Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهید علی‌اکبر سالاروندیان ۱۸ ساله‌ و نان‌آور خانه بود که از طریق ارتش به جبهه‌های جنوب اعزام شد و بعد از ۶ ماه به فیض عظمای شهادت نائل گردید. ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۷ استانها کردستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، مادر که باشی تمام دنیا برایت زیبا می‌شود، مادر که باشی عشق به فرزند و وطن چنان مدهوشت می‌کند که حاضری از تنها دردانه‌ات بگذری، مادر که باشی عشق را با تمام وجود حس می‌کنی و غمت به غم فرزند و شادی‌ات به شادی فرزند گره می‌خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

90 بهار از خداوند عمر گرفته بود، مادری که سفیدی موهایش را با حنا خزاب کرده بود و با دانه‌های سبز تسبیح خداوند متعال را شکر گذاری می‌کرد.

یارای بلند شدن ندارد، با لبخندی بر لب از من دعوت کرد که وارد اتاق شوم، پس از احوال‌پرسی و معرفی خود از این مادر عزیز خواستم که از فرزند شهیدش برایم بگوید.

مادر این شهید گفت: علی‌اکبرم پسری مهربان و دلسوز بود، اخلاق خیلی خوبی داشت و به من و پدرش خیلی احترام می‌گذاشت، در کارهای خانه به من و پدرش کمک می‌کرد.

محترم سالاروندیان ادامه داد: علی‌اکبر بعد از فوت پدرش برای تأمین مخارج زندگی و کمک به خواهرها و برادرهایش که همه از او کوچیک‌تر بودند عازم تهران شد و چند ماهی دریکی از کارخانه‌های تهران مشغول کار شد و برای ما پول می‌فرستاد.

وی با بیان اینکه علی‌اکبر علاقه خاصی به انجام فرایض دینی داشت، گفت: بعد از اینکه به سن 18 سال رسید از طریق ارتش به جبهه‌های جنوب اعزام شد و بعد از 6 ماه به فیض عظمای شهادت نائل گردید.

کنگره 5400 شهید کردستان|مروری بر زندگینامه سردار «شهید محمد جمال صالحی»؛ مردی که شجاعتش در مبارزه با ضدانقلاب زبانزد بودقزوین| مادر شهیدان زال‌بیگی‌ دار فانی را وداع گفتشهید بهارستانی الگویی برای ایثارگران بود

مادر شهید بیان کرد: خدا را شاکرم که پسرم در راه دین و اسلام جان خود را از دست داد و از مسئولان می‌خواهم به حرمت خون همین شهیدان مردم را به حال خود رها نکنند و بیشتر به مشکلات خانواده شهدا رسیدگی کنند.

وی تصریح کرد: علی‌اکبر قبل از خدمت سربازی ازدواج کرد و حاصل زندگی آن‌یک پسر بود که بعد از شهادت پدرش من او را بزرگ کردم و سروسامان دادم و خوشحالم که از بابت پسرش خیالم راحت است.

مادر شهید با ابراز گله‌مندی از مسئولان عنوان کرد: در انقلابی که برای به ثمر رسیدنش خون هزاران جوان ریخته شده تبعیض روا نیست و مسئولان باید همه مردم را به یک‌چشم نگاه کنند و به مردم خدمات یکسانی ارائه دهند.

برادر شهید نیز در گفت‌گو با خبرنگار این رسانه، اظهار داشت: بعد از فوت پدرم، علی‌اکبر نان‌آور خانه بود، اما همین‌که به سن 18 سالگی رسید و با توجه به وقایع آن مهروموم‌ها گفت بهتر است برای دفاع از میهنم به جبهه بروم و ما را تنها گذاشت.

وی افزود: برادر شهیدم چون از همه ما بزرگ‌تر بود ما را به رعایت احترام مادر و انجام فرایض دینی دعوت و تاکید می‌کرد که نمازهایمان را اول وقت بخوانیم.

برادر شهید سالاروندیان گفت: ما هر چه داریم از دعای خیر مادرمان است و از مسئولان می‌خواهیم توجه بیشتری به والدین شهدا داشته باشند.

شهید علی‌اکبر سالاروندیان یکی از 450 شهید والامقام شهرستان بیجار است که در تاریخ چهارم مهرماه سال 1341 در روستای دهبنه متولد و در تاریخ نهم فروردین سال 61 در جبهه‌های جنوب به فیض عظمای شهادت نائل آمد.

منبع: دبیرخانه ستاد کنگره 5400 شهید استان کردستان

انتهای پیام/ن

R7848/P/S6,66/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۶۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک فوری/ حال این دو مادر بیمار خوب نیست

خیریه همت رضاشهر با ارسال نامه ای به عصر ایران، خواستار کمک فوری به این دو مادر بیمار شده است.


 مورد اول خانمی است ۴۷ ساله بی سرپرست دارای سه فرزند و مستأجر که ایشان از چند وقت پیش دچار تنگی نفس. دردهای عضلانی. سردرد های شدید و بی خوابی شده بود که با مراجعه به پزشک و انجام آزمایش های مختلف تشخیص تومور مغزی بدخیم داده شده و بدلیل اینکه دیر مراجعه کرده باید چند دوره درمان را پشت سر بگذارد که هزینه هر دوره سه هفته ای بالغ بر دوازده میلیون تومان است ضمن اینکه هزینه های سایر خدمات پزشکی جداست و به هیچ وجه توان پرداخت ندارد .


مورد دوم خانمی است ۴۰ ساله بی سرپرست دارای دو فرزند و مستأجر که از چندی پیش در سینه چپش متوجه غده ای شده بود که خیلی بزرگ شده و با مراجعه به پزشک و نمونه برداری تشخیص سرطان سینه دادند که بلافاصله دستور عمل دادند و بطور کامل سینه را برداشته شده که برای هزینه های عمل مانده است چکار کند ضمن اینکه باید شانزده جلسه شيمي درمانی شود. شرایط واقعا بدی دارد و شدیدا نیاز به حمایت دارد.


از آنجا که این دو عزیز مادر برای درمان خود با مشکل جدی روبرو هستند از شما مردم عزیز ونیک اندیش استدعای عاجل داریم یاری گر این عزیزان باشید تا انشاءالله بتوانیم بخشی از مشکلات این دو خانواده را برطرف سازیم.
 

قبلا از همکاری و مساعدتی که دراین باره مبذول خواهید فرمود کمال تشکر و سپاسگزاری را می نماید.


شماره کارت خیریه 

6104 3377 3357 3958 
شماره حساب خیریه 
204 218 7340 
شماره شبای خیریه 
IR930120000000002042187340

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود
  • ووشوکار پرافتخار ایران طلایی شد/موسوی بر سکوی قهرمانی ایستاد
  • «من و فرزندم»، از رادیو تهران
  • سقوط مرگبار مادر ۱۹ ساله در ارتفاعات ماغر
  • سقوط مرگبار یک مادر ۱۹ ساله در ارتفاعات ماغر
  • کمک فوری/ حال این دو مادر بیمار خوب نیست
  • برای شناخت شهدا باید سرگذشت پژوهی کنیم
  • سفر به تهران قدیم؛ شیره‌کش‌خانه‌های سیار در تهران لو رفتند(+عکس)
  • فرماندهی فارغ‌التحصیل از دانشگاه کوچه و بازار
  • انتشار زندگینامه فرمانده گردان تبوک در «خواب‌های زنگ‌دار»