Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@06:34:26 GMT

طرح«احسان مسجد» برای نخستین بار در زنجان اجرا می شود

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۲۶۴۲۴

طرح«احسان مسجد» برای نخستین بار در زنجان اجرا می شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: به منظور بسترسازی برای ازدواج آسان که لازمه کاهش آسیب های اجتماعی است، طرح احسان مسجد برای نخستین بار در مساجد زنجان اجرا می شود.

«حجت الاسلام مسعود صفی یاری» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان گفت: برنامه ریزی برای کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه یکی از سیاست های این نهاد انقلابی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان ادامه داد: بالا رفتن سن ازدواج جوانان که ریشه در مشکلات اقتصادی دارد، بر آسیب های اجتماعی دامن می زند از اینرو تلاش برای بسترسازی ازدواج آسان جوانان می تواند در کاهش آسیب های اجتماعی ناشی از این امر کمک کند.

 

وی با بیان اینکه طرح احسان مسجد برای نخستین بار در زنجان اجرا می شود، گفت: چهار سری جهیزیه در قالب این طرح به خانواده های نیازمند در زنجان اهداء می شود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه مشارکت عموم افراد و نهادهای دولتی در اجرای این طرح امکانپذیر است، ادامه داد: این طرح در راستای کمک در تسهیل امر ازدواج اجرایی می شود.

 

به گفته وی، در این طرح با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، کمک خیرین و مدیریت امام جماعت مساجد نسبت به تأمین جهیزیه اقدام می‌شود.

 

حجت الاسلام صفی یاری ادامه داد: جهیزیه های آماده شده برای اهداء به زوج های خانواده های نیازمند استان شامل تلویزیون، یخچال، فرش، اجاق گاز، ماشین لباسشویی است.

 

پایان پیام/73

منبع: شبستان

کلیدواژه: اردبیل شیراز دهه کرامت مجلس اوقات فراغت بیرجند کانون های مساجد خراسان جنوبی شبستان بیرجند شبستان یزد احسان مسجد ترویج فرهنگ ازدواج آسان مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۶۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شعر طنز یک اقدام بدیع در دستگاه قضا است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، غلامعلی دهشیری در نشست شورای سیاست گذاری جشنواره شعر طنز عدلیه بیان داشت: دادخند، ورود دستگاه قضا است در برگزاری جشنواره طنزی که مسیری را برای اتفاقات فرهنگی در عرصه‌ی ملی به روز قوه قضاییه باز کرده است.

این مقام قضایی، طنز را یکی از زیباترین و موثرترین قالب‌های انتقال پیام دانست و اظهار داشت: شکوفایی استعداد‌های ادبی در حوزه شعر و ادب، تولید محتوا و تولید آثاری ماندگار با موضوع عدلیه علاوه بر انتقال پیام در اطلاع رسانی از جرائم و آسیب‌های اجتماعی می‌تواند در زمینه پیشگیری از وقوع جرم نیز اثرگذار باشد.

وی تصریح کرد: تبیین سختی‌ها و دغدغه مندی‌های دستگاه قضا و همچنین بیان آسیب‌های اجتماعی و راهکار‌های پیشگیری از آن، با استفاده از بهره گیری از ظرفیت شعر طنز یکی از اصلی‌ترین هدف‌های این جشنواره است.

دهشیری افزود: این جشنواره و سایر برنامه‌های اجتماعی دستگاه قضایی، در اجرای سند تحول قوه قضاییه و اجتماعی کردن این قوه و افزایش سرمایه اجتماعی دستگاه قضا صورت می‌گیرد.

گفتنی است اولین دوره جشنواره شعر طنز عدلیه (دادخند) از ابتکارات دادگستری استان یزد در سال ۱۴۰۱ بود که با ارسال ۱۲۴ اثر از ۲۲ استان کشور برگزار شد.

دیگر خبرها

  • پیری جمعیت نشاط اقتصادی و اجتماعی را کاهش می‌دهد
  • همایش کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در هفشجان
  • ارائه آموزش‌های هلال احمر در ۶۴ مسجد زنجان
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • نخستین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می‌شود
  • نخستین کنسرت بی‌کلام «نوای آفتاب» در سال جدید
  • اجرای برنامه های هنری ناشنوایان در جوار آرامگاه فردوسی
  • تمرین نخستین رفتارهای تشکیلاتی و سیاسی در مساجد/مسجد باید جامعه را تربیت کند
  • شعر طنز یک اقدام بدیع در دستگاه قضا است
  • ارائه آموزش‌های هلال احمر در ۶۴ مسجد استان زنجان