Web Analytics Made Easy - Statcounter

 
 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، نخستین نشست شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت، با حضور مسئولان برگزاری برنامه‌های دهه کرامت در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان برگزار شد.
رضا کمالی زرکانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای گرامیداشت دهه کرامت، در ابتدای این نشست نقطه قوت برنامه‌های دهه کرامت را مردمی بودن آن دانست و افزود: تجربه نشان داده است هر جا که مردم خودشان با توجه به ارادتی که به اهل‌ بیت‌(ع) دارند پای‌ کار آمده‌اند کار‌ها به نحو بی‌نظیر و بانشاط معنوی بیشتر انجام‌ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: نیاز است تا بتوانیم برای برپایی جشن‌های ایام ارزشمند دهه کرامت، تلاش، دقت و فعالیت ویژه‌تری در حوزه مردمی و عمومی بودن آن داشته باشیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: با توجه به اهمیت رسانه‌ها از بعد اطلاع‌رسانی و تأثیرگذاری آن بر تمام اقشار جامعه، از تمامی رسانه‌ها می‌خواهیم جهت اطلاع‌رسانی برنامه‌ها که در دهه کرامت انجام می‌شود همکاری کنند.
‌دبیر شورای گرامیداشت دهه کرامت در پایان، کار شورای دهه کرامت را سازماندهی و هماهنگی بین دستگاهی و سازمانی جهت تسهیل فعالیت‌های مردمی خواند و اضافه کرد: هرمزگان در زمینه‌های مختلف قرآنی، گردشگری مذهبی، زیارتی، بعد فرهنگی، ادبی، تبلیغاتی و... ظرفیت بسیاری را در خود دارد و به بهانه برپایی مراسم دهه کرامت، نیاز است تا سازمان‌ها و ادارت و به‌ویژه متولیان فرهنگی در کنار اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان در این مسیر با تشکیل دبیرخانه و کمیته‌هایی تخصصی به این موضوع بپردازند.
برگزاری برنامه‌های دهه کرامت در بیش از هزار کانون مساجد هرمزگان
حجت‌الاسلام‌والمسلمین پهلوانی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان هرمزگان، نیز در این نشست با بیان اینکه دهه کرامت، دهه اول ماه ذی‌القعده است و آغازش با ولادت حضرت معصومه‌(س) و پایانش با ولادت حضرت ابوالحسن علی بن موسی‌الرضا‌(ع) است، گفت: این دهه یادآور بسیاری از مطالب عالی و مفاهیم بلند و سازنده و ارزشمند است.
وی با اشاره به اینکه برنامه‌های دهه کرامت امسال با شعار مهربانی به‌ رسم اهل‌ بیت‌(ع) است، افزود: دهه کرامت فرصت مناسبی برای انتقال فرهنگ اصیل اهل‌ بیت‌(ع) به متن جامعه بخصوص جوانان به‌شمار می‌رود.
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان هرمزگان، دهه کرامت را یادآور لطیف‌ترین علائق و مهر و وفا‌های کم‌نظیر یک خواهر نسبت به مقام شامخ و معنوی برادر دانست و ادامه داد: تمامی برنامه‌های تنظیم‌شده برای رشد و تعالی و کمال انسان در آموزه‌های دینی ما بر محور کرامت بنیان نهاده شده است و به بیان امروزی نیز کرامت انسانی مبنای حقوق شهروندی و انسانی و لازمه دستیابی به توسعه محسوب می‌شود و مفاهیم ارزشمندی، چون «امنیت»، «عدالت»، «آزادی» و «اخلاق» ذیل مفهوم کرامت انسانی معنا و مفهوم می‌یابند. از این منظر کرامت انسانی و کرامت اخلاقی نیاز اصلی جامعه امروز است.
وی اظهار کرد: تعمیق باور‌های آحاد جامعه نسبت به معارف اهل‌بیت‌(ع)، توجه به ارزش‌های اسلام ناب محمدی، تبیین و تعمیق فرهنگ زیارت با بهره‌گیری از معارف دینی و آموزه‌های اهل‌بیت‌(ع) از اهداف برنامه‌های بزرگداشت دهه کرامت امسال است.
این مقام مسئول در پایان با تأکید بر اینکه شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت نقش مهمی در ترویج و تبلیغ توسعه فرهنگ رضوی دارد، ادامه داد: برنامه‌های گرامیداشت دهه کرامت در بیش از هزار کانون فرهنگی ـ هنری مسجد در استان هرمزگان برگزار می‌شود.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۸۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضوع نشاط در برنامه‌های دهه کرامت لحاظ شود

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل رفیعی ظهر چهارشنبه در جلسه ستاد برگزاری مراسم دهه کرامت که در محل دفتر امام جمعه زنجان برگزار شد، با بیان اینکه یکی از رویکردهای اصلی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت، پرداختن به موضوع نشاط و شادی در برگزاری این برنامه‌ها است، افزود: در این راستا باید متناسب با گروه‌های هدف اقدام به برگزاری برنامه کرد.

وی با تاکید بر اینکه یکی از نیازهای ضروری جامعه امروز، ایجاد نشاط و شادی است، تصریح کرد: با توجه به اینکه دشمنان همواره در صدد القای ناامیدی در جامعه هستند، از این رو برگزاری برنامه‌ها و جشن‌های مختلف با رویکرد نشاط و شادی می‌تواند اهمیت برگزاری چنین جشن‌هایی را دو چندان کند.

این مسؤول با یادآوری اینکه یکی از موضوعات مهم در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت، لحاظ کردن مباحث اعتقادی، تربیتی و تبیینی است، ادامه داد: برای اینکه برنامه‌های دهه کرامت بیشترین اثرگذاری را داشته باشد، باید فضاسازی گسترده‌ای در این خصوص انجام شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان نیز در ادامه این جلسه، با تاکید بر اینکه ایجاد نشاط در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت جزو اولویت‌ها است، خاطرنشان کرد: حضور خادمین بارگاه حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) در استان زنجان، یکی از برکات دهه کرامت خواهد بود.

حجت‌الاسلام علی ناصر به دیگر برنامه‌هایی که قرار است در دهه کرامت برگزار شود، اشاره کرد و گفت: مراسم روز دختر و تجمع دانش‌آموزان، مسابقات کتابخوانی و اجرای طرح تلاوت در شب، از جمله برنامه‌های دهه کرامت در استان زنجان خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه بنا داریم در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت از ظرفیت نخبگان و روحانیون استفاده کنیم، اضافه کرد: یکی از اقداماتی که قرار است به عنوان خروجی برنامه‌های دهه کرامت در استان مورد توجه قرار گیرد، بحث توجه به اصل ولایت‌مداری و نیز ترویج ازدواج آسان است.

این مسؤول با اشاره به اینکه هماهنگی‌های لازم برای تبلیغات شهری برنامه‌های دهه کرامت در استان انجام گرفته است، عنوان کرد: علاوه بر این تلاش شده است تا از سایر ظرفیت‌ها از جمله فضای مجازی برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر برنامه‌های دهه کرامت در استان زنجان استفاده شود.

کد خبر 6087695

دیگر خبرها

  • بزرگداشت هفته ورزش زورخانه‌ای و فرهنگ پهلوانی در منطقه ۱۲ اصفهان
  • اجرای پرشور برنامه های انقلابی در اسلامشهر اهمیت فراوانی دارد
  • اجتماع ۲۰ هزار نفری امام رضایی‌ها در کرج
  • کار شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، جریان‌سازی فرهنگی است
  • ۳۰۰ برنامه متنوع در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود
  • موضوع نشاط در برنامه‌های دهه کرامت لحاظ شود
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • قانون عفاف و حجاب قانونی و شرعی است که باید همه به آن پایبند باشند
  • آیین اختتامیه هفته بزرگداشت سعدی شیرازی برگزار شد
  • برگزاری جشنواره منطقه‌ای شعر تمداربیت دراردل