Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@00:05:42 GMT

انتقاد از عدم واگذاری‌ها به بخش تعاون

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۲۷۵۴۶

انتقاد از عدم واگذاری‌ها به بخش تعاون

برگزاری یکصد و هشتمین اجلاس سازمان جهانی کار،حمایت از تشکیل و توسعه تعاونی‌های دانش بنیان و انتقاد از عدم واگذاری‌ها به بخش تعاون از مهمترین خبرهای این هفته حوزه کار و تعاون بود.

به گزارش ایسنا، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی این هفته عازم ژنو شد تا در یکصد و هشتمین اجلاس سازمان جهانی کار حضور یابد. در این اجلاس که با یکصدمین سالگرد تأسیس سازمان بین‌المللی کار مصادف شده ۷۵۰۰ نفر از نمایندگان دولت‌ها و سازمان‌های کارگری و کارفرمایی از سراسر جهان شرکت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موضوعات مهمی که در این اجلاس مورد توجه و بحث قرار خواهد گرفت، تبیین تحولات آینده کار، گسترش حمایت‌های اجتماعی، گزارش سال ۲۰۱۹ بانک جهانی و توصیه این بانک به دولت‌ها جهت سرمایه‌گذاری در مهارت‌های جدید و افزایش درآمدها است.

دیدار با وزیران کار جنبش عدم تعهد، وزیران کار آسیا و اقیانوسیه و وزیران کشورهای عراق، بلغارستان، آذربایجان و سوریه از جمله برنامه‌های جانبی پیش‌بینی شده در سفر وزیر کار به اجلاس جهانی کار است.

حل تغییرات جهان کار با مشارکت همه‌جانبه

محمد شریعتمداری در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان جهانی کار همکاری بیشتر دولت‌ها برای دستیابی به آینده‌ای روشن را خواستار شد و بر لزوم حل و فصل تغییرات جهان کار با مشارکت و تقویت همه‌جانبه تاکید کرد.

وی تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی را در تضاد با اهداف متعالی سازمان بین‌المللی کار و مانع تحقق عدالت اجتماعی و کار شایسته دانست و گفت: تحمیل تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی بر ایران موجب لطمه به زندگی مردم به ویژه معیشت کارگران و فعالیت اقتصادی کارفرمایان شده است اما این تحریم‌ها نه تنها عزم و اراده برای گسترش رفاه اجتماعی، ارتقای کار شایسته و توسعه پایدار را تضعیف نکرده بلکه موجب غلبه ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران بر همه بدخواهی‌ها شده است.

تشکیل و توسعه شرکت‌های تعاونی دانش بنیان و تجاری سازی آنها

در هفته‌ای که گذشت معاون وزیر تعاون از اختصاص تسهیلات و صدور ضمانت‌نامه‌های لازم برای تعاونی‌های دانش بنیان خبر داد و گفت: بر اساس تفاهم نامه‌ای که اخیراً به امضا رسیده حمایت‌های لازم از تشکیل و توسعه شرکت‌های تعاونی دانش بنیان و تجاری سازی آنها صورت می‌گیرد.

وی گفت: جذب سرمایه‌های خرد مردمی کمک به ارزش افزوده بیشتر برای تعاونی‌ها است و ما برای بهره‌مندی تعاونی‌های دانش بنیان از تسهیلات ضمانت‌نامه‌های لازم را صادر کرده‌ایم.

کبیری، با اشاره به اشتغالزایی تعاونی‌ها و کاهش نرخ بیکاری، حفظ اشتغال موجود را از ضرورت‌های جامعه برشمرد و ارزش افزوده بالا و هزینه پایین اشتغال را از ویژگی‌های مهم تعاونی‌های دانش بنیان ذکر کرد.

نایب رئیس اتاق تعاون ایران در هفته‌ای که گذشت با تاکید بر ظرفیت‌های بالای بخش تعاون از اینکه نامی از تعاونی‌ها و مشارکت آنها در برنامه‌های اقتصادی برده نمی‌شود، انتقاد کرد.

وی گفت: با وجود آنکه شبکه تعاونی‌ها در جریان توزیع گوشت و مرغ شب عید و توزیع بی واسطه اقلام مورد نیاز مردم، نقش آفرینی بسزایی داشتند ولی متأسفانه هیچ نامی از آنها در اخبار و رسانه‌ها برده نمی‌شود.

انتقاد از عدم واگذاری‌ها دولتی به بخش تعاون

اسماعیل خلیل‌زاده درباره واگذاری‌ها به بخش تعاون، گفت: قرار بود ۳۰ درصد از درآمدهای حاصل از واگذاری‌ها به بخش تعاون اختصاص یابد ولی با وجود صراحت و تاکید قانون، تاکنون شرکت‌های بسیار کمی واگذار شده‌اند و ما مشکلاتی در این زمینه داشتیم که ظرف چند هفته آینده در این زمینه اطلاع رسانی خواهیم کرد.

نایب رئیس اتاق تعاون ایران همچنین اعلام کرد که اعتماد صددرصدی به واگذاری برخی شرکت‌های شستا به بخش تعاون ندارد چون نامه نگاری‌هایی که در این زمینه صورت گرفته به نتیجه نرسیده و شرکت‌های شستا تمایلی به افتتاح حساب و سرمایه‌گذاری در بانک توسعه تعاون نشان نداده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اشتغال بازار کار بخش تعاون بیکاری دانش بنیان سازمان جهانی کار شستا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۷۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری رایگان زمین به خیران مدرسه‌ساز در قشم

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از آمادگی این سازمان برای واگذاری رایگان زمین به خیران مدرسه‌ساز و صدور مجوز ساخت خبر داد و گفت: حوزه آموزش و پرورش از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قشم، عادل پیغامی روز یکشنبه در مراسم گرامیداشت مقام معلم اظهار داشت: رشد و توسعه یک جامعه در گرو داشتن آموزش و پرورش قوی است و از همین رو هر نوع هزینه در این بخش در حقیقت سرمایه‌گذاری برای توسعه و بالندگی کشور است.

وی خطاب به فعالان اقتصادی در قشم با اشاره به اهمیت حمایت از حوزه آموزش و پرورش، افزود: از شما انتظار داریم با توجه به بهره‌مندی از بخش اقتصادی قشم، در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی به حوزه مدرسه‌سازی نیز توجه ویژه داشته باشید و بخشی از درآمد خود را به این حوزه اختصاص دهید تا طی یک یا دو سال آینده مشکل کمبود در حوزه مدرسه برطرف شود.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم خاطرنشان کرد: سخن علما و شیوخ اعتبار ویژه‌ای نزد مردم از جمله فعالان اقتصادی و خیران دارد و امیدوارم از تریبون‌های فرهنگی در این زمینه استفاده کنند و حتی قشمی‌های ساکن خارج از کشور را برای کمک به حوزه آموزش و پرورش ترغیب نمایند.

پیغامی با تأکید بر اینکه آماده اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هرمزگان در قشم هستیم، گفت: در قشم هیچ محدودیتی در حمایت از جایگاه معلم نداریم و با تمام توان جهت اعتلای حوزه آموزش و پرورش تلاش می‌کنیم.

وی افزود: استان هرمزگان با عملیاتی کردن این سند در منطقه آزاد قشم گام مهمی را در تحقق خواست مقام معظم رهبری برای ارتقای فرهنگ کشور برخواهد داشت و امیدواریم نتایج این اقدام شامل حال فرزندان این جزیره و تمام فعالان تعلیم وتربیت قشم شود.

پرداخت سهم بودجه آموزش و پرورش قشم از سوی استان

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با بیان اینکه امیدواریم سهم بودجه دانش‌آموزان و معلمان قشم به طور کامل از سوی استان پرداخت شود، ابراز داشت: ما در سازمان منطقه آزاد قشم آماده‌ایم به منظور رفع عقب‌ماندگی‌های آموزش و پرورش قشم اعتباراتی را در نظر بگیریم.

پیغامی با تأکید بر ارتقای سطح دانش و توانمندی معلمان در قشم و توجه ویژه به حوزه معیشت و رفاه معلمان، افزود: در همین راستا ما آماده برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی و علمی و استفاده از اساتید مجرب با هدف ارتقا کیفیت تدریس هستیم.

وی اجرای فوق برنامه‌ از جمله دایر کردن کلاس‌های کنکور، اردوهای علمی و آموزشی، استفاده از اساتید کشوری در زمینه تکنیک مدیریت دورکردن استرس از دانش‌آموزان را بسیار مهم برشمرد و تصریح کرد: برای کمک به ارتقا سطح آموزش و پرورش و خروج دانش‌آموزان در سطح بالا کمبودی نداریم.

این مقام مسئول مسئله کمبود فضای کتابخانه‌ای در مدارس قشم را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: ما امسال نهضتی را با هدف ایجاد کتابخانه و انباشت کتاب‌های مورد نیاز قشر دانش‌آموزان در همه مدارس با جدیت انجام خواهیم داد. با توجه به اینکه نمایشگاه کتاب را پیش رو داریم باید برای بُن کتاب ویژه معلمان و پُر کردن کتابخانه‌های مدارس اقدام کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت مسکن برای همه مردم به ویژه معلمان تاکید کرد و گفت: امیدوارم معلمان جزیره در طرح ملی مسکن ثبت نام کرده باشند و اگر تاکنون ثبت نام نکرده‌اند حتما در نوبت دوم ثبت نام‌ها اقدام کنند.

پیغامی از مسئولان استان هرمزگان خواست پاسخ استعلام بند (ج) 6 هزار ثبت نام شده طرح ملی مسکن شهرستان قشم را هرچه زودتر مشخص نمایند تا نسبت به واگذاری زمین به ثبت نام شدگان اقدام شود.

انتهای پیام/7558

دیگر خبرها

  • تمدید زمان ارسال درخواست تسهیلات حمایتی شرکت های دانش بنیان
  • واگذاری رایگان زمین به خیران مدرسه‌ساز در قشم
  • جذب حدود ۹ میلیارد ریال حمایت مالی و تشویقی از تعاونی‌های آذربایجان‌غربی
  • تعاونی‌های تولید؛ مصداق مشارکت مردم در اقتصاد
  • سقف ۱۵ میلیارد تومانی تسهیلات برای شرکت‌های دانش‌بنیان صنعت هوانوردی
  • احیای تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان
  • برنامه‌ریزی برای صادرات محصولات دانش‌بنیان
  • سازمان بنادر و دریانوردی چه برنامه‌ای برای حضور دانش‌بنیان‌ها دارد؟
  • برای حل مشکلات تعاونی های مسکن چابهار عزم جدی وجود دارد
  • تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان احیا می‌شوند