Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام والمسلمین نجف، رئیس مرکز احیای نسخ موسسه آل البیت(ع) در گفت‌وگو با ایکنا گفت: بنده 55 سال است که در زمینه احیای نسخ قدیمی فعالیت دارم و تاکنون چندین اثر مهم توسط اینجانب احیا شده که از جمله می توان به الانتصار سیدمرتضی در دو جلد و رسائل شیخ مفید در قالب 13 رساله اشاره کرد.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از 500 کتاب توسط موسسه آل البیت از آثار قدما و گذشتگان احیا شده است تصریح کرد: آثاری از خواجه نصیرالدین طوسی به زبان عربی،  کتبی از مرحوم شیخ مهدی نراقی در باب هیئت، خلاف شیخ طوسی در شش جلد و الجاع المروات اصحاب امام رضا(ع)  احیا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نجف با بیان اینکه گاهی در کار احیا به قدیمی ترین نسخ برخورد کرده ایم که نمونه نداشته است، تصریح کرد: البته امروزه گره های متعددی با روش های مختلف وارد این عرصه شده اند و گاهی برخی مدعیاتی دارند که به نوع روش آن ها در احیاء آثار گذشته مربوط است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: قرآن ایکنا نجف احیاء نسخ خطی کتب قدیمی قم حوزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۶۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این زن فرستاده جدید آمریکا در غزه می‌شود/عکس

به گزارش خبرآنلاین «لیز گراند» جایگزین «دیوید ساترفیلد» فرستاده ویژه آمریکا در امور بشردوستانه خاورمیانه خواهد شد؛ فرستاده‌ای که در تاریخ ۱۵ اکتبر، یک هفته پس از آغاز عملیات طوفان‌الاقصی به این سمت منصوب شده بود.

یک منبع آگاه به برنامه‌های دیوید ساترفیلد به پایگاه خبری هاف‌پست گفت که او به کار خود در وزارت امور خارجه به عنوان مشاور ارشد ادامه خواهد داد. برای اولین بار این پایگاه خبری آمریکایی بود که در ماه ژانویه گزارش کرد که ساترفیلد مقام خود را به عنوان فرستاده ترک خواهد کرد.

به نقل از ایسنا از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ که رژیم صهیونیستی حملات ویرانگر خود علیه نوار غزه را با حمایت آمریکا آغاز کرد، ده‌ها هزار فلسطینی که بیشترشان زن و کودک بودند، در این حملات شهید و زخمی شدند و زیرساخت‌های نوار غزه به شکل گسترده‌ای ویران شده و فاجعه انسانی بی‌سابقه‌ای در این منطقه رقم خورده است.

گروه‌های حقوق بشری می‌گویند به‌رغم آنچه جو بایدن وعده داد بود تا وضعیت درد و رنج فلسطینیان را بهبود ببخشد، اما کارزار جنگی رژیم صهیونیستی با حمایت تمام‌قد آمریکا به جنایات خود در نوار غزه ادامه می‌دهد.

«لیز گراند» که پیشتر مقام رسمی سازمان ملل متحد هم بود، در بحران‌های انسانی دیگری از جمله در یمن فعالیت کرده است.

او در میان کارشناسان امداد چهره‌ای شناخته شده است اما دوران تصدی او در موسسه صلح ایالات متحده (USIP) – به عنوان یک اندیشکده غیرحزبی با هدف پایان دادن به درگیری‌ها – در طول جنگ غزه بحث برانگیز شده است.

در اوایل سال جاری میلادی چندین تن از کارکنان، این موسسه صلح را به انجام «اقدامات ناکافی» در راستای کاهش تنش‌های اسرائیل-فلسطین و اتخاذ «رویکرد سیاسی امن نسبت به بحران غزه» متهم کردند.

یکی از همکاران گراند که نسبت به برنامه‌های او مطلع است، گفت که لیز گراند این موسسه صلح را برای پنج ماه ترک خواهد کرد.

سخنگویان وزارت امور خارجه آمریکا و موسسه صلح USIP هنوز به درخواست اظهار نظر در این رابطه پاسخی نداده‌اند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899000

دیگر خبرها

  • دور دوم انتخابات در کرج جدی گرفته شود
  • طرح لو رفته از پیراهن سوم رئال مادرید در فصل 25-2024 / عکس
  • تفاهم‌نامۀ همکاری دانشگاه سلمان فارسی کازرون و انجمن علمی تحقیق و تصحیح نسخه‌های خطی ایران امضا شد
  • احیا و بازسازی ۵۰ قنات قدیمی در شهر باشت
  • بازجویی‌هایی که به مرگ رئیس دانشگاه تهران ختم شد
  • شاهنشاه آریامهر حقوق دهخدا را قطع کرد / بازجویی هایی که به مرگ رئیس دانشگاه تهران منتهی شد / سرگذشت غم انگیز سیاستمدار میانه‌رو و ادیب دانشمند
  • آب انبار تاریخی مریم آباد احیا می شود
  • روایتی حقوقی و هنری از کارگران کارخانه چیت‌سازی بهشهر 
  • دولت سیزدهم پس از ۶ سال کنوانسیون دریای خزر را احیا کرد
  • این زن فرستاده جدید آمریکا در غزه می‌شود/عکس