Web Analytics Made Easy - Statcounter

قدس علوی گفت: نخستین محموله بچه میگوی تولید شده در استان به مجتمع پرورش میگو گمیشان انتقال یافت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گرگان و به نقل از روابط عمومی اداره کل شیلات گلستان، «سید جواد قدس علوی» گفت: طی مراسمی و با حضور مهندس معدنی مدیر کل دفتر امور میگو و آبزیان شور شیلات ایران، دستمرد فرماندار شهرستان گمیشان  و جمعی از مسئولین استانی، نخستین محموله بچه میگو تولید شده در مرکز تکثیر بچه میگو محک گمیشان، جهت رهاسازی و پرورش به مزارع مجتمع پرورش میگو گمیشان انتقال یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل شیلات گلستان افزود: یکی از حلقه های زنجیره تولید میگو، مراکز تکثیر این آبزی است که با احداث این مرکز، 20 الی 30 درصد بچه میگو مورد نیاز استان تامین می شود.

 

وی با بیان اینکه بچه میگوهای تولید شده در این مرکز از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند، تصریح کرد: این مرکز با مساحت مفید 4000 متر مربع، ظرفیت تولید 100 میلیون قطعه بچه میگو را در سال داراست که پیش بینی می شود برای نخستین سال فعالیت، 50 میلیون قطعه بچه میگو در این مرکز تولید شود.

 

قدس علوی خاطرنشان کرد: با توجه به توسعه روزافزون مجتمع پرورش میگو گمیشان، در افق 1404 استان به 15 مرکز تکثیر بچه میگو با ظرفیت یکصد میلیون قطعه نیاز دارد که امیدواریم با همکاری و تعامل بخش خصوصی این مهم میسر شود.

 

وی اذعان داشت: راه اندازی این مرکز با کاهش 20 درصدی هزینه های تامین بچه میگو از جنوب همراه خواهد بود.

 

گفتنی است پیش از این تمامی نیاز استان به بچه میگو از استانهای جنوبی کشور تامین می شد.

 

پیش بینی می شود امسال 4000 تن میگو در مجتمع میگو گمیشان تولید شود که بخش اعظمی از این تولید صادر خواهد شد که این امر نقش بسزایی در رونق اقتصادی و ارزآوری برای کشور و استان خواهد داشت.

 

 

پایان پیام/83

منبع: شبستان

کلیدواژه: بیرجند شیراز کانون های مساجد دهه کرامت ایلام مجلس کانون های فرهنگی هنری مساجد شبستان بیرجند اردبیل وزیر علوم تحقیقات و فناوری مجتمع پرورش میگوی گمیشان تولید میگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۷۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید بیش از ۲۶۰ هزار تن آسفالت در مجتمع تولیدی صفه اصفهان

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان از تولید بیش از ۲۶۰ هزار تن آسفالت در مجتمع تولیدی صفه طی سال گذشته خبر داد و گفت: ارزش آسفالت تولید و اجرا شده طی سال گذشته بالغ بر ۵۳۰ میلیارد ریال بوده است.

امیرعباس رحمتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه طی سال ۱۴۰۲ بیش از ۲۶۰ هزار تن آسفالت در کارخانجات ۲ گانه سازمان عمران شهرداری اصفهان واقع در مجتمع تولیدی صفه تولید شده است، اظهار کرد: این رقم بیشترین میزان تولید سالانه آسفالت طی ۵ سال گذشته (از سال ۱۳۹۶ تاکنون) بوده است.

وی با اشاره به رشد ۷۲ درصدی میزان تولید آسفالت نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ افزود: آسفالت تولید شده طی سال ۱۴۰۲ معادل بار ۱۶ هزار کامیون بوده است.

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان مجموع ارزش آسفالت تولید و اجرا شده طی سال ۱۴۰۲ را بالغ بر ۵۳۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: تولید آسفالت توسط کارخانجات سازمان عمران شهرداری اصفهان تأثیر بسزایی بر کنترل قیمت این محصول استراتژیک در شهر اصفهان داشته است.

کد خبر 748330

دیگر خبرها

  • نخستین فراخوان نیاز پژوهشی شرکت ملی حفاری ایران در سال ۱۴۰۳ منتشر شد
  • نیاز ۲۰ میلیاردی برای تکمیل شبکه آبیاری «حوضیان»
  • تحقق ۱۰۳ درصدی تولید در پتروشیمی ایلام
  • رفع ترکیدگی خط انتقال آب شرب مجتمع روستایی نازک شهرستان پلدشت
  • احداث نخستین مرکز تخصصی نجوم چهارمحال و بختیاری
  • نخستین مرکز جامع سرطان در گیلان راه اندازی می‌شود
  • گچساران ایستگاه اصلی تولید بذر در منطقه گرمسیری و نیمه گرمسیری
  • برگزاری نخستین همایش خوشنویسی «کاتبان وحی» + تصویر
  • تولید بیش از ۲۶۰ هزار تن آسفالت در مجتمع تولیدی صفه اصفهان
  • تامین نیاز آبی ۴ شهر و ۳۷ روستا در بستک