Web Analytics Made Easy - Statcounter

برای درمان کم کاری تیروئید توصیه می‌شود ارده با شیره انگور یا خرما یا عسل در برنامه غذایی داشته باشید.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، در این گزارش جدیدترین دانستنی‌های روز پزشکی که هر روز با آن سر و کار دارید،‌ را دنبال می‌کنیم.

راهی برای درمان ام اس

بهترین و مهمترین غذا برای درمان بیماری ام اس ارده کنجد با شیره انگور است؛ توصیه می‌شود کسانی که به ام اس مبتلا هستد روغن سیاه‌دانه را به اندام تحتانی، مفاصل و زانو هایشان بمالند، استشمام عطریات به خصوص عطر ملایم مثل عطر محمدی مثل یاس و گل نرگس به طور مداوم هم از جمله مواردی است که به درمان بیماری کمک خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مبتلایان در مواقع نگرانی به‌هیچ وجه سردی نخورند، شب‌ها به هیچ وجه ماهی نخورند و ماهی را حتی در روز با گرمی‌های شدید به‌خصوص با خرما یا شکم پر با مجموعه ادویه تند بخورند.

از بین غذا‌ها فسنجان و به‌خصوص فسنجان بادام برای این افراد توصیه می‌شود؛ کسانی که گرمیشان بیشتر است در فسنجان از رب انار استفاده کنند، زیتون، بادام و انجیر روزی هرکدام هفت عدد صبح، ظهر و شب به ترتیب میل شود.

توصیه طب سنتی برای کم کاری تیروئید

برای درمان کم کاری تیروئید توصیه می‌شود ارده با شیره انگور یا خرما یا عسل در برنامه غذایی داشته باشید؛ عسل در صبح و شبانگاه حتما میل شود، ۱۴ عدد بادام هر روز به بجوید؛ حجامت گرم برای تیروئید هفت مرتبه به صورت گرم مفید است، روزی سه عدد خرما میل کنید، مبتلایان به کم کاری تیروئید سردی‌ها به کلی به خصوص در زمستان ترک کنید، عرق رازیانه با عسل روزی یک لیوان میل شود اگر عرق رازیانه در اختیار نبود می‌توان از جوشانده گیاه رازیانه نیز استفاده کرد.

از خواص فوق العاده چای ریحان غافل نشوید

رفع بی‌اشتهایی، درمان اسهال، نفخ و زخم معده از خواص برجسته چای معطر ریحان است؛ این نوشیدنی خواص آرام‌بخش، ادرارآور و ضدعفونی کننده دارد؛ طرز تهیه چای ریحان این گونه است که  یک یا ۲ قاشق ریحان خرد شده را درون یک فنجان آب جوش بریزید و چند دقیقه صبر کنید تا خوب دم بکشد و پس از هر وعده غذایی ۲ یا ۳ فنجان از آن را میل کنید.

معجون زردجوبه برای تسکین درد

زردچوبه حاوی کورکومین است که یک ماده‌ شیمیایی مهم است و به عنوان یک عامل ضد التهابی عمل می‌کند؛ این ماده به بهبود گردش خون و در نتیجه تسکین درد کمک می‌کند، یک قاشق چای خوری پودر زردچوبه را به یک لیوان شیر داغ اضافه کنید،  مقداری عسل را اضافه کنید و منتظر بمانید تا خنک شود، دو بار در روز و تا زمانی که درد تسکین یابد این محلول را بنوشید.

خواص روغن دارچین 

روغن دارچین خاصیت ضدالتهابی، ضدعفونی کننده و ضداسپاسمی دارد؛ نفخ و یبوست را از بین می‌برد، با خستگی مفرط، ضعف و افسردگی مقابله می‌کند، برای سیستم گوارشی مفید است و با سرماخوردگی و آنفلوآنزا مبارزه می‌کند، گردش خون را بهبود می‌بخشد و به عملکرد مغز نیز کمک می‌کند، نقشی مهم در مقابله با اختلالات قلبی دارد، درد و سفت شدن عضله و مفصل‌ها را برطرف می‌کند، سردرد‌های ناشی از سرما را تسکین می‌دهد، با متوقف کردن خون‌ریزی، به روند بهبود کمک می‌کند، با دارابودن خاصیت آنتی‌اکسیدانی، ضدمیکروبی، ضدالتهابی و ضدتوموری درمان دیگری برای سرطان کلورکتال، ملانوما و لنفوم است، از روغن دارچین برای درمان عفونت‌ها و ناراحتی پوستی از جمله تومور‌های خوش‌خیم استفاده موضعی می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۰۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حتی یک وعده غذای بدون گوشت برای بیماران کبدی مفید است

ایتنا - بر اساس پژوهشی که به‌تازگی منتشر شده است، گیاهخواری حتی در حد یک وعده غذای روزانه می‌تواند میزان آمونیاک مضر را در بزرگسالانی که کبدشان در اثر سیروز آسیب دائمی دیده است پایین بیاورد.
پژوهشگران به ۳۰ نفر که گوشت می‌خوردند همبرگری حاوی ۲۰ گرم پروتئین دادند.  به ۱۰ نفر آن‌ها برگر متشکل از گوشت خوک و گاو، به ۱۰ نفر گوشت گیاهی، و به بقیه برگر گیاهی لوبیا دادند. به شرکت‌کنندگان چیپس سیب‌زمینی کم‌چرب، نان سبوس‌دار و آب نیز داده شد، اما اجازه مصرف چاشنی و مخلفات نداشتند.

از شرکت‌کنندگان پیش و پس از غذا نمونه خون و ادرار گرفته شد، و نتایج نشان داد در افرادی که برگر گوشت مصرف کرده بودند میزان آمینواسیدهای دخیل در تولید آمونیاک و انسفالوپاتی کبدی بالاتر از کسانی بود که برگر غیرگوشتی خورده بودند.

انسفالوپاتی کبدی نوعی اختلال مغزی ناشی از آسیب کبدی شدید است.

وقتی بدن غذا را هضم می‌کند، باکتری‌های روده آمونیاک تولید می‌کنند. مواد پسماند معمولا در کبد تصفیه می‌شوند، اما کبدی که به‌شدت آسیب‌ دیده باشد نمی‌تواند این کار را انجام دهد، که سبب می‌شود این ترکیب‌ شیمیایی سمی در مغز تجمع کند.

به گفته پژوهشگران، باکتری‌های روده و برنامه غذایی روی سطح آمونیاک بدن تاثیر می‌گذارند.

این گروه پژوهشی با اشاره به ضرورت تحقیق بیشتر در مورد اثر برنامه‌ غذایی گیاهی روی سیروز کبدی و سطح آمونیاک، ابراز امیدواری کردند پزشکان افراد مبتلا به بیماری کبدی را ترغیب کنند پروتئین مورد نیاز بدنشان را به‌جای گوشت از گیاهان یا منابع لبنی تامین کنند.

دیگر خبرها

  • خواص گیاه درمانی و مفید شنگ
  • این میوه خوشمزه هم کبد چرب را درمان می‌کند هم باعث طول عمر می‌شود
  • روزی بدون رژیم غذایی ؛ سالی یکبار آدم را نمی‌کشد!
  • حتی یک وعده غذای بدون گوشت برای بیماران کبدی مفید است
  • رژیم غذایی گیاهی برای افراد سیگاری مفید است
  • هندوانه برای دیابتی‌ها مفید است یا مضر؟
  • مصرف این سه نوع چای چهره‌تان را ۲۰ سال جوان می‌کند
  • بخور نخور های تغذیه در تقویت چشم و بینایی + نکات مهم
  • چند تکنیک برای درمان سنگ صفرا؛ بهترین نوشیدنی برای سنگ کیسه صفرا چیست؟
  • آموزش یک مدل نوشیدنی کافی شاپی خوشمزه با طالبی