Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@15:44:23 GMT

مصرف این ویتامین‌ها برای تقویت ناخن‌ها ضروری است

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۲۶۶۵۸

برای ترمیم ناخن‌های شکسته می‌توان از روش‌های مناسب و در دسترس خانگی بهره گرفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، برای داشتن ناخن‌هایی سالم و مقاوم می‌توان راهکار‌های مؤثری به کار گرفت و به کمک آن‌ها از شکنندگی ناخن‌های دست جلوگیری کرد؛ در اینجا به معرفی برخی از راه‌هایی که می‌تواند ناخن شکسته شما را تقویت و ترمیم کند؛ می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چسب مایع

در برخی از موارد به کمک نوار چسب می‌توانید قسمتی از ناخن شکسته خود را درمان کنید برای انجام این کار ابتدا دست خود را بشویید و سپس با یک حوله گرم آن را خشک کنید؛ قرار دادن ناخن دست در آب گرم سبب نرم شدن دست می‌شود؛ پس از این کار باید مقداری چسب را روی ناحیه‌ای از ناخن که شکسته است قرار دهید به طوری که لایه‌ای نازک روی ناخن ایجاد شود، سپس به مدت ۳۰ تا ۶۰ ثانیه ناخن را فشار دهید و پس از آن چسب‌های اضافه را به کمک یک پنبه از روی ناخن پاک کنید.

چای کیسه‌ای

در این روش ابتدا باید دستان خود را با آب گرم بشویید سپس با یک حوله آن را خشک کنید و یک تکه چای کیسه‌ای تمیز که بتواند آن ناحیه از ناخن شکسته شما را بپوشاند بردارید و به وسیله یک چسب روی ناخنتان فشار دهید.

قراردادن چای کیسه‌ای روی ناخن شکسته سبب می‌شود تا پوشش محافظی روی ناخن شما بوجود آید و قسمت شکسته از بین برود، پس از اینکه چسب از روی ناخن برداشته شد باید اضافات آن را به وسیله یک گوش پاک‌کن پاک کنید.

نوارچسب

یک تکه کوچک از نوار چسب را بردارید و دقیقا روی ناخن شکسته خود بچسبانید، سپس با استفاده از قلم مو آن را به طور کامل روی ناخن خود محکم کنید و مطمئن شوید که دقیقا ناحیه شکسته شده را چسبانده‌اید، سپس به کمک روغن زیتون چسب را روی ناخن خود قرار دهید.

راه‌های درمان ناخن آسیب دیده

ناخن‌ها ممکن است به دلایل مختلف همچون کمبود ویتامین شکسته شوند که در این صورت باید حتما از مواد غذایی مناسب یا روغن‌هایی که می‌تواند به مستحکم شدن ناخن‌ها کمک کنند استفاده کرد؛ مصرف مواد غذایی همچون ماهی و میوه‌ها می‌تواند به بهبود سلامت ناخن‌های دست کمک کند.

ویتامین‌ها

ویتامین آهن که در اسفناج به وفور یافت می‌شود برای استحکام ناخن‌های دست بسیار مفید است، همچنین منیزیم هم از جمله ویتامین‌های مفید است که می‌توان آن را در بادام زمینی، سبزیجات و برخی از آجیل‌ها یافت.

پروتئین

اگر به دنبال داشتن ناخن‌های سالمی هستید باید مواد غذایی پروتئینی را حتما در رژیم غذایی خود قرار دهید تحقیقات مختلف ثابت کرده‌اند افرادی که به طور متوسط روزانه از گوشت، مرغ، ماهی، لبنیات استفاده می‌کنند، ناخن‌های سالمی‌تری نسبت به دیگران دارند.

زینک

همه ما زینک را مهمترین عامل سلامت ناخن‌های دست می‌دانیم، زینک را می‌توان در بسیاری از مواد غذایی همچون حبوبات، لوبیا پیدا کرد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مصرف ویتامین ناخن تقویت اردبیل اس 400 علی شمخانی ماده 36 برجام ماده 26 برجام کیمیا خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۶۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف این ۴ ماده غذایی برای مردان ضروری است

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرآنلاین، در بین مواد غذایی، گزینه‌های سالم و مفیدی وجود دارند که می‌توانند به مبارزه با خطرات بیماری قلبی و سایر بیماری های رایج در بین مردان کمک کنند.

مصرف چهار ماده غذایی زیر برای مردان بسیار مفید است؛ این موارد حاوی مواد مغذی خاصی هستند که به پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های رایج برای آقایان، مانند برخی سرطان‌های مردانه، کمک می‌کنند.

۱) کلم بروکلی

این گیاه سبزرنگ سرشار از مواد مغذی ضروری مانند ویتامین‌های C، K و A و فیبر است و محتوای بالای سولفورافان در کلم بروکلی، پتانسیل مبارزه با سرطان را دارد و مصرف آن در مردان بسیار حائز اهمیت است.

۲) گوجه فرنگی

لیکوپن، یکی از آنتی اکسیدان‎های موجود در گوجه فرنگی، با محافظت در برابر سرطان پروستات و بیماری‌های قلبی عروقی، به سلامت مردان کمک می‌کند.

۳) ماست

بر اساس مطالعه‌ای که در مجله تغذیه بریتانیا منتشر شد، مردانی که به طور مداوم محصولات لبنی تخمیرشده (مثلاً ماست و پنیر) مصرف می‌کردند، در معرض خطر کمتری برای بیماری عروق کرونر قرار دارند.

۴) آجیل

مصرف آجیل به سلامت قلب و کاهش عوارض ناشی از افزایش سن در مردان کمک می‌کند. آجیل‌ها مملو از پروتئین، فیبر و چربی‌های ضروری هستند که همین ویژگی آنها را به یک میان‌وعده بسیار مغذی تبدیل می‌کند.

اگر می‌خواهید آلزایمر نگیرید، این ۴ ادویه خانگی را مصرف کنید کد خبر 848313 منبع: خبرآنلاین برچسب‌ها خبر مهم تغذیه

دیگر خبرها

  • آیا حتما به خرید قرص ویتامین C نیاز داریم؟
  • روش‌های پیشگیری و قطع ریزش موی سر، ابرو و مژه
  • «نان کامل» چه نانی است؟
  • مصرف این ۴ ماده غذایی برای مردان ضروری است
  • چند روش ساده برای تقویت مو
  • بارش‌های رگباری پنجشنبه دراصفهان می‌بارد/آماده باش نیروهای امدادی
  • ۵ ویتامین ضروری و مکمل مفید برای سلامت مردان
  • نخودفرنگی وزن را کاهش می‌دهد؟
  • روغن حیوانی و فواید آن برای سلامتی
  • فواید و مضرات روغن حیوانی