Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-27@05:04:24 GMT

پیش بینی رعد و برق در نیمه شمالی کشور

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۲۷۶۱۷

پیش بینی رعد و برق در نیمه شمالی کشور

به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، احد وظیفه، با اشاره به آخرین مدل‌های هواشناسی افزود: پنجشنبه در ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی در استان مازندران، گلستان، شمال استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی و آذربایجان و روز جمعه در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و دامنه‌های البرز در استان گیلان در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب افزایش ابر، رگبار، باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه گفت‌: ضمن اینکه بعد از ظهر جمعه در نیمه جنوبی استان‌ سیستان‌وبلوچستان و شهر هرمزگان شرایط برای افزایش ابر، رگبار و رعدوبرق مهیا است.

وظیفه اضافه کرد: طی روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه هفته آینده در قالب مناطق کشور جوی آرام و پایدار خواهیم داشت. امروز در برخی از استان‌های واقع در شمال شرق، شرق و جنوب استان‌های سمنان، تهران، قزوین، البرز و شمال استان‌های قم، اصفهان و یزد در برخی از ساعات وزش باد شدید و گاهی گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: همین وضعیت هوا امروز (پنجشنبه) در استان‌های خوزستان، بوشهر و ایلام نیز پیش‌بینی می‌شود و نواحی مرکزی شرقی خلیج فارس مواج است.

وظیفه ضمن تشریح آخرین وضعیت جوی پایتخت طی امروز و فردا نیز توضیح داد: امروز هوا در تهران صاف تا کمی ابری، گاهی همراه با وزش باد با حداکثر دمای ۳۶ و حداقل دمای ۲۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

احد وظیفه در پایان خاطر نشان کرد: فردا (جمعه) نیز هوای تهران صاف، گاهی همراه با وزش باد در اواخر وقت با وزش باد شدید با بیشینه دمای ۳۶ و کمینه دمای ۲۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. کپی متن خبر

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۷۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بارش‌های رگباری در این استان‌ها/ کوه‌نوردی ممنوع!

به گزارش خبرگزاری مهر، براساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی، وضعیت جوی مناطق کوهستانی کشور طی روزهای پنجشنبه و جمعه (۶ و ٧ اردیبهشت)، طی این مدت استقرار هوای پایدار و افزایش دما طی روز در نیمه غربی کشور و تداوم فعالیت سامانه بارشی در بخش‌های شرقی و مرکزی کشور پیش‌بینی می‌شود.

همچنین طی امروز کماکان بارش‌های رگباری و گاهی شدید همراه با رعدوبرق و تگرگ و وزش تندباد در بخش‌های مرکزی و جنوب شرق کشور به‌ویژه ارتفاعات کرمان، خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان تداوم دارد که می‌تواند منجر به جاری شدن سیلاب، طغیان رودخانه‌ها، رانش و لغزش زمین و ریزش سنگ شود.

طی این روز همه فعالیت‌های مرتبط با طبیعت شامل کوهنوردی، دره‌نوردی، پروازهای تفریحی، تردد در حاشیه رودخانه‌ها و … در این مناطق مخاطره آمیز است.

براین اساس روز جمعه بارش‌ها با شدت کمتر و محدودتر در بخش‌های جنوب شرق کشور به‌صورت رگبار و رعدوبرق ادامه دارد و در سایر مناطق کشور با توجه به استقرار هوای پایدار، افزایش دما طی روز و گاهی وزش باد مهمترین پدیده جوی است.

با توجه به بارش قابل ملاحظه برف طی روزهای گذشته در قله‌های مرتفع البرز شرقی، شرایط برای وقوع بهمن در این مناطق مهیاست بنابراین از تردد در مسیرهای مستعد بهمن اجتناب شود.

همچنین وضعیت جوی ارتفاعات شمال تهران، طی این مدت استقرار هوای پایدار پیش‌بینی می‌شود و روزها آفتابی و گاهی همراه با وزش باد خواهد بود.

کد خبر 6088282 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • رگبار و رعدوبرق در مرکز و شرق کشور
  • وضعیت آب و هوا امروز ۷ اردیبهشت/ نیمه شرقی کشور بارانی می‌شود
  • تداوم بارندگی در نیمه شرقی و ورود سامانه بارشی جدید از غرب کشور
  • وضعیت آب و هوا امروز ۷ اردیبهشت؛ نیمه شرقی کشور بارانی می‌شود
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور / دمای هوا در بیشتر مناطق افزایش می‌یابد
  • تداوم بارش‌های رگباری در این استان‌ها/ کوه‌نوردی ممنوع!
  • آخرین وضعیت هواشناسی؛ منتظر تندر و آذرخش در تهران باشید
  • احتمال وقوع تندر و آذرخش در تهران
  • رگبار پراکنده باران در تهران
  • پیش‌بینی هواشناسی؛ تهرانی‌ها مراقب باشند