Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-27@06:25:01 GMT

سئول خواهان دیدار رهبران دو کره

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۲۵۷۱۱

کره‌جنوبی خواستار برگزاری دیداری میان رهبران دو کره پیش از سفر رئیس‌جمهوری آمریکا به سئول شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، لی دو هون، نماینده سئول در امور کره‌شمالی امروز (چهارشنبه) اعلام کرد، کره‌شمالی باید پیش از سفر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا به سئول طی روزهای آتی، نشست سرانی با کره‌جنوبی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او طی اظهارات خود در شورای آتلانتیک خواستار برگزاری چنین دیداری شد و گفت: از کره‌شمالی می‌خواهم در صورت امکان به دعوت مون جائه این، رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی برای برگزاری نشست سران میان دو کره قبل از سفر ترامپ پاسخ دهد.

لی دو هون به آمریکا سفر کرده است. سفر این مقام کره‌جنوبی در آستانه نخستین سفر شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین به کره‌شمالی صورت می‌گیرد که ۲۰ و ۲۱ ژوئن به این کشور آسیایی می‌رود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کره شمالی کره جنوبی رهبران اردبیل اس 400 علی شمخانی ماده 36 برجام ماده 26 برجام کیمیا خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۵۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت

رئیس جمهور در پیامی فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را به دولت و ملت این کشور تبریک گفت. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در پیامی با تبریک فرا رسیدن روز ملی جمهوری آفریقای جنوبی به «سیریل رامافوزا» رئیس جمهور و مردم این کشور ابراز امیداوری کرد با مساعی و تلاش‌های مجدانه مقامات عالی‌رتبه آفریقای جنوبی و جمهوری اسلامی ایران، دو کشور و دو ملت شاهد توسعه و تقویت روزافزون روابط دوجانبه و اشتراک نظر در عرصه‌های بین‌المللی باشند.

نگاه ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است به گزارش تسنیم، «دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا» روز گذشته با حضور رئیس‌جمهور کشورمان و سران برخی کشورهای آفریقایی در تهران برگزار شد و رئیسی در آن مراسم طی سخنانی بیان کرده بود تفاوت معناداری در نگاه جمهوری اسلامی ایران و کشورهای غربی به قاره آفریقا وجود دارد، ما به دنبال همکاری با کشورهای آفریقایی برای این کشورها و پیشرفت آنها هستیم، اما کشورهای غربی به گواهی تاریخ صرفاً به دنبال چپاول منابع و ثروت‌های کشورهای آفریقایی بوده و هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رئیس جمهور روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • پیام تبریک رئیس جمهور برای روز ملی آفریقای جنوبی
  • رئیسی روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی
  • کره شمالی: حقوق‌ بشر ابزار تهاجم و رفتار خصمانه آمریکاست
  • تأکید کره شمالی بر حفظ قدرت نظامی خود
  • کره شمالی: اقدامات بیشتری برای حفظ قدرت نظامی خود انجام می‌دهیم
  • مانورهای فضایی مشترک آمریکا و کره جنوبی
  • مانور فضایی کره جنوبی و آمریکا در برابر کره شمالی
  • جمهوری‌خواهان اعزام پلیس برای سرکوب دانشجویان را خواستار شدند