Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@21:24:25 GMT

لازمه استقلال فرهنگی شناخت فرهنگ ایرانی است

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۲۶۳۸۹

لازمه استقلال فرهنگی شناخت فرهنگ ایرانی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حبیب رضا ارزانی شامگاه چهارشنبه در آیین افتتاحیه جشنواره روستا و عشایر در آزادشهر اظهار کرد: ابتدا باید خودمان فرهنگ خود را بشناسیم تا بتوانیم آن را به دیگران معرفی کنیم و اگر جوانان ما فرهنگ کشورمان را به درستی بشناسند سراغ سایر فرهنگ‌ها نمی‌روند.

وی افزود: هر کدام از قومیت‌ها فرهنگ غنی و ارزشمندی دارند و این جشنواره‌ها کمک می‌کند تا فرهنگ و آداب و رسوم غنی قومیت‌های مختلف به منصه ظهور برسد و معرفی و شناخته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارزانی تصریح کرد: در کل کشور اعتبار محدودی داریم لذا این جشنواره در چند روستا در کشور برگزار می‌شود و گلستان از استان‌های پیشتاز در برگزاری این جشنواره بوده که در سه بخش شرق، غرب و مرکز استان گلستان برگزار می‌کند و امروز نخستین مرحله جشنواره در شرق استان در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه تنوع فرهنگی و تعدد قومیت‌ها زیبایی گلستان را دوچندان کرده است، یادآور شد: این جشنواره به معرفی فرهنگ غنی اقوام کمک می‌کند و اگر جوانان ما فرهنگ خود را به درستی بشناسند به سراغ فرهنگ بیگانه و غربی نمی‌روند.

وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم در این جشنواره‌ها فرهنگ ایرانی اسلامی را معرفی کنیم، افزود: در فضایی زیبا و درخشان، نخستین جشنواره فرهنگی و هنری بهار روستا و عشایر در استان گلستان آغازشده و امیدواریم که جشنواره فرهنگی و هنری بتواند به رونق تولید و اقتصاد روستاها کمک کند.

جشنواره فرهنگی هنری بهار روستا و عشایر استان گلستان از ٢٩ خردادماه به مدت سه روز در روستای مرزبن شهرستان آزادشهر، ٦ تیرماه در روستای بالا جاده شهرستان کردکوی و ١٣ و ١٤ تیرماه در روستای زیارت شهرستان گرگان این جشنواره فرهنگی و هنری اجرا می‌شود.

کد خبر 4645936

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آزادشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۶۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفته‌ فرهنگی اصفهان فرصتی برای معرفی هنرمندان و اندیشمندان است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در خصوص نتایج برگزاری هفته‌های فرهنگی گفت: هفته‌های فرهنگی برجسته‌سازی موضوعات و قله‌ها است بدان معنا که به‌عنوان قله از آن‌ها یاد می‌شود، همچنین این ایام فرصتی برای معرفی هنرمندان، اندیشمندان و... است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سید مهدی سیدین‌نیا شامگاه چهارشنبه _پنجم اردیبهشت_ در برنامه تلویزیونی بهار بهار ضمن تبریک هفته فرهنگی اصفهان اظهار کرد: اگر دنبالیم در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم و در خدمت بشریت باشیم، نقش هنر در تمدن‌سازی خود را نشان می‌دهد و گذشته تاریخی نیز مصداقی برای امر است.

وی با اشاره به نقش هنر در میان اقوام مختلف افزود: هنر ظرفیت عجیبی در جمع‌آوری اندیشه‌ها دارد چون زبان بیان است و در این راستا شاهدیم زبان مشترکی است که در قالب‌های مختلف ارائه می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در خصوص نقش حل مسئله هنر نیز عنوان کرد: یکی از پایه‌های تمدنی، هنر است که باید به آن توجه داشت و در این راستا باید به این نکته نیز توجه داشت که هنر قدرت حل مسئله نیز دارد.

سیدین‌نیا بیان کرد: نیاز است مسائل به میدان بیاید تا از طریق فرهنگ و هنر حل شود، چرا که بسیاری از مشکلات به فرهنگ افراد باز می‌گردد و یعنی این مسیر، مسیری فرهنگی و اندیشه‌ای است و باید ظرفیت هنر را باور کرد.

وی در خصوص نتایج برگزاری هفته‌های فرهنگی خاطرنشان کرد: هفته‌های فرهنگی برجسته‌سازی موضوعات و قله‌ها است بدان معنا که به‌عنوان قله از آن‌ها یاد می‌شود؛ هفته‌های فرهنگی فرصتی برای معرفی هنرمندان، اندیشمندان و… است و در این راستا نیاز است به مباحث نظری نیز پرداخته شود و یکی‌از اقداماتی که می‌توان انجام داد، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی است تا اصفهان خود را در این عرصه بیشتر عرضه کند.

کد خبر 747720

دیگر خبرها

  • مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار شد
  • اولویت رسانه ملی تولید محتوای مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت است
  • ظرفیت‌ها و فرصت‌های عظیم موجود در استان فارس معرفی شود
  • مسجد مهمترین پایگاه انقلاب و مردم/ مسلمانان از انتقام سخت فرزندان امام به وجد آمده‌اند
  • تجلیل از نامداران فرهنگ و هنر چهارمحال و بختیاری
  • هفته‌ فرهنگی اصفهان فرصتی برای معرفی هنرمندان و اندیشمندان است
  • جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود
  • اختتامیه جشنواره استعدادیابی از مدرسه و محله تا انجمن در زابل
  • جشنواره «امید فردا» فرصتی برای رقابت سالن دانش‌آموزان کردستان
  • معرفی آثار برتر جشنواره تئاتر و سرود دانش آموزان فیروزه