Web Analytics Made Easy - Statcounter

زنگانه با تاکید بر اینکه هم افزایی و همدلی می تواند نقطه شروع پیشگیری بزرگ در جامعه باشد، گفت: در شورای عالی پیشگیری قرار است برنامه ملی پیشگیری از وقوع جرم با نگاه استراتژیک مشترک و روحیه تعامل دستگاه ها نوشته شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی قضایی خبرگزای شبستان، «محمدعلی زنگانه» شب گذشته (چهارشنبه 29 خرداد) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما درباره ساز و کارهای اجرایی پیشگیری از وقوع جرم با اشاره به اینکه ساختار پیشگیری از وقوع جرم در قوه قضائیه نوپاست و در این زمینه اختلاف نظرهایی صریحی بین اعضا مجمع برای تصویب قانون وجود داشت، گفت: نظرات دولت نیز باید برای اجرا مد نظر قرار می گرفت، فرایندی بعد از تصویب قانون دنبال شد و علی رغم نواقص توانستیم یک فرایند ارتباطی و تعریف شده کاری و مدیریتی با سازمان های مربوطه برقرار کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با بیان اینکه بعد از رفع ابهامات مشخص شد قوه قضائیه به دنبال مدیریت امر پیشگیری است نه مباشرت در پیشگیری ادامه داد: به دنبال مشخص شدن این موضوع دغدغه های دولت نیز کم شده است.

 

وی در باره نخستین جلسه شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم که عصر چهارشنبه 29 خرداد به ریاست رئیس قوه قضاییه و با حضور جمعی از مسئولان قوای مجریه، مقننه و قضاییه، فرماندهان نظامی و انتظامی و رئیس سازمان صداوسیما برگزار شد، گفت: در این جلسه آیین نامه با اکثریت آرا تصویب شد اما قانون به دلیل اینکه با مشکلات زیاد و تغییرات فراوان و با تاخیر تصویب شد.

 

مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه ادامه داد: حتی اعضای تشخیص مصلحت نیز دیدگاه های متفاوتی داشتند و علی رغم اینکه در بند پنجم اصل 156 موضوع پشگیری از وقوع جرم متوجه قوه قضائیه است ولی 90 درصد سازوکارها در اختیار دولت، دستگاههای اجرایی و سازمان ها قرار دارد، برای تصویب این قانون شتابی در کشور نبود بنابراین در پیشگیری ناگزیریم به دلیل شبکه علیتی که وجود دارد به صورت شبکه ای و ائتلافی عمل کنیم.

 

وی با بیان اینکه بر اساس قانون نیاز بود که آیین نامه در جلسه اول مصوب شود تا ساز و کار ها و ساختار موضوعیت پیداکند بر این اساس وارد فاز جدیدی می شویم، افزود:  قوه قضائیه از 9 سال پیش معاونتی تحت عنوان معاونت اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم را ایجاد کرده و در امر پیشگیری از جرم به جد رسیدگی ها انجام می شود.

 

زنگانه با اشاره به اینکه شورای عالی به عنوان یک نهاد سیاست گذار و دبیرخانه این شورا باید شرایطی فراهم کند تا سیاست های کلی در امر پیشگیری از جرم عملیاتی شود، گفت: پیشگیری از وقوع جرم در جوامع مختلف علمی نو است و به شکل جدی در 60 سال اخیر پیگیری شده است.

 

مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با بیان اینکه مرکز مطالعات اجتماعی و جرم شناسی این امکان را فراهم کرده مصوبات شورای عالی فقط در قالب یک مصوبه نباشد، افزود: نقطه قوتی ایجاد شده تا برنامه با ره یافت موفقیت آمیز اجرا شود.

 

زنگانه در ادامه با اشاره به راه های پیشگیری از وقوع جرم گفت: دو نوع پیشگیری اجتماعی و موقعیتی داریم و انواع پیشگیری که باید به صورت مجموعه ای مداخلات پیگیری شود تا مباحث پیشگیری کنشی را محقق کند بنابراین عمده اقدامات و تدابیر باید به وسیله دستگاه های مسئول انجام شود و با قوه قضائیه همکاری لازم را داشته باشند.

 

مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با تاکید بر اینکه هم افزایی و همدلی می تواند نقطه شروع پیشگیری بزرگ در جامعه باشد، خاطرنشان کرد: در شورای عالی پیشگیری قرار است برنامه ملی پیشگیری از وقوع جرم با نگاه استراتژیک مشترک و روحیه تعامل دستگاه ها نوشته شود./

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اردبیل بیرجند شیراز مجلس اوقات فراغت دهه کرامت کانون های مساجد شبستان بیرجند روزنامه خراسان جنوبی برنامه ملی پیشگیری از وقوع جرم پیشگیری از جرم قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۶۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید معاون دادستان مرکز خراسان رضوی از نقاط حادثه‌ساز جاده کلات

به گزارش قدس خراسان به نقل از رسانه و روابط عمومی دادگستری خراسان رضوی، در پی دریافت گزارش پاسگاه انتظامی ۵۰ گوجگی مبنی بر نارضایتی مردم از عدم دید کافی و مه‌گرفتگی در اکثر ایام سال در محدوده گردنه گوجگی جاده کلات و وقوع بیش از ۶۴ مورد حادثه در این جاده در سال ۱۴۰۲ که ۳ فقره از این موارد منجر به فوت شده است، سید هادی شریعت‌یار معاون پیگیری حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان از نقاط آسیب‌پذیر جاده مزبور به‌ویژه در محدوده گردنه گوجگی بازدید کرد. 

در این بازدید که سرکلانتر شمال مشهد، فرمانده پاسگاه انتظامی ۵۰ گوجگی و نمایندگانی از اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان و شرکت توزیع نیروی برق شهرستان مشهد، معاون دادستان مرکز استان را همراهی کردند.

پس از بررسی نقاط پرحادثه جاده، طبق نظر کارشناسان مشخص شد که در محدوده پل هفت‌دهنه تا گردنه گوجگی به مسافت حدود ۱۰ کیلومتر که دارای عرض کم، شیب و پیچ‌های خطرناک و شرایط مه‌گیر بوده، نیازمند تأمین روشنایی است که برای تأمین آن به ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

با دستور معاون پیگیری حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان مقرر شد با توجه به گردشگرپذیر بودن کلات و روستاهای سرسبز منطقه و رفت‌وآمد مداوم گردشگران و طبیعت گردان به کلات به‌ویژه در روزهای پایانی هفته و تعطیلات و به جهت پیشگیری از وقوع تصادفات و رعایت حقوق عامه، با همکاری اداره‌کل راهداری، پلیس‌راه و پاسگاه گوجگی، چند نقطه از جاده که به دلیل مه‌گیر بودن در اکثر ایام سال، مستعد وقوع حوادث هستند، مشخص و این نقاط توسط اداره‌کل راهداری و شرکت توزیع نیروی برق مشهد تأمین روشنایی شده تا پس از تأمین اعتبارات، تمام نقاط آسیب‌پذیر جاده مجهز به نور مناسب شوند.

دیگر خبرها

  • برگزاری مانور آمادگی و پیشگیری از خطرات احتمالی وقوع حوادث غیرمترقبه طبیعی
  • دادستانی از اقدامات شهرداری‌ها حمایت قضایی می‌کند
  • کاهش پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران
  • بازدید معاون دادستان مرکز خراسان رضوی از نقاط حادثه‌ساز جاده کلات
  • پیشگیری از بیماری های قلبی با سبک زندگی سالم
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در کردستان
  • کاهش ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در شهر تهران
  • نگاه دولت در عرصه پیشگیری از اعتیاد حمایتی است
  • کاهش ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران
  • کاهش آمار سرقت در اسفند سال گذشته