Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@08:10:07 GMT

348 مار توسط آتش نشانان در کرمان زنده گیری شد

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۲۹۶۹۸

348 مار توسط آتش نشانان در کرمان زنده گیری شد

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان علی عسکری افزود: ضروری است که شهروندان در خصوص نحوه محافظت از خود در برابر مارها و همچنین اقدامات اولیه در مقابل مار گزیدگی را بدانند.

وی با تاکید بر لزوم آشنایی شهروندان با انواع مارها گفت: مارهای سمی دارای سر مثلثی بزرگتر از عرض بدن, مردمک چشم بیضی شکل و فرو رفتگی در بین دو چشم هستند, در مارهای سمی دندانهای نیش از سایر دندانها بزرگتر و به خوبی قابل تشخیص است, مارهای سمی داری دم کوتاه و معمولاً پوستی رنگین و پر از خط و خال هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان ادامه داد: مارهای غیر سمی داری سر گرد یا بیضی هستند و از قسمت میانی بدن تا دم باریک میشوند و مارهای نیمه سمی همه مشخصات مارهای غیر سمی را دارا می باشند و تنها تفاوت آنها با مار غیر سمی دم متوسط شان می باشد که کوتاهتر از مارهای غیر سمی و بلندتر از مارهای سمی است.

وی به شهروندان توصیه کرد: اگر در طبیعت چادر زده اند درب آن بسته باشد و شیشه و دربهای اتومبیل را باز نگذارند.
عسکری افزود: از تردد غیر ایمن در مکانهایی که فاقد دید کافی و یا دارای گل و گیاه فراوان هستند پرهیز شود و شهروندان برای کوهنوردی و پیاده روی در طبیعت از کفشهای ساقه بلند مانند چکمه و پوتین استفاده کنند.
وی با اشاره به اینکه هر مار گزیدگی را باید جدی گرفت و سمی تلقی کرد گفت: چنانچه شخصی دچار مار گزیدگی شد از شکافتن و مکیدن محل گزش یا تزریق مواد شیمیایی و دارویی در محل گزش خودداری شود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر کرمان همچنین بر لزوم پرهیز از قرار دادن کیسه یخ در محل گزش افزود: در صورت مار گزیدگی ابتدا باید سعی در آرامش بیمار شود و ضمن بی حرکت نگه داشتن عضو دچار مار گزیدگی آن ناحیه از بدن در سطح پایین تر از قلب نگه داشته شود.

وی گفت: باید نسبت به دور کردن بیمار از محل آسیب و انتقال او در سریعترین زمان به نزدیکترین مرکز درمانی مناسب حتی در غیاب علایم مار گزیدگی اقدام شود.

وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده مار در منزل و محیط اقامت از برخورد تهاجمی با مار پرهیز کنند و با حفظ خونسردی با شماره ۱۲۵ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی تماس گرفته شود.

۷۴۲۰ / ‏‬ ۵۰۵۴

منبع: ایرنا

کلیدواژه: زنده گیری مار شهرداری کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۹۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲ درصد زباله شهروندان قمی در روز جمع‌آوری می‌شود

مدیرکل نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم گفت: با وجود اینکه اطلاع‌رسانی کافی برای اعلام ساعت جمع‌آوری زباله صورت گرفته، نزدیک به ۱۲ درصد پسماند شهر قم در روز جمع‌آوری می‌شود.

سیدمحسن میرهادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم فرهنگ‌سازی و آموزش را از موضوعات مهم خدمات شهری دانست و اظهار کرد: اگر شهروندان همکاری و مشارکت نداشته باشند، به شهر پاکیزه نخواهیم رسید.

وی در خصوص آموزش‌های شهروندی افزود: پساب خاکستری یا فاضلابی که در بعضی مناطق توسط برخی شهروندان وارد معابر شهری می‌شود یکی از مشکلات مهم محیط زیست شهری در قم است.

مدیرکل نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم خاطرنشان کرد: طی هماهنگی با مرکز بهداشت و شرکت آب و فاضلاب مقرر شد که به شهروندان اطلاع‌رسانی کنند که تعداد زیادی توانستند با شبکه آب و فاضلاب ارتباط بگیرند و بسیاری از انشعابات وصل شد.

میرهادی عنوان کرد: زباله‌های خارج از نوبت که برخی شهروندان در بعضی مناطق خارج از منزل می‌گذارند یکی از معضلات محسوب می‌شود در حالی که ساعت اعلام شده برای جمع‌آوری پسماند از ۲۱:۰۰ تا ۶:۰۰ است.

وی گفت: نزدیک به ۱۲ درصد از پسماند شهر قم در روز جمع‌آوری می‌شود، با وجود اینکه اطلاع‌رسانی لازم به شهروندان انجام شده است و امیدواریم با همراهی مردم بتوانیم زباله روز را کاهش دهیم.

کد خبر 748158

دیگر خبرها

  • آتش نشانان ناجی جوان٣٣ساله کوهنورد
  • آتش سوزی گسترده یک کارخانه بزرگ در جنوب تهران (+فیلم و عکس)
  • ۳۴۴ عملیات موفق برای نجات شهروندان زاهدانی از سیلاب انجام شد
  • مراقب کلاهبردار‌ها باشید؛ بیمه سلامت با مردم تماس نمی‌گیرد
  • کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور کارت هوشمند بیمه سلامت
  • ارائه ۸۲ تیم مشاوره به خانواده‌های شهدا و مجروحین حادثه تروریستی کرمان 
  • ۱۲ درصد زباله شهروندان قمی در روز جمع‌آوری می‌شود
  • آتش‌نشانان، ١٣٨۵ نفر را از مرگ حتمی نجات دادند
  • فجر ساعت پخش زنده بازی مس کرمان و چادرملو اردکان‌ + پخش آنلاین
  • نجات بیش از ۲۰ خودروی گرفتار در سیلاب زرند