Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الله علی عسگریان در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر شرایط جوی پایدار بر روی استان طی سه روز آینده است.

وی افزود: بر این اساس طی این مدت در اکثر مناطق استان اصفهان، آسمان صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد نسبتاً شدید پیش‌بینی می‌شود.

افزایش ۱ تا ۲ درجه ای هوای اصفهان طی ۲۴ ساعت آینده

کارشناس مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان با بیان اینکه بیشینه دمای هوای صفهان طی ۲۴ ساعت آینده در اکثر مناطق استان ۱تا ۲ درجه افزایش خواهد داشت، بیان داشت: روز چهارشنبه در شهر اصفهان شاهد هوای صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد نسبتاً شدید هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان داشت: روز پنج شنبه هوای شهر اصفهان به شکل صاف تا قسمتی ابری گاهی وزش باد نسبتاًشدید و گردوخاک پیش بینی می شود و جمعه نیز هوای اصفهان صاف تا قسمتی ابری گاهی وزش باد نسبتاً شدید و گردوخاک است.

کاهش دید افقی و کیفیت هوا در استان اصفهان

علی عسگریان با اشاره به تشکیل کانون های گرد و خاک در جنوب سمنان و شمال شرق استان اصفهان اضافه کرد: به‌سبب افزایش سرعت وزش باد (جهت شرقی و شمال شرقی) از اواخر روز سه‌شنبه فعال شدن کانون‌های گردوخاک داخلی پیش بینی شده بود که موجب سبب کاهش دید افقی و کیفیت هوا می شود که این وضعیت تا اوخر روز جمعه ادامه دارد.

وی تاکید کرد: شدت این پدیده طی روزهای پنجشنبه و جمعه در مناطق شرق و شمال استان) اصفهان پیش بینی شده است و همچنین احتمال وقوع این پدیده در بخش های مرکزی و سایر نقاط استان نیز وجود دارد.

توصیه‌های کشاورزی اداره کل هواشناسی استان اصفهان

اداره کل هواشناسی استان اصفهان با توجه به شرایط جوی توصیه هایی را برای کشاورزان و مردم داشته است که به شرح زیر است:

۱) کشاورزان با توجه به افزایش درجه حرارت هوا نسبت به تنظیم دور آبیاری مزارع کلزا و باغات اقدام نمایند.

۲) به کشاورزان مناطق سردسیر استان توصیه می‌شود در خصوص کشت سیب زمینی تسریع به عمل آورند.

۳) با توجه به روند افزایشی دما و افزایش پوشش گیاهی به گردشگران، روستاییان و مرتعداران توصیه می‌شود از روشن کردن آتش در سطح عرصه‌های منابع طبیعی استان جدا خودداری نمایند و در صورت مشاهده حریق مراتب را با تلفن شبانه روزی رایگان ۱۵۰۴ اطلاع دهند.

۴)با توجه به گرم شدن هوا ،گلخانه داران نسبت به سرویس و تنظیم سیستم‌های خنک کننده و رطوبت ساز اقدام نمایند.

۵) به کشاورزان مناطق مرکزی، غربی و جنوبی استان توصیه می‌شود نسبت به رد یابی سن در مزارع گندم و جو اقدام نمایند.

۶) با توجه به احتمال وقوع باد نسبتاً شدید و وقوع گرد وغبار در مناطق شرقی و شمال شرقی استان تا اواخر هفته جاری، به کشاورزان توصیه می‌گردد عملیات محلول پاشی و آبیاری بارانی را در ساعات آرام روز اقدام نمایند.

۷) به دلیل تابش شدید نور از سایه انداز و شید و مل پاشی در گلخانه‌ها جهت دستیابی به دمای مطلوب استفاده شود.

۸) با توجه به آغاز عملیات سمپاشی شبانه درختان سطح شهر تا آخر خرداد ماه ، شهروندان نسبت به بستن پنجره و درب منازل و مغازه‌ها و رعایت سرعت مجاز خودرو، اقدام نموده و حتی الامکان از اسکان، تردد و پارک خودرو در مسیرهای انجام عملیات خودداری کنند.

۹) کشاورزان کلزاکار مناطق مرکزی استان نسبت به انجام آخرین آبیاری مزارع کلزای خود اقدام نمایند.

۱۰) با توجه به گرم شدن هوا و تشکیل خوشه‌های انگور باغداران مناطق مرکز و شرق نسبت به تغذیه درختان به صورت کود آبیاری با کودهای پتاسه و تنظیم دورآبیاری باغات انگور، همچنین نسبت به مبارزه با نسل دوم کرم خوشه خوار انکور در مناطق مرکزی استان اقدام نمایند.

کد خبر 4646223

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان هواشناسی گرد و خاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۹۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش برای پاکسازی طبیعت از زباله‌ها

دریافت 24 MB

به گزارش خبرنگار مهر، گروهی از مردم شاهرود در اقدامی زیبا نسبت به پاک سازی طبیعت اقدام کردند. گزارش اختصاصی این پویش زیبا را برای خبرگزاری مهر استان سمنان مشاهده می‌کنید با این توضیح که دوست داران طبیعت در این فصل سال از مردم تقاضا دارند که نسبت به جمع آوری زباله‌های خودشان از طبیعت اقدام کنند.

کد خبر 6093207

دیگر خبرها

  • آخر هفته بارانی برای آذربایجان‌شرقی
  • هوای گیلان خنک می‌شود
  • تلاش برای پاکسازی طبیعت از زباله‌ها
  • زنجانی‌ها منتظر شرایط جوی ناپایدار باشند
  • هوای زنجان از فردا ناپایدار می‌شود
  • افزایش ابر و وزش باد پدیده غالب جوی در کرمان
  • ورود سامانه بارشی به کشور؛ استان‌های بارانی کدامند؟
  • اصفهان پایان هفته بارانی است/ افزایش ۳ درجه‌ای دما
  • گردوخاک تا فردا در خوزستان تداوم دارد
  • انتخاب رشته بیش از ۸۶ هزار داوطلب دکتری/ مهلت انتخاب رشته فردا پایان می‌یابد