Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بافق در این نشست با ابراز تاسف از اینکه در سالهای اخیر استعمال دخانیات خصوصاً قلیان در کشور و به تبع آن در بافق افزایش داشته گفت: استفاده از قلیان در محافل و پاتوق‌ها کشور به طور متوسط رشد ۴۰ درصدی داشته است.

محمد جواد فتاحی، عواملی مانند درآمدزایی و سودجویی فروشندگان، بی کاری، مشکلات خانوادگی و اختلالات روحی روانی را از مهمترین عوامل این افزایش برشمرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با استناد به آمار و بخشنامه‌های صادر شده، مرگ و میر ناشی از استعمال دخانیات در ایران را سالانه ۵۵ هزار نفر اعلام کرد و افزود: امروز سن استفاده از قلیان به ۱۳ سال رسیده است.

فتاحی بر همین اساس مصرف سالیانه سیگار در ایران را حدود ۵۵ میلیارد نخ عنوان و خاطر نشان کرد: با در نظرگرفتن این آمار، سالیانه حدود ۱۵ هزار میلیار تومان سرمایه مالی کشور دود می شود.

در این جلسه پس از بحث و بررسی راههای موثر کاهش استعمال دخانیات، راهکارهایی مانند بازگرداندن زشتی و کریه بودن استعمال قلیان با کمک رسانه و شبکه های ارتباط جمعی، عمل به قانون منع استعمال دخانیات در اماکن عمومی، تاکید بر آموزش و آگاه سازی از سنین کودکی، آموزش خانواده ها، جایگزینی ورزش با رایگان کردن سالن های ورزشی و … مطرح شد.

بیش از ۱۰ پاتوق قلیان کشی در شهرستان بافق دایر است و تعداد زیادی از جوانان در این اماکن اوقات فراغت خود را سپری می کنند.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق یزد قرار دارد.

۷۵۴۳/‏‬ ۶۱۹۷

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۷۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی تعارض منافع شرکت تعاونی کارکنان بنادر و گمرکات در ارائه برخی خدمات

رئیس سازمان بازرسی کل کشور دستور بررسی تعارض منافع شرکت تعاونی کارکنان بنادر و گمرکات در ارائه برخی خدمات از قبیل اجاره انبارها ، باسکول و…و انحصاری کردن این امور را صادر کرد.

به گزارش ایسنا، در جریان سفر استانی رئیس قوه قضاییه به استان هرمزگان و بازدید رئیس سازمان بازرسی کل کشور از شهرستان پارسیان، بندر پارسیان مورد بازدید قرار گرفت.

دکتر خدائیان در جریان این بازدید دستور بررسی تعارض منافع شرکت تعاونی کارکنان بنادر و گمرکات در ارائه برخی خدمات از قبیل اجاره انبارها، باسکول و…و انحصاری کردن این امور را صادر کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، وی همچنین در رابطه با اختصاص سهم شهرستان‌های در معرض آلودگی صنایع آلاینده از عوارض سبز، دستور داد که پیگیری لازم صورت گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خبرهای جدید وزیر کشور از تقسیم تهران به استان های شرقی و غربی
  • بررسی ویژگی های انواع گیت کنترل تردد
  • کشف محموله ۴ میلیاردی قاچاق دخانیات در قشم
  • اختتامیه مسابقات هفت سنگ بانوان شهرستان بافق
  • دبیرکل جمعیت مبارزه با دخانیات: مالیات مهم‌ترین عامل برای کنترل مصرف دخانیات است
  • مهم‌ترین عامل برای کنترل مصرف دخانیات
  • ستاد پیشگیری و فرماندهی عملیات مدیریت بحران در دهلران تشکیل شد
  • سارقان حرفه‌ای در بافق دستگیر شدند
  • بررسی تعارض منافع شرکت تعاونی کارکنان بنادر و گمرکات در ارائه برخی خدمات
  • کاهش ۲۴ درصدی ورودی پرونده‌های طلاق توافقی در شهرستان بهارستان