Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، «کامالا هریس»، یکی از نامزدهای حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا گفته در صورتی که بتواند وارد کاخ سفید شود کشورش را به توافق هسته‌ای «برجام» بازخواهد گرداند، اما به دنبال گنجاندن مفاد موشکی در آن هم خواهد بود. 

هریس در مصاحبه‌ای با تلویزیون «ام‌اس‌ان‌بی‌سی» گفت: «به دنبال توسعه دادن آن (برجام) هم خواهم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر بخواهم صادق باشم، دوست دارم این توافق آزمایش‌های موشک‌های بالیستیک [ایران] را هم پوشش دهد.»

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا اردیبهشت‌ماه سال گذشته کشورش را از توافق هسته‌ای برجام خارج و تحریم‌های متوقف‌شده ذیل این توافق را احیا کرد.

ترامپ، همانند بسیاری از دیگر اعضای حزب جمهوری‌خواه که منتقد برجام هستند معتقد است دولت «باراک اوباما»، رئیس دولت قبلی آمریکا (که از حزب دموکرات است) به عنوان معمار برجام بایستی مسائل مربوط به فعالیت‌های منطقه‌ای و آزمایش‌های موشکی ایران را نیز در چارچوب توافق با ایران می‌گنجاند.

سیاستمداران دموکرات با آنکه با اعضای حزب رقیب درباره ضرورت محدود کردن مولفه‌های قدرت جمهوری اسلامی (از جمله برنامه موشکی، فعالیت‌های منطقه‌ای و غیره) هم‌نظرند، درباره روش‌های رسیدن به این اهداف و به خصوص نقش برجام در محقق کردن آنها  اختلاف دارند.

آن دسته از دموکرات‌ها که از برجام حمایت می‌کنند معتقدند این توافق می‌تواند باب گفت‌وگو با ایران درباره مسائل دیگر از جمله مسائل موشکی را باز کند. سیاستمداران جمهوری‌خواه با این استدلال مخالفند. 

جمهوری اسلامی ایران تأکید کرده مسائل دفاعی کشور را به مذاکره نخواهد گذاشت و درباره مسئله موشکی با آمریکا و هیچ کشور دیگری گفت‌وگو نخواهد کرد.

هریس در مصاحبه با ام‌اس‌ان‌بی‌سی گفته تصمیم ترامپ برای خروج از برجام نه تنها اقدام هوشمندانه‌ای نبوده، بلکه تصمیمی یکجانبه بوده و نتوانسته متحدان آمریکا را با این کشور همراه کند. 

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۶۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الکترونیکی بودن دور دوم انتخابات مجلس در آبادان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، یک هفته قبل از انتخابات یعنی از بامداد روز ۱۳ اردیبهشت تبلیغات نامزد‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی آغاز می‌شود.
معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه آبادان گفت: چهارنفر از نامزد‌های مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه آبادان به دور دوم انتخابات راه پیدا کردند که از این تعداد دو نفر در روز ۲۱ اردیبهشت توسط مردم آبادان انتخاب می‌شوند و جمع نمایندگان آبادان به سه نفر خواهد رسید.
حجت بختیاری با بیان اینکه تبلیغات نامزد‌ها تا ساعت هشت صبح روز پنجشنبه، بیستم اردیبهشت ماه خواهد بود افزود: انتخابات در دور اول در آبادان بطور تمام الکترونیک برگزار شد و در دور دوم هم در هشت حوزه همزمان به همین طریق برگزار می‌شود.
وی تعداد شعب اخذ رای را ۱۴۸ شعبه ثابت و سیار اعلام و خاطر نشان کرد: ۱۷ شعبه در بخش مستقل اروند کنار و ۱۳۱ شعبه هم در بخش مرکزی و شهر آبادان کار اخذ رای از مردم شریف آبادان را بر عهده دارند. 

دیگر خبرها

  • ضبط مناظرات انتخاباتی نامزد‌های راه یافته به دور دوم انتخابات در شهرستان کرمانشاه
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • مراسم قرعه کشی پخش مناظرات نامزد‌های انتخاباتی در صدا و سیمای لرستان
  • نامزدهای مورد حمایت شورای وحدت در دور دوم انتخابات مجلس اعلام می شود
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • بانک توسعه صادرات درمسیرجهش تولید گام موثر برمی دارد
  • پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا
  • وعده گواردیولا: مجانی به بارسا برمی‌گردم!
  • الکترونیکی بودن دور دوم انتخابات مجلس در آبادان
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم