Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت دانش بنیان پارک علم و فناوری البرز موفق به جلوگیری از نشت گاز مونواکسید کربن و گاز‌های قابل احتراق در ساختمان‌های مسکونی، تجاری و عمومی شده است.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، شرکت دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری البرز با استفاده از توانائی‌های فنی، آزمایشگاهی و صنعتی، موفق به جلوگیری از نشت گاز مونواکسید کربن و گاز‌های قابل احتراق در ساختمان‌های مسکونی، تجاری، عمومی شده است که براساس مقررات ملی ساختمان الزامی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  محمود قاسم‌وند، مدیر کنترل کیفیت این شرکت دانش‌بنیان گفت: آزمایشگاه همکار سازمان ملی استاندارد در دامنه آزمون آشکارساز‌های نشت گاز مونو اکسید کربن و گاز‌های قابل احتراق و بررسی انطباق کیفیت آن‌ها با الزامات استاندارد‌های ملی به شماره‌های ISIRI ۱۳۱۷۲۱-۱ و ISIRI ۱۴۲۰۰-۱ می‌باشد. طبق مقررات ملی ساختمان استفاده از آشکارساز‌های نشت گاز مونو اکسید کربن و گاز‌های قابل احتراق در ساختمان‌های مسکونی، تجاری، عمومی الزامی می‌باشد.

قاسم وند با اشاره به اینکه این آشکارساز‌ها ساکنین ساختمان‌ها را از خطرات نشت گاز مونو اکسید کربن و گاز‌های قابل احتراق آگاه می‌سازند، افزود: گاز مونو اکسید کربن که یک گاز سمی، بی‌بو و بی‌رنگ است هر ساله حدود ۱۰۰۰ نفر از هموطنان قربانی این گاز سمی می‌گردند؛ با توجه به حساسیت عملکرد آشکارساز‌های نشت گاز مونو اکسید کربن و گاز‌های قابل احتراق که رابطه مستقیمی با جان و مال مردم دارند، سازمان ملی استاندارد در شهریور ماه سال ۱۳۹۱ اقدام به اجباری کردن رعایت مقررات استاندارد برای تولید، توزیع و واردات آشکارساز‌های نشت گاز مونو اکسید کربن و گاز‌های قابل احتراق کرد.

مدیر کنترل کیفیت شرکت دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناری البرز گفت: متاسفانه در آن زمان به علت پیچیدگی‌های فنی و هایتک‌بودن دانش فنی لازم، آزمایشگاه معتبر و مورد تایید سازمان ملی استاندارد در کشور وجود نداشت تا اقدام به انجام آزمون و بررسی انطباق عملکرد این آشکارساز‌های نشت گاز با الزامات استاندارد ملی کرده و عملکرد صحیح آن‌ها را تایید کند. با شناسایی این نقص و خلاء فنی در صنعت استاندارد و آزمایشگاهی کشور، مطالعات میدانی جهت حل این مشکل انجام گرفت و این شرکت در آبان ماه سال ۱۳۹۳ موفق به اخذ پروانه تایید صلاحیت به عنوان آزمایشگاه همکار از اداره کل استاندارد البرز شد.

وی با اشاره به اینکه این شرکت دانش‌بنیان یک شرکت ارائه دهنده خدمات فنی و آزمایشگاهی است، افزود: این شرکت طبق پروانه تایید صلاحیت اخذ شده از سازمان ملی استاندارد، اقدام به آزمون و بررسی انطباق عملکرد آشکارساز‌های نشت گاز مونو اکسید کربن و گاز‌های قابل احتراق طبق الزامات استاندارد‌های ملی و بین‌المللی مربوطه می‌کند.

به گفته قاسم‌وند، در حال حاضر این شرکت تنها آزمایشگاه معتبر و همکار سازمان ملی استاندارد در دامنه فعالیت خود در کشور است و علاوه بر پروانه تایید صلاحیت استانی از اداره کل استاندارد البرز دارای گواهینامه ISO/IEC ۱۷۰۲۵ به عنوان معتبرترین گواهینامه تایید صلاحیت آزمایشگاهی از مرکز ملی تایید صلاحیت کشور نیز است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: تولید دانش بنیان کنترل نشت گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۸۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع پیکرهای شهدای گمنام در سراسر کشور

پس از سال‌ها انتظار پیکر‌های مطهر شهدای گمنام و تازه شناسایی‌شده دفاع مقدس صبح امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ در تهران و برخی شهر‌ها تشییع شدند.

این مراسم در اجتماع بزرگ صادقیون با حضور قشر‌های مردم، هیات‌ها و موکب‌های عزاداری تهران برگزار شد.

استان‌های قم، کرمان و قزوین میزبان ۱۴ شهید «گمنام» هستند و ۱۲ شهید تازه شناسایی‌شده هم در استان‌های البرز، خراسان جنوبی، اصفهان، فارس، همدان و خوزستان تشییع می‌شوند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

دیگر خبرها

  • مشترکان کم‌مصرف برق، خودرو جایزه می‌گیرند
  • لزوم ایجاد آزمایشگاه استاندارد کنترل کیفی کالا در مرز باشماق
  • استانداردسازی آدرس‌های اماکن از طریق سامانه ملی جی نف
  • هوشمندسازی ۸۰ درصدی مشترکان برق در مازندران
  • میزان خاموشی برق خراسان رضوی به ۸۶ دقیقه کاهش یافت
  • مدیرکل نظارت، کنترل فنی و استاندارد سازمان نقشه‌برداری معرفی شد
  • تشییع پیکرهای شهدای گمنام در سراسر کشور
  • پرداخت ۳۸ میلیارد تومان پاداش به مشترکین کم‌مصرف قزوین
  • تمرکز بر توسعه سبد سوختی کشور با تکیه بر افزایش مصرف CNG و LPG ضروری است
  • ۱۲ هزار نفر در آزمون تخصصی حافظان قرآن کریم سراسر کشور شرکت کردند