Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه در پایان سفر خود به آمریکا و دیدار با مایک پمپئو وزیر خارجه و جرد کوشنر مشاور رئیس جمهوری آمریکا با صدور بیانیه ای برجام را عنصر اصلی در حفظ امنیت و ثبات در منطقه عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری آکی ایتالیا، در بیانیه موگرینی آمده است که اتحادیه اروپا بر حفظ توافق هسته ای با ایران تاکید دارد و این توافق را به عنوان عنصر اصلی در حفظ امنیت و ثبات در منطقه می داند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اردیبهشت ماه سال گذشته به طور یکجانبه از برجام خارج شد و پس از آن طی دو مرحله تحریم‌هایی را که طبق این توافق برداشته شده بود، بازگرداند.

خروج آمریکا از برجام؛ با محکومیت دیگر امضا کنندگان این توافق روبرو شد و این کشورها اعلام کردند که به تجارت با ایران ادامه می‌دهند و سازوکارهایی را برای این منظور راه اندازی می‌کنند.

وی همچنین در خصوص تنش های اخیر در منطقه خلیج فارس از جمله حمله به نقتکش ها در دریای عمان، موضع متحد اروپا را به طرف های آمریکایی که خواستار خویشتنداری و تاکید بر لزوم بازگشایی کانال های گفت وگو برای پرهیز از افزایش تنش ها است، منتقل کرد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در دیدار با کوشنر در خصوص مساله فلسطین گفت و گو کرد و از آمادگی اتحادیه اروپا برای همکاری با دولت آمریکا برای دستیابی به راه حل سیاسی که بر تشکیل دو کشور فلسطینی و یهودی تاکید دارد، خبر داد.

در بیانیه موگرینی آمده است که راه حل تشکیل دو کشور فلسطینی و یهودی تنها راه حلی است که مورد توافق طرف های منطقه ای و بین المللی است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در دیدار با مقام های آمریکایی همچنین در خصوص موضوعاتی مانند لیبی، افغانستان، ونزوئلا، اوکراین، روابط با روسیه، و موضوعات امنیتی، دفاعی و همکاری ها ناتو صحبت کرده است.

موگرینی روز سه شنبه برای گفت وگو با مقام های آمریکایی به واشنگتن سفر کرده بود.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال اتحادیه اروپا برجام دونالد ترامپ فدریکا موگرینی جرد کوشنر تحریم ایران مایک پمپئو قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۵۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اثرات مقاومت در آن سوی آتلانتیک

دیپلمات پیشین کشورمان اعتراضات دانشجویان نسبت به جنایت‌های رژیم صهیونیستی را نشانه بسیار مهمی دانست که عنصر مقاومت در آن سوی آتلانتیک هم اثرات خود را به ثمر نشانده است.

به گزارش ایسنا، هشتمین ماه از آغاز عملیات طوفان الاقصی و جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه می‌گذرد، موج حمایت از مردم غزه و محکوم کردن تجاوزات اسرائیل تقریبا در اکثر کشورها به راه افتاده و این رژیم را مستاصل کرده است. دامنه حمایت از فلسطین و اعتراضات دانشجویی که از دانشگاه‌های آمریکا آغاز شده بود، همچنان ادامه دارد و علاوه بر آمریکا،‌ در بسیاری از کشورهای اروپایی از جمله انگلیس و فرانسه نیز شکل گرفته است. 

در حال حاضر تحولات بسیاری در خاورمیانه  و غرب آسیا شکل می‌گیرد که آینده آن‌ها نا معلوم است از تلاش‌هایی که بلینکن در جریان سفر به عربستان برای سازش با رژیم صهیونیستی انجام داد تا قطع روابط تجاری ترکیه با این رژیم، بخشی از این اتفاقات است که تا نتیجه جنگ غزه روشن نشود معلوم نیست این جریانات به کدام سمت و سو می‌رود.

«سید علی سقائیان» در گفت‌وگو با ایسنا در تحلیل خود از تحولات اخیر منطقه اظهار داشت: با توجه به اتفاقات اخیر در منطقه و بعد از انجام عملیات وعده صادق؛ شاهد هستیم که میوه‌های عنصر مقاومت در منطقه در حال عرصه و عرضه است، نمونه‌ آن اتفاقی است که در شبه جزیره عربستان با تلاش‌های رژیم جنایت‌کار آمریکا در ارتباط سازش با رژیم صهیونیستی افتاد که موفق به تحقق اهداف‌ و خواسته‌شان نشدند، از سوی دیگر در پی فشارهای سیاسی زیادی که در منطقه شکل گرفت ترکیه نهایتا وارد عمل شد و ارتباط تجاری خود را با رژیم صهیونیستی قطع کرد. 

وی تصریح کرد: عملیات وعده صادق نقطه عطف و عنصر مقاومت در منطقه است و از این پس باید به دنبال کسب موقعیت‌های برتر باشیم و چنین اقداماتی با تدبیر صحیح و پیش‌بینی دقیق صورت گیرد. 

اعتراضات دانشجویی که تقریبا در اکثر دانشگاه‌های غرب شکل گرفته از آمریکا آغاز شد، آمریکا متحد نزدیک رژیم صهیونیستی است و دانشجویان به دلیل حمایت‌های سیاسی و مالی ایالات متحده از این رژیم در پی تداوم جنایت‌ها علیه مردم غزه، دست به اعتراض زدند، این اعتراضات واکنش تندی را از سوی نتانیاهو به دنبال داشت و او دانشجویان را «اوباش یهودستیز» خطاب کرد و مدعی شد که این دانشجویان دانشگاه‌های برتر را تصرف کرده و خواستار نابودی اسرائیل هستند. 

سقائیان دیپلمات پیشین کشورمان یادآور شد: تظاهرات دانشجویان آمریکایی در دانشگاه‌های مختلف که از دانشگاه کلمبیا آغاز شد، خود نشانه بسیار مهمی است که نشان می‌دهد عنصر مقاومت در آن سوی آتلانتیک هم اثرات خود را به ثمر نشانده است.

وی همچنین یادآور شد این اتفاقات از برکات خون شهدا به ویژه شهدای مقاومت است که این راه همچنان ادامه دارد و علی رغم تمام تلاش مذبوحانه رژیم صهیونیستی در ترور سردارانی چون سردار زاهدی و یارانش در بخش کنسولی سفارت ایران در سوریه، عنصر مقاومت سرلوحه تمام شعارها، گفتارها و خواسته مردم مظلوم فلسطین و سایر نیروهای مقاومت قرار دارد. 

وی خاطرنشان کرد: اگر نیم نگاهی به آن سوی کشورها مانند آمریکا بیندازیم، موج جدید مقاومت علی‌رغم تفاوت‌های هویتی و مذهبی شکل گرفته و شاهد آزادی خواهی و دفاع از مردم مظلوم غزه و مسلمانان  هستیم. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • روسیه: آمریکا در تکاپوی جایگزین‌کردن زلنسکی است
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه
  • هشدارهای آمریکا درباره سفر به آلمان جدی شد
  • اثرات مقاومت در آن سوی آتلانتیک
  • بورل: آمریکا دیگر هژمونی ندارد؛ روسیه تهدیدی وجودی برای اروپاست
  • نگاهی به توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا/ واشنگتن و ریاض در انتظار چراغ سبز اسرائیل
  • آمریکا دیگر هژمونی ندارد/ روسیه تهدیدی وجودی برای اروپاست
  • بورل: آمریکا دیگر هژمونی ندارد/ روسیه تهدیدی وجودی برای اروپاست
  • اتحادیه اروپا: تهدید دیوان بین‌المللی کیفری غیرقابل قبول است
  • اذعان بورل به از دست رفتن قدرت آمریکا