Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@03:05:20 GMT

فیسبوک ارز رمزی خود را رونمایی کرد

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۲۷۰۰۳

فیسبوک ارز رمزی خود را رونمایی کرد

لیبرا حاصل یک انجمن غیرانتفاعی متشکل از ۲۸ سازمان مختلف در سراسر جهان است که با همین نام فعالیت می‌کنند. برخی از این سازمان‌ها شامل Mastercard، PayPal و Visa و همچنین Spotify، eBay و Uber هستند. بنابراین فیسبوک به تنهایی در خصوص نحوه عملکرد لیبرا تصمیم نمی‌گیرد و در کنار تمام ۲۸ عضو این انجمن اقدام می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فیسبوک همزمان با لیبرا، خدمت جدیدی موسوم به کالیبرا نیز ارائه می‌کند که قرار است به عنوان کیف پول الکترونیکی عمل کرده و نگهداری، انتقال و دریافت این ارز رمزی را با هزینه بسیار اندک یا بدون هزینه انجام دهد. مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک امیدوار است با گذشت زمان کارکرد کالیبرا به گونه‌ای توسعه یابد که امکان پرداخت صورتحساب‌ها یا خرید قهوه را برای کاربران فراهم کند.
برخی از قانون‌گذاران جهان در خصوص ورود و فعالیت فیسبوک در فضای مالی به ویژه با توجه به مشکلاتی که در رابطه با حریم خصوصی کاربران این شرکت به وجود آمده است، نگرانی‌هایی را ابراز کرده و بر لزوم مقررات‌گذاری و نظارت بر عملکرد چنین شرکت‌هایی تاکید کرده‌اند.
به گفته زاکربرگ قرار است لیبرا در سال ۲۰۲۰ میلادی رسماً عرضه شود.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۷۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غول داروسازی آمریکا بیش از ۲هزار نفر را اخراج می‌کند

به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی، شرکت داروسازی "بریستول مایرز اسکوئیب" روز پنجشنبه گزارش درآمد سه‌ماهه نخست خود را منتشر کرد که نشان می‌داد به‌دلیل هزینه‌های یکباره مربوط به معاملات اخیر، دچار ضرر و زیان شده است.

این شرکت آمریکایی همچنین اعلام کرد قصد دارد تا سال ۲۰۲۵، ۱.۵ میلیارد دلار از هزینه‌های خود را کاهش دهد و این پول را دوباره در توسعه دارو سرمایه‌گذاری کند.

بر اساس این گزارش، بریستول مایرز امسال به‌منظور صرفه‌جویی در هزینه‌ها ۲۲۰۰ کارمند را اخراج و تولید برخی از داروها را متوقف می‌کند.

این شرکت داروسازی همچنین اعلام کرد که برنامه استخدام خود را حذف و کارخانه‌های خود را یکپارچه می‌کند و لایه‌های مدیریتی را نیز کاهش می‌دهد.

بریستول مایرز سرمایه‌گذاری در برندهای دارویی کلیدی خود را اولویت‌بندی خواهد کرد و عملیات تولید و توسعه را نیز در سراسر این شرکت بهینه می‌کند.

سهام بریستول مایرز در روز سه‌شنبه بیش از ۷ درصد سقوط کرد.

بریستول مایرز، که یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های داروسازی جهان محسوب می‌شود، در سه‌ماهه نخست سال جاری میلادی ضرر خالص ۱۱.۹ میلیارد دلاری یا ۵.۸۹ دلار به‌ازای هر سهم را گزارش کرد.

این رقم در مقایسه با درآمد خالص ۲.۳ میلیارد دلار یا ۱.۰۷ دلار به‌ازای هر سهم برای مدت مشابه سال قبل است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • هزینه‌ها کلانی که هوش مصنوعی روی دست مایکروسافت می‌گذارد
  • هزینه مسکن ملی پرند متری ۱۰ میلیون تومان برآورد می شود
  • مدرک تی تی سی چقدر هزینه دارد؟
  • ارسال ارزان و سریع بار با شرکت پست بین‌المللی اسپیدکس
  • رونمایی از اولین موتور احتراقی غیرآلاینده جهان در ژاپن
  • آینده رقابت متا با غول‌های هوش مصنوعی
  • آشنایی با نحوه محاسبه هزینه بیمه شخص ثالث
  • مشکل تأمین برق ناشی از ناترازی درآمد و هزینه‌های شرکت برق است
  • غول داروسازی آمریکا بیش از ۲هزار نفر را اخراج می‌کند
  • غول داروسازی آمریکا بیش از ۲ هزار نفر را اخراج می‌کند