Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-09@02:15:56 GMT

طرز تهیه‌ی ماهی با سس اسپانیولی

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۲۸۸۱۶

طرز تهیه‌ی ماهی با سس اسپانیولی

مواد لازم برای ۴ نفر:
فیله ماهی کامل قزل‌آلا ۴ عدد (هرکدام حدود ۲۲۵ گرم)
کره ۷۵ گرم یا ۶ قاشق سوپ‌خوری
تخم‌مرغ ۲ عدد
شوید تازه خردشده ۲ قاشق سوپ‌خوری
آب لیموترش یک قاشق سوپ‌خوری
نمک و فلفل سیاه به میزان لازم
لیمو ترش چند برش
هویج پخته چند عدد


طرز تهیه:
۱ - ابتدا ماهی‌ها را پاک کرده و تیغ آن را به صورت یک تکه خارج کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نکته: برای این منظور شکم ماهی را به صورت طولی با چاقو ببرید، سپس با فشار انگشت شست روی ستون فقرات پشت، هم ستون فقرات و هم تیغ‌ها را به صورت کامل از گوشت جدا کنید.
پس از اینکه ماهی‌ها را پاک کردید، آن‌ها را خوب بشویید و با دستمال حوله‌ای خشک کنید. سپس روی سینی فر یا تابه دسته‌فلزی‌ای - که با روغن چرب شده- از پشت پهن کنید؛ به‌صورتی که قسمت پوست ماهی روی تابه قرار گیرد.


۲ - در کاسه کوچکی کره ریخته و روی شعله اجاق‌گاز آب کنید. کره آ‌ب‌شده را با قلم‌موی آشپزخانه روی گوشت ماهی‌ها بمالید و سپس آن را با نمک و فلفل سیاه طعم‌دار کنید. بعد گریل فر اجاق‌گاز را روشن کرده و روی شعله متوسط تنظیم کنید.


۳ - تابه حاوی ماهی‌ها را روی سینی شبکه‌ای قرار داده و به مدت ۸ تا ۱۰ دقیقه یا تا زمانی که گوشت ماهی بپزد، حرارت دهید. در این فاصله، تخم‌مرغ‌ها را به اندازه‌ای بپزید که کاملا سفت شود، سپس آن‌ها را پوست کنده و ریز خرد کنید.
در پایان ماهی‌ها را به ظرف دیگری منتقل کنید و مخلوط تخم‌مرغ خردشده و شوید لیموترش را پس از کمی تفت‌دادن در کره روی ماهی‌ها بریزید. حالا ماهی‌ها را با این مخلوط به همراه لیموترش و هویج پخته سرو کنید.


منبع: sooran.com

منبع: پارسینه

کلیدواژه: آشپزی ماهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۸۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماهی‌های دودخانه - بندر انزلی (عکس)

به گزارش صدای ایران از ایسنا،دودخانه در فصل صید ماهی روز‌های شلوغی دارد. بعد از رسیدن ماهی‌ها از دل آب، شکم آنها را خالی می‌کنند و در حوضچه‌های آب و نمک و روناس می‌خوابانند و بعد از پر کردن چشم ماهی‌ها از ساقه برنج برای آویزان شدن آنها را با آب سرد می‌شویند و به سیخ‌های چوبی می‌آویزند؛ تا خشک شوند. در آخرین مرحله ماهی‌ها را در دودخانه قرار می‌دهند تا با سوختن خاک اره دودی شوند.

دیگر خبرها

  • ماهی‌های دودخانه - بندر انزلی (عکس)
  • سه سوته کالباس مرغ خانگی درست کن (فیلم)
  • طرز تهیه دمی گوجه به سبک ترکیه‌ای (فیلم)
  • طرز تهیه کباب کوبیده، ماهی سرخ شده توسط آشپز‌های عراقی (فیلم)
  • ویدیو/ طرز تهیه ماهی دودی؛ چاشنی غذاهای محلی گیلان
  • نان توت فرنگی یک نان خوش عطر و طعم و ساده
  • این ویتامین‌ها را بخورید و لاغر بمانید
  • (ویدیو) طرز تهیه نان پیده ترکی، یک نان خوشمزه برای صبحانه
  • قیمت روز مرغ و ماهی دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • طرز تهیه خورشت کنگر مخصوص مرحله به مرحله