Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@16:15:44 GMT

سند اوقات فراغت قم در حال نهایی شدن است

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۲۶۴۱۵

سند اوقات فراغت قم در حال نهایی شدن است

روح الله رمضانی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، ساماندهی اوقات فراغت جوانان را یکی از موضوعات اصلی و اولویت دار دانست و افزود: اداره کل ورزش و جوانان قم به عنوان دبیر ستاد ساماندهی امور جوانان در استان، تدوین سند ساماندهی اوقات فراغت را از سال گذشته در دستور کار قرار داده است.

وی افزود: سال ۹۷ به عنوان سال پایه اجرای این سند در استان تعیین و برنامه دستگاه های مختلف در حوزه اوقات فراغت در قالب سامانه ای تجمیع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان قم ادامه داد: با تصویب این سند در ستاد ساماندهی امور جوانان استان با حضور استاندار قم، ظرفیت تمام دستگاه ها برای غنی سازی اوقات فراغت شناسایی و همچنین وظیفه و حجم فعالیت آنها تعیین می شود.

رمضانی با اشاره به ایجاد سامانه پایگاه اطلاع رسانی و نرم افزار اوقات فراغت استان گفت: این سامانه با آدرس http://qomfaraghat.ir/ امکان اطلاع و دسترسی مخاطبان از مکان، زمان و نوع برنامه های اوقات فراغت دستگاه های مختلف استان فراهم می کند ضمن اینکه امکان دانلود نرم افزاری موبایلی این سامانه نیز در این وب سایت امکان پذیر است.

وی ادامه داد: تا کنون ۶۴۲ مجموعه مختلف فرهنگی، ورزشی، آموزشی و تفریحی مختلف بیش از سه هزار و ۶۰۰ دوره آموزشی مختلف را در این سامانه بارگذاری کرده اند.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان قم، با ابراز امیدواری از نهایی شدن این سند تا اوایل تیرماه سال جاری گفت: برای تشویق دستگاه ها و نهادهای مختلف برای توسعه برنامه ریزی برای غنی سازی اوقات فراغت جوانان، جشنواره ای برای تقدیر از دستگاه های برتر استان در این زمینه در اواخر امسال برنامه ریزی شده است.

بر اساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن در کشور، از جمعیت یک میلیون و ۲۹۲ هزار تنی قم در سال ۹۵، بیش از ۵۴۰ هزار تن در محدوده سنی پنج تا ۳۰ سال قرار دارند.

۷۴۰۴/ ۶۱۳۳/‏

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۶۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران در کرمان دو برابر سال گذشته بوده است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی فداکار، پنج‌شنبه شب در حاشیه بازدید شبانه از مناطق مختلف شهرستان‌های بم و نرماشیر گفت: در پی بارندگی در شرق استان کرمان به ویژه در منطقه بروات موجب هدایت سیلاب به طرف منطقه ارگ جدید، دشت مجاور آن، نظام شهر و نرماشیر شد و علی‌رغم حجم و سرعت بالای بارندگی خوشبختانه آسیب جدی وارد نشده است.

وی با بیان اینکه دو روستا تحت تأثیر بارش باران قرار گرفتند که آب در حال فرو نشست و وضعیت آن در حال ساماندهی است، افزود: به لطف خدا، با مدیریت و آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی، خسارت خاصی اتفاق نیفتاده است، اما باید آمادگی لازم برای مقابله با خطرات ناشی از سیل را حفظ کرد.

فداکار، با اشاره به اینکه در مجموع بارندگی‌های استان کرمان، تلفات خاصی در منطقه حادث نشده است، گفت: حدود ۱۱ روز است که استان کرمان درگیر سامانه بارشی بوده است و در همه مناطق یعنی جنوب، شمال، شرق و غرب استان شاهد بارندگی بوده‌ایم، به گونه‌ای که تاکنون با بیش از ۶۰ میلیمتر دو برابر میانگین بارندگی نسبت به سال گذشته بارش باران را داشته‌ایم.

استاندار کرمان، تصریح کرد: با تلاش دستگاه‌های اجرایی، تدابیر قبل و حین بارندگی و بازدیدها شاهد چالش خاصی در استان نبودیم و به غیر از یکی دو مورد خسارت به دام و جاده‌ها، خسارت قابل توجهی در استان رخ نداد است.

وی افزود: نزدیک به ۶۰۰ دستگاه و تجهیزات مختلف جهت مقابله با خطرات احتمالی ناشی از سیل در مناطق مختلف استان مستقر شده بودند که با عنایت الهی و تلاش‌های شبانه روزی دستگاه‌های اجرایی، سپاه و نیروهای مردمی وضعیت استان به خوبی کنترل شده است.

کد خبر 6088923

دیگر خبرها

  • بارش باران در کرمان دو برابر سال گذشته بوده است
  • شمش خم کن چیست؟
  • اجرای طرح کتابخانه فرهنگی سیار برای اوقات فراغت زائران حج
  • آسیب به جوانان و جامعه با ضعف دستگاه‌های فرهنگی
  • استقلال، خودشکوفایی و تعالی در گرو اوقات فراغت
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۵ اردیبهشت
  • مسئولان قضایی با اهالی فن در موضوعات مختلف مشورت کنند
  • مسئولان قضایی با متخصصین و اهالی فن در موضوعات مختلف مشورت کنند
  • نباید از نظرها و سلیقه‌های مختلف هراسید/ بیش از اوقات دیگر به هماهنگی و همکاری نیازمندیم
  • ۷۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در کرمانشاه پرداخت شد