویروس‌ها و باکتری‌ها در دستگاه ایمنی بدن تولید می‌شود.

براساس گزارش «آسیا ایج»، این اطلاعات جدید باعث می‌شود تا واکسن‌های موثرتری برای تقویت سیستم ایمنی نوزادان تولید شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پادتن‌های تولید شده مادر در مقابله با سرخک می‌تواند از طریق جفت به جنین منتقل شود و کودک او را پس از به دنیا آمدن در برابر ابتلا به این بیماری ایمن می‌کند.

محققان برای بررسی مکانیسم انتقال پادتن مادر به فرزند، از ابزار جدیدی به نانم «سرولوژی» استفاده کردند تا کمیت و کیفیت پادتن‌ مقابله با سیاه‌سرفه را در نمونه‌های خون جفت مادر مقایسه کنند.

در نتیجه، بررسی‌ها نشان داد که جفت، پادتن‌ها را از مادر به جنین منتقل می‌کند و پس از انتقال، سلول‌های کشنده طبیعی جنین فعال می‌شود. نوزادان پس از به دنیا آمدن، سلول‌های ایمنی نابالغی دارند اما در میان آنها، سلول‌های کشنده طبیعی تنها سلول‌های ایمنی هستند که در روزهای نخست زندگی عملکرد خوبی دارند.

محققان قصد دارند تا فعالیت این سلول‌های ایمنی را در برابر آنفولانزا و بیماری‌های ویروس سین‌سیشیال تنفسی که بیماری‌های رایجی در میان کودکان هستند، با انتقال پادتن از مادر به فرزند، تقویت و از نوزادان در برابر ابتلا به بیماری‌ها محافظت کنند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سیستم ایمنی ویروس کودکان بارداری سیستم ایمنی بدن جنین نوزادان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۵۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال رویکرد متفاوتی به اندیشه ورزان جوانی جمعیت داریم

به گزارش خبرنگار مهر، شهروز کیانی ظهر یکشنبه در جلسه شورای اندیشه ورز نهاوند و هدف از تشکیل این جلسه لبیک به ندای مقام معظم رهبری و تأکید ایشان به نمایندگان مجلس شورای اسلامی، از سال ۱۳۹۰ تاکنون به «ازدواج جوانان و راه‌های تسهیل آن» و «فرزندآوری و جلوگیری از حرکت کشور به‌سمت پیری جمعیت» است افزود: اندیشه ورزان جوانی جمعیت ریل گذاری می‌کند برای ستاد جوانی جمعیت و باید بنا بر وجود صاحبنظران در این جلسات باشند.

وی با اشاره به موضوع جلسه «سقط جنین» اظهار داشت: سقط جنین، به معنای پایان یافتن بارداری در هر مرحله‌ای است که زندگی نوزاد در جریان است و شبکه بهداشت و درمان باید در این زمینه نیروهای خود را در خط مقدم نگه دارد و دستگاه‌های دیگر نیز پای کار باشند.

وی افزود: همچنین شبکه بهداشت و اصناف نیز در خصوص جایگاه‌های خرید و فروش داروهای سقط بازرسی‌هایی از داروخانه‌ها و عطاری‌ها و… داشته باشند.

معاون سیاسی و امنیتی و اجتماعی فرماندار با اشاره به اینکه کارها باید عملیاتی و کارشناسی شده انجام شوند گفت: همه ی اعضای جلسه اندیشه ورز جوانی جمعیت پای کار باشند و مصوبات این جلسه باید کاربردی و خروجی آن باید در شهرستان مشهود باشد.

کد خبر 6097418

دیگر خبرها

  • امسال رویکرد متفاوتی به اندیشه ورزان جوانی جمعیت داریم
  • راهی جدید برای پیشگیری و درمان بیماری‌های روده
  • بالاترین آمار حیوان گزیدگی در کشور را این استان دارد | بیشترین گزیدگی ها مربوط به کدام حیوان است؟
  • درمان معجزه‌آسای حساسیت فصلی با عطر طبیعی
  • نوزادِ عجول در آمبولانس اورژانس پیرانشهر متولد شد
  • جلوگیری از سقط عمد ۳ هزار مورد جنین سالم در کشور
  • تولید دارویی که از دیابت جلوگیری می‌کند
  • نوزاد عجول در آمبولانس اورژانس پیرانشهرمتولد شد
  • سالانه بین ۲۵۰ تا ۵۰۰ هزار سقط عمد در ایران انجام می‌شود
  • تولد نوزاد عجول در آمبولانس اورژانس پیرانشهر