Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@03:11:11 GMT

تولید محصولات گلخانه ای البرز ۱۰ برابر می شود

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۳۰۴۰۱

تولید محصولات گلخانه ای البرز ۱۰ برابر می شود

به گزارش ایرنا، سید مجید موسوی روز پنجشنبه در آیین آغاز به کار نخستین شهرک گلخانه ای استان البرز در منطقه چوپان آباد شهرستان نظرآباد افزود: ایجاد شهرک های گلخانه ای به عنوان نخستین محور توسعه بخش کشاورزی استان مد نظر قرار گرفته است.

وی در خصوص شهرک گلخانه ای نظرآباد اظهار داشت: ۶۵ قطعه زمین هر یک به سعت حدود ۶ هزار مترمربع تحویل بهره برداران شده تا این شهرک مدرن گلخانه ای راه اندازی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان جهاد کشاورزی البرز گفت: برای راه اندازی این شهرک آموزش های لازم در حال ارایه است تا شاهد کمترین اشتباهات باشیم.

وی افزو: با ایجاد این شهرک گلخانه ای سپهر برای ۳۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۳۵۰ نفر به صورت غیر مستقیم ایجاد اشتغال می شود.

موسوی ادامه داد: پیش بینی می شود با ایجاد این شهرک گلخانه ای سالانه بین ۱۲ تا ۱۵ هزار تن محصولات مختلف سبزی و صیفی روانه بازار شود.

وی به مزیت های نسبی ایجاد این شهرک اشاره کرد و گفت: ارتقای بهره وری عوامل تولید از طریق کاهش مصرف آب و افزایش تولید در واحد سطح و همجنین دسترسی آسان این شهرک به راه های ارتباطی کنارگذر جنوبی تهران از جمله این مزیت ها می باشد.

وی افزود: با ایجاد این شهرک های گلخانه ای پیش بینی می شود با افزایش بیش از ۱۰ برابری میزان تولید در سطح کشت یکسان در مقایسه با محیط باز مواجه باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز اظهار داشت: میانگین تولید خیاردرختی در فضای باز در واحد سطح ۱۹.۴ تن می باشد که این محصول در محیط گلخانه ای ۴۰۰ تن در هکتار برداشت خواهد شد و در محصول گوجه فرنگی نیز در فضای باز ۳۷.۶ تن در هکتار تولید می شود که در محیط گلخانه ای به ۳۰۰ تن خواهد رسید.

وی اضافه کرد: با توجه به اطلاع رسانی صورت گرفته در خصوص واگذاری واحدهای شهرک گلخانه ای سپهر در ماه های گذشته همانگونه که انتظار می رفت با استقبال چشمگیر متقاضیان که بیشتر آنان فارغ التحصیلان بخش کشاورزی وتولیدکنندگان مطرح در این زمینه بودند، مواجه شدیم که این امر نشان دهنده ی مطلوبیت شهرک های گلخانه ای از منظر کارشناسان و تولیدکنندگان این بخش بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی البرز گفت: به زودی نیز عملیات احداث شهرک دیگر گلخانه ای در شهرستان نظرآباد آغاز می شود.

در استان البرز حدود ۳۰۰ هکتار گلخانه ی کشت محصولات کشاورزی وجود دارد.

۶۱۵۶/‏‬ ۶۱۵۵

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۰۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلوک بندی اراضی کشاورزی/ بذر در مازندران تولید می شود

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا مهاجر ظهر چهارشنبه در جلسه جهش تولید در دیمزارهای مازندران گفت: میانگین سرانه زمین در کشور ۳.۲ هکتار است که اگر به کمتر از این میزان برسیم قطعاً با کاهش بهره وری در اراضی مواجه خواهیم شد.

وی ادامه داد: واردات دانه‌های روغنی توسط واردات کنندگان در ازای خرید محصولات داخلی با قیمت مصوب از کشاورزان است و پس از پرداخت وجه به کشاورزان و تأیید آن اجازه واردات به این شرکت‌ها داده می‌شود.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه بلوک بندی اراضی کشاورزی یکی از راهکارهای مقابله با کوچک شدن اراضی است که به صورت پهنه بندی مدیریت می‌شوند، افزود: مدیریت زراعی منسجم بر اراضی کشاورزی باعث افزایش بهره وری مزارع می‌شود.

مهاجر اظهار داشت: در مازندران باید کارهای زیربنایی نظیر احداث انبارهای فنی برای نگهداری استاندارد محصولات کشاورزی انجام شود.

وی تصریح کرد: شرکت خدمات حمایتی و تعاون روستایی وظیفه اصلی تأمین نهاده‌های کشاورزی نظیر کود و سم را برعهده دارند و باید بر اساس رسالت اصلی خودشان عمل کنند.

بابک مؤمنی رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در این جلسه با اشاره به اینکه ذات و رسالت جهاد کشاورزی تولید است، ادامه داد: تولید بذر محصولات کشاورزی در استان با جدیت دنبال می‌شود و امسال این مشکل چندساله را رفع خواهیم کرد.

وی بر تأمین و تولید بذر محصولات کشاورزی استان با مباشرت شرکت خدمات حمایتی تاکید کرد.

کد خبر 6094289

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی 
  • امکان تامین نهاده دام و طیور با کشت فراسرزمینی/می توان هاب غذایی منطقه شد
  • خام فروشی محصولات یکی از عوامل اصلی درآمد پایین کشاورزان
  • حدود ۵۰ هزار نفر در بخش دامپروری قم مشغول به‌کارند
  • خبر وزیر کشاورزی درباره شکر؛ متقاضیان ثبت نام کنند
  • مشکل تولید بذر کشاورزی در مازندران امسال رفع خواهد شد
  • مشکل کمبود شکر حل شد؛ متقاضیان ثبت نام کنند
  • بلوک بندی اراضی کشاورزی/ بذر در مازندران تولید می شود
  • تحقق جهش تولید و افزایش اشتغال با ایجاد زنجیره ارزش محصولات کشاورزی
  • حمل بیش از ۲۸۰ هزار تن گندم از خوزستان به سراسر کشور