Web Analytics Made Easy - Statcounter

روستای ایستا در شهرستان طالقان معروف به روستای اهل توقف است که مردمانی دارد که در دویست سال پیش باقی مانده اند و خود را منتظران ظهور امام زمان (عج) می نامند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، روستای ایستا واقع در شهرستان طالقان معروف به روستای اهل توقف است که مردمانی دارد که در دویست سال پیش باقی مانده اند و خود را منتظران ظهور امام زمان (عج) می نامند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

این عکس هوایی از روستای مرموز ایستا است که به تازگی در فضای مجازی منتشر شد. آن چنان که تصویر نشان می دهد، عبور و مرور به این روستا، بدون اجازه اهالی غیرممکن است.

 

 

 

هر کسی اجازه ورود به این روستای مرموز را ندارد. مردم روستا شناسنامه ندارند و از امکانات تکنولوژی، اعم از برق، تلفن، اینترنت، گاز و ... بی بهره است. 

 

 

« حسین عسگری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز در خصوص این روستا گفت: این روستا، یکی از عجیب ترین روستاهای ایران است. بانوان اجازه ورود به این روستا ندارند و اهالی روستا از هیچ وسیله تکنولوژی استفاده نمی کنند. 

 

این البرز شناس مطرح کرد: مردم روستا از پیروان میرزا صادق مجتهد تبریزی هستند. فقیه مشهور دوره مشروطه که با آراء تجدد سر ستیز داشت.

 

این استاد دانشگاه توضیح داد: اهالی روستا کودکانشان را به روش سنتی و مکتب خانه ای درس می دهند که در این خصوص مسئولیت بر عهده زنان روستا است.

 

تصاویر هوایی از این روستا مرموز به تازگی توسط امیرحسین ابن رضا، گرفته شده است و در کانال البرز پژوهشی در اختیار عموم مردم قرار گرفته است.

 

 

 

 

پایان پیام/301

منبع: شبستان

کلیدواژه: اردبیل اوقات فراغت بیرجند مجلس شیراز کانون های مساجد دهه کرامت شبستان بیرجند خراسان جنوبی غنی سازی اوقات فراغت حسین عسگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۷۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیل‌زده سیستان و بلوچستان

علیرضا قاسمی در بازدید از مناطق سیل زده گفت: سیلاب، طغیان رودخانه‌ها و طوفان بی‌سابقه باعث آسیب‌های بسیار زیادی به تأسیسات آب شد، به طوری‌که ۲۹۵ روستا و ۶ شهر سیستان و بلوچستان دچار بی‌آبی شدند.

وی با بیان اینکه ۱۲ شهرستان سیستان و بلوچستان به دلیل تشدید بارش‌ها در محاصره سیل قرار گرفتند، افزود: در روستا‌هایی که امکان تردد وجود داشت و سیلاب در محل جاری نبود، نسبت به رفع فوری خسارت‌ها و برقراری آب در شبکه روستا‌ها و شهر‌های درگیر اقدام شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان با اشاره به آسیب خط اصلی مجتمع ۲۸ روستایی بندینی در شهرستان زرآباد بیان کرد: با توجه به جاری بودن آب در محل شکستگی خط انتقال اصلی مجتمع، برای رفع فوری مشکل بی‌آبی مردم اجرای طرح موقت و اضطراری در دستورکار آبفا قرار گرفت که اکنون در حال اجراست.

وی از فعالیت تانکر‌های آبرسانی سیار در زرآباد خبر داد و گفت: آب آشامیدنی مردم از طریق ناوگان آبرسانی سیار در حال تأمین است تا آسیب‌های وارده ترمیم و آب پایدار شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • آغاز طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • پیگیری ،مشکلات تردد اهالی روستای رباط قره بیل
  • نبود تیر برق در محله ای از روستای اوغلی تبریز
  • گلایه اهالی روستای حمزه آباد مهاباد از وضعیت اینترنت
  • ابهام در میزبانی استقلال در لیگ دسته اول
  • وزیر ورزش: ۵ درصد باقی مانده سهام استقلال و پرسپولیس در اختیار ماست که متعلق به پیشکسوتان است / فیلم
  • امضای قرارداد فشار افزایی با ابهامات باقی مانده
  • رمزگشایی از ماجرای مرموز روستایی که یک شبه ناپدید شد!
  • تالاب قره گل بوکان میزبان پرندگان مهاجر و‌ بومی
  • تبدیل ۴۰۰ هزار مجوز کاغذی به الکترونیکی در کشور