Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی فراتی رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر این که سازمان قضایی نیرو‌های مسلح در این سال‌ها چه اقداماتی برای پیشگیری از وقوع جرم انجام داده است؟ با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مظلوم آیت الله بهشتی و بیان چند خاطره از نظم و قانونمندی این شهید اظهار کرد: سازمان قضایی نیرو‌های مسلح نخستین تشکیلات در نیرو‌های مسلح و در قوه قضائیه بوده که درباره پیشگیری از وقوع جرم اقدام کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: نخستین همایش پیشگیری از وقوع جرم با مدیریت سازمان قضایی نیرو‌های مسلح در سال ۷۱ در وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح برگزار شد و بعد از آن چهار برنامه پنج ساله سیستماتیک با حضور همه فرماندهان استانی و کشوری این سازمان در بحث پیشگیری از وقوع جرم اجرایی شد.

حجت الاسلام فراتی افزود: سازمان قضایی نیرو‌های مسلح در سی سال گذشته در بحث پیشگیری از وقوع جرم بسیار موفق بوده است و در این خصوص همه فرماندهان نیرو‌های مسلح همکاری کردند و اگر قرار باشد پیشگیری از وقوع جرم جایی جواب دهد در همین نیرو‌های مسلح است، چرا که از نظم و سلسله مراتب دقیقی برخوردار است.

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر این که برای دسترسی هر چه بهتر مردم استان به دادسرا‌های نظامی چه برنامه‌ای دارید؟ گفت: استان تهران وضع خاص خود را دارد و دورترین شهر استان با شهر تهران فاصله چندانی ندارد، اما ما در برخی استان‌ها شاهدیم که مثلاً آخرین شهر استان با مرکز استان حدود ۳۰۰ کیلومتر فاصله دارد.

حجت الاسلام فراتی افزود: دورترین شهر استان از شهر تهران، فیروزکوه یا دماوند است که ما خوشبختانه پرونده چندانی از تخلف نیرو‌های مسلح در آن مناطق نداریم، اما به جهت این که دسترسی مردم آسان‌تر شود چندی پیش در جنوب غرب استان در شهریار مجتمع قضایی و دادسرای نظامی تأسیس شد و بنا داریم در آینده‌ای نزدیک چنین مجتمعی را در پاکدشت یا ورامین راه اندازی کنیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که چه اقداماتی صورت گرفته است تا محیط سربازخانه‌ها و پادگان‌ها از جهت مصرف دخانیات کاملاً پاک شود؟ گفت: ما از سال ۶۰ تاکنون در این خصوص آمار‌های افزایشی یا کاهشی داشته ایم و سالی یک بار این بحث در سازمان قضایی و دادستان‌ها مطرح می‌شود.

­رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان تهران افزود: حداقل ۴ برنامه ۵ ساله برای پیشگیری از وقوع جرم در این سازمان اجرا شده است و در خصوص بحث آلودگی مناطق نظامی به مواد مخدر بیش از همه خود نیرو‌های مسلح حساس هستند.

حجت الاسلام فراتی گفت: امکان اینکه سربازی بتواند با سیگار وارد پادگان شود بسیار سخت است چرا که بازرسی‌های دقیقی صورت می‌گیرد و فرماندهان نیرو‌های مسلح همیشه گلایه دارند که ما داریم جور آلودگی‌های خارج از پادگان‌ها را تحمل می‌کنیم، به این ترتیب که سربازی پیش از آغاز خدمت سربازی یا در دوران مرخصی دچار آلودگی مصرف مواد است که برخی مواقع آن را از بیرون به داخل پادگان منتقل می‌کند و باعث دردسر می‌شود.

وی افزود: معمولاً آلودگی‌ها از داخل پادگان به بیرون نمی‌رود و اگر هم موردی باشد بسیار کم است و سربازان سالم در دوران سربازی گرفتار مصرف مواد مخدر نمی‌شوند.

­رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان تهران درباره برنامه‌های هفته قوه قضائیه هم گفت: از دو هفته پیش در این خصوص برنامه ریزی کردیم و قرار شد در همه ارگان‌های نیرو‌های مسلح حضور پیدا کنیم.

حجت الاسلام فراتی، سرکشی از چندین زندان و حضور در بازداشتگاه‌ها را از دیگر برنامه‌های این هفته اعلام کرد و گفت: یکشنبه هفته آینده جلسه‌ای با وکلا خواهیم داشت.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قوه قضاییه دادگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۹۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار نارنجی هواشناسی برای ۵ استان/ تهران آخر هفته بارانی می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی به پیش‌بینی وضعیت آب و هوای روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه اظهار کرد: در استان‌های ایلام، لرستان، کرمانشاه و چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، فارس، کردستان، همدان، آذربایجان غربی، اصفهان و ارتفاعات البرز مرکزی در مازندران، بارش باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی شده است.

وی افزود: فردا این وضعیت علاوه بر مناطق مذکور برای در استان‌های بوشهر، کرمان، هرمزگان، خلیج فارس و تنگه هرمز نیز رخ می دهد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: برای روز پنج‌شنبه به غیر از استان‌های ساحلی دریای خزر، زنجان، قزوین، البرز و تهران که وقوع رگبارهای پراکنده دارند در سایر مناطق کشور، بارش‌های قابل ملاحظه در پیش است.

رفیعی در ادامه بیان کرد: روز جمعه نیز در جنوب و جنوب شرق بارش ها پراکنده است اما در سایر مناطق کشور بارش ها قابل ملاحظه خواهند بود.

به گفته کارشناسی سازمان هواشناسی؛ شدت بارش ها که در حد هشدار نارنجی است برای امشب در نیمه جنوبی ایلام و لرستان، شمال خوزستان، جنوب غرب آذربایجان غربی و کردستان پیش‌بینی شده است که سیلابی شدن مسیرها و طغیان رودخانه ها را در پیش دارد. لذا هموطنان در این مناطق باید تمهیدات لازم را در نظر داشته باشند.

وی افزود: تا روز پنج شنبه آب های جنوب کشور مواج و طوفانی پیش‌بینی شده است و در چهار روز آینده در مناطقی از سیستان و بلوچستان، کرمان، خراسان جنوبی و یزد در بعضی از ساعات وزش بادهای شدید همراه با گرد و خاک را داریم.

تهران آخر هفته بارانی می‌شود

وی افزود: از روز پنجشنبه تا شنبه علاوه بر افزایش ابر در بعضی ساعات بارش باران، گاهی به‌صورت رگبار و رعد و برق در سطح استان مورد انتظار است؛ همچنین طی روز پنجشنبه کاهش محسوس دما پیش بینی می شود.

کد خبر 6093192 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • هشدار نارنجی هواشناسی برای ۵ استان/ تهران آخر هفته بارانی می‌شود
  • نیرو‌های مسلح یمن: دو ناوشکن آمریکایی و دو کشتی اسرائیلی را هدف قرار دادیم
  • شاهکاری دیگر از انصارالله در دریای سرخ و اقیانوس هند/ سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن: ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی را با تعدادی پهپاد هدف قرار دادیم
  • نیرو‌های مسلح یمن: ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی را هدف قرار دادیم
  • تولید بانک اطلاعات خلیج فارس در سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح
  • مهارت آموزی کارکنان وظیفه در استان
  • خط مسافری دریایی خرمشهر - بصره به زودی راه‌اندازی می‌شود
  • امیر فخری: کسی نمی‌تواند نام «خلیج فارس» را جعل کند
  • ایجاد بانک اطلاعات خلیج فارس توسط سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح
  • کیفرخواست پرونده گروه (ش) با بیش از هزار شاکی در دادسرای تهران صادر شد