Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-02@12:51:04 GMT

اردوغان: عاملان قتل خاشقجی بهای آن را می‌پردازند

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۲۹۸۶۷

رئیس جمهوری ترکیه اعلام کرد که عاملان قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار و منتقد سعودی بهای قتل وی را پرداخت خواهند کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیاالیوم، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه خاطرنشان کرد: گزارش اگنس کالامارد، گزارشگر سازمان ملل در امور اعدام‌های فرا قانونی درباره قتل خاشقجی بر این امر تاکید دارد که مقامات سعودی در جنایت قتل وی دست دارند و آنها بهای این امر را پرداخت کرده و مجازات خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اردوغان در ادامه گفت: این داده‌ها نشان می‌دهد که سعودی‌ها با ترکیه در حین تلاش برای روشن شدن ابهامات درخصوص این پرونده بدرفتاری کردند و موضع آنها در قبال آنکارا اشتباه است.

از سوی دیگر، ترکیه کشورهای عضو سازمان ملل و موسسات بین‌المللی را به پافشاری برای اجرای توصیه‌های گزارشگر سازمان ملل ملل در امور اعدام‌های انجام شده در خارج از چارچوب قضائی درباره قتل خاشقجی فراخواند.

وزارت خارجه ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که گزارش کالامارد درخصوص قتل خاشقجی بر نتایج تحقیقاتی که دستگاه‌های ذی‌ربط این کشور ارائه دادند، تاکید دارد.این گزارش نشان می‌دهد که این قتل بر اساس برنامه قبلی در اقدامی ناقض اصول و قوانین و روابط بین‌المللی به ویژه در زمینه حقوق بشر انجام شد. این جنایت همچنین توافق وین درباره روابط کنسولگری و نیز منشور سازمان ملل را نقض کرد.

وزارت خارجه ترکیه همچنین اعلام کرد: ما از توصیه‌های کالامارد درخصوص مشخص شدن تمامی ابهامات قتل خاشقجی و تضمین مجازات و حسابرسی عاملان آن حمایت می‌کنیم و از تمامی کشورهای عضو شورای امنیت و موسسات بین‌المللی مربوطه می‌خواهیم برای اجرای این دستورات اصرار ورزند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: اردوغان خاشقچی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۹۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی

به طور متعارف عرضه و تقاضا باید بهای نفت در بازار انرژی را تعیین کند، اما تنش‌های سیاسی و بازی‌های امنیتی فعلی در جهان معاصر به اصلی‌ترین عامل بر روی نوسانات انرژی تبدیل شده است. جنگ اوکراین، تحریم روسیه، ایران و ونزوئلا به عنوان صادر کنندگان بزرگ نفت، و نیز جنگی فعلی غزه که می‌تواند دامنه آن به کل خاورمیانه کشیده شود جملگی بر بهای طلای سیاه تاثیر می‌گذارند. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، بهای نفت در معاملات امروز بازار انرژی شاهد کاهش یک درصدی بود. 

بر این اساس، نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه ژوئیه با ۸۷ سنت کاهش، ۸۶ دلار و ۳۳ سنت در هر بشکه داد و ستد شد. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با ۷۰ سنت کاهش، به ۸۱ دلار و ۹۳ سنت رسید. 

یکی از دلایل اصلی کاهش بهای نفت در معاملات امروز، انتشار گزارش‌های جدید درباره افزایش تولید نفت خام آمریکا بود. این گزارش‌ها حاکی از آن است که تولید نفت خام آمریکا در ماه فوریه به ۱۳ میلیون و ۱۵۰ هزار بشکه در روز رسیده است. این آمار در ماه ژانویه ۱۲ میلیون و ۵۸۰ هزار بشکه بود که نشان دهنده افزایش قابل توجه در تولید است. 

امیدواری‌ها برای توافق میان حماس و رژیم صهیونیستی و استقرار آتش بس پایدار در نوار غزه از دلایل سیاسی بود که باعث کاهش بهای نفت در بازار انرژی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اقتصاد بین الملل

دیگر خبرها

  • تصاویر جنجالی بی‌احترامی اردوغان به نخست وزیر هلند
  • اردوغان از دست دادن با مارک روته اجتناب کرد؟ + فیلم | وقتی دست آقای سیاستمدار روی هوا ماند!
  • اردوغان از دست دادن با مارک روته اجتناب کرد+ فیلم
  • سودای هلند برای ریاست بر ناتو و نقش ترکیه
  • نقش جاده ابریشم ترکیه در معادلات خاورمیانه/ اردوغان پروژه آمریکا را دور زد؟
  • احمد داود اوغلو با هنیه دیدار کرد
  • کاهش یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی
  • رسانه عبری: باکو میانجی بالقوه تل‌آویو و آنکارا است
  • مقامات سیاسی ترکیه و دردسر خودروهای لوکس
  • فیدان: مشتاقانه منتظر محاکمه مقامات اسرائیل هستیم