Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از گذشت حدود دو هفته از برهم زدن تحصن در خارطوم که منجر به کشته شدن ده‌ها تن شد و تنشی که میان نیروهای ارتش و معترضان به وجود آمد، رئیس شورای نظامی انتقالی سودان اعلام کرد که آماده رایزنی با رهبران اعتراضات بدون هیچگونه پیش شرطی است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای نظامی انتقالی سودان از رهبران اعتراضات خواست تا بدون هیچ شرط و شروطی به پای میز مذاکرات بیایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا، تلویزیون سودان به نقل از البرهان اعلام کرد: ما از برادرانمان در تمامی گروه‌های سیاسی و گروه آزادی و تغییر می‌خواهیم تا بدون طرح هیچ پیش‌شرطی به میز مذاکرات بیایند.

البرهان تاکید کرد: ائتلاف آزادی و تغییر همان ائتلافی است که اعتراضات را از دسامبر گذشته تا برکناری عمر البشیر، رئیس جمهور مخلوع سودان در یازدهم آوریل رهبری کرده و گروه آزادی و تغییر پیشرو این اعتراضات است و ما نقش آن در این انقلاب را انکار نمی‌کنیم.

وی با اشاره به نگرانی‌ها نسبت به وقوع کودتای نظامی گفت: شرایط سودان اجازه نمی‌دهد که بدون دولت قدمی برداشته شود حتی کودتایی جدید رخ نمی‌دهد. این کشور در حال حاضر به مدت سه ماه بدون دولت مانده است و این امر زمینه را برای مداخله سرویس های اطلاعات خارجی و سفارتخانه ها مهیا می‌کند.

از سوی دیگر، دادگاه کیفری بین‌المللی از مقامات سودان خواست تا در اسرع وقت عمر البشیر را تحویل دادگاهی در هلند بدهند یا وی را در خارطوم به خاطر جنایت‌هایی که در اقلیم دارفور مرتکب شده، محاکمه کنند.

این درخواست فاتو بنسودا، دادستان کل دادگاه کیفری بین‌المللی طی نشست شورای امنیت که در روز چهارشنبه در مقر دائم سازمان ملل در نیویورک برای بررسی گزارش دوره‌ای دادستان کل درخصوص سودان برگزار گردید، مطرح شد.

بنسودا به اعضای شورای امنیت گفت که در نزدیک‌ترین زمان ممکن با مقامات سودان درخصوص تحویل البشیر و دیگر مظنونانی که به ارتکاب جنایات جنگی و ضد بشریت در اقلیم دارفوم متهم شده‌اند، رایزنی خواهد کرد.

از زمان کودتای ارتش علیه عمر البشیر در ۱۱ آوریل گذشته این کشور شاهد تحولات سریع و پیچیده‌ای در سایه بحران میان شورای نظامی انتقالی و گروه‌های آزادی و تغییر شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سودان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۹۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات قیمت ارزهای مبادله ای؛ ثبات دلار و درهم و رشد یورو

به گزارش خبرگزاری مهر، هر اسکناس دلار امروزسه شنبه، ۱۱ اردیبهشت ماه در مرکز مبادله ارز و طلای ایران بدون تغییر نسبت به روز گذشته، ۴۴ هزار و ۳۱۴ تومان دادوستد شد.

قیمت حواله دلار آمریکا نیز بدون تغییر نسبت به دیروز ۴۱ هزار و ۳۷۷ تومان معامله شد.

قیمت هر اسکناس یورو نسبت به روز کاری گذشته با افزایش ۶۸ تومانی به ۴۷ هزار و ۴۹۱ تومان و حواله آن با رشد ۶۴ تومانی، ۴۴ هزار و ۳۴۳ تومان قیمت خورد.

اسکناس درهم امارات نیز در روز جاری بدون تغییر قیمت، ۱۲ هزار و ۶۶ تومان رسید و حواله درهم نیز بدون تغییر قیمت، ۱۱ هزار و ۲۶۷ تومان معامله شد.

کد خبر 6093606 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • بدون خروج نیروهای پشتیبانی سریع ازمنطقه‌های اشغالی صلحی درکارنیست
  • قلب خط دفاعی پرسپولیس بدون تغییر مقابل سپاهان
  • نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت ۱۰:۳۰
  • آغاز عصر جدید مورایس در فوتبال ایران
  • جزییات قیمت ارزهای مبادله ای؛ ثبات دلار و درهم و رشد یورو
  • تشدید اختلاف میان انگلیس و امارات بر سر سودان
  • تغییر نام باشگاه استقلال؛ بدون مشکل یا تنش‌زا/ قانون چه می‌گوید؟
  • آمادگی ۲۵ بسته در بجنورد برای جذب سرمایه‌گذار
  • آمادگی ۲۸۷ شعبه اخذ رأی در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان جنوبی
  • مصر: راه حل نظامی در «رفح» مردود است