Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-28@09:17:01 GMT

ارزآوری ۴ شاخه گل ارکیده معادل یک بشکه نفت است

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۳۰۰۷۰

ارزآوری ۴ شاخه گل ارکیده معادل یک بشکه نفت است

البرز- نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه خوشبختانه بیش از ۱۵درصد بودجه سال جاری به البرز تخصیص یافته است، ‌گفت: با کشت گل ارکیده و فروش و صادرات ۴هر تا ۵ شاخه آن معادل یک بشکه نفت درآمد و ارزآوری برای کشور ایجاد می شود.

به گزارش قدس آنلاین، محمود بهمنی پیش از ظهر امروز پنج شنبه در مراسم کلنگ زنی شهرک گلخانه ای (سپهر) در نظرآباد با بیان اینکه البرز امکانات زیادی داشته و موتور محرکه اقتصاد آن راه افتاده است، گفت: خوشبختانه بیش از ۱۵درصد بودجه به البرز تخصیص یافته است و این در حالی  است که در سال های گذشته میانگین آن ۱۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲ درصد بوده است.

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: کشاورزی البرز رتبه های نخست در بیشتر زمینه ها را دارد و در زمینه شیر شاهد تولید  ۷۰۰ تا ۸۰۰ تن در روز در شهرستان نظراباد هستیم.

این مقام مسئول با اشاره به تحریم های نفتی وغیرنفتی کشور گفت: اکنون راه نجات رونق کشاورزی در قالب صنعت است و تاسیس شهرک گلخانه ای یکی از این اقدامات است که می تواند راهگشا باشد.

وی افزود: از محل صادرات بخش کشاورزی می توان کاهش فروش صنعت نفت و صنعت پتروشیمی را جبران کرد.

بهمنی با اشاره به اینکه امکانات زیرساختی  برای ایجاد جاده ترانزیتی در این منطقه در دستور کار قرارگرفته است، ‌گفت: مجوز آب شرب این منطقه نیز اخذ شده است .

وی ادامه داد: با قول وزیر راه امیدواریم متروی کرج- هشتگرد با قابلیت جابجایی ۲۵۰ هزار مسافر در روز هر چه سریعتر به سرانجام برسد.

این نماینده مجلس در بخش دیگری از سخنانش به جاده چرمشهر-آبیک اشاره کرد و گفت: این پروژه برای ترافیک  تاثیرگذار است چراکه تمامی ماشین های سنگین که به سمت قم و ساوه و دیگر شهرها حرکت می کنند به این سمت هدایت می شود و سهم مردم نظرآباد برای استفاده این مسیر تا ۵ ماه آینده محقق می شود.

بهمنی در پایان با اشاره به اینکه با کشت گل ارکیده در شهرستان و فروش و صادرات ۴ تا ۵ شاخه آن معادل یک بشکه نفت ارزآوری ایجاد می شود اذعان داشت: اگر بتوانیم کشورهای منطقه را جزء بازار فروش گل های تولیدی استانی خود انتخاب کنیم، می توان به غلبه بر تحریم های تحمیلی، امیدوار بود.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: ارز آوری استان البرز گل ارکیده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۰۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی



به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت : این میزان از سطح یک و نیم هکتار از گلخانه های استان در سال گذشته برداشت شده است. 

شایسته با اشاره به اینکه قیمت هر شاخه گل رز ۲۵ هزار تومان است افزود: گل های رز علاوه بر داخل استان برای فروش به استانهای مشهد و تهران ارسال می شوند. 

وی گفت: ارزش یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز سی و هفت میلیارد و پانصد میلیون تومان است. 

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: ارقام موجود گل رز ، هلندی، زرد، سفید و قرمز است.

در گلخانه های استان ۱۲ نفر فعالیت می کنند. 

دیگر خبرها

  • افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران
  • رزهای تولیدی خراسان جنوبی ۳۷.۵ میلیارد تومان ارزآوری داشت
  • کلاهبرداری از طریق جعل اسناد خودرو در نظرآباد
  • جریمه نمایندگی فروش خودرو در شیراز
  • مرغ؛ از «تولید و تامین بازار داخل» تا «ارزآوری و صادرات»
  • جریمه نمایندگی فروش خودرو به دلیل گرانفروشی
  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟
  • یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی تولید شد
  • تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی
  • راز لگد تاریخی کلینزمن: مقابل تراپاتونی گریه کردم!