Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@03:50:36 GMT

تحقق اقتصاد مقاومتی با تکیه بر صنایع دستی

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۳۰۴۹۶

تحقق اقتصاد مقاومتی با تکیه بر صنایع دستی

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ابوالفضل مکرمی فر مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی امروز در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری با مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: سیاست سازمان میراث فرهنگی ثبت ملی روستا‌ها و در گام بعدی ثبت جهانی است چرا که با ثبت جهانی روستاها، زمینه معرفی آثار تاریخی یا صنایع دستی به دنیا فراهم می‌شود و روستا‌ها از طریق ثبت جهانی به مقصد تور‌های گردشگران خارجی تبدیل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: یکی  از مسیر‌های تحقق اقتصاد مقاومتی توجه به صنایع دستی است، بیش از ۳۶۰ رشته صنایع دستی داریم و از نظر تعدد و تنوع هم ردیف با کشور‌های چین و هند هستیم و در عین حال بیش از ۸ هزار هنرمند در استان داریم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی ۶۷۰۰ روستا دارد که ۳۴۰۰ روستا خالی از سکنه شده‌اند و ۳۳۰۰ روستا دارای سکنه است، توجه به صنایع دستی می‌توانست به جلوگیری از خالی شدن سکنه این روستا‌ها کمک کند.

مکرمی فر افزود: آمادگی داریم در هر کدام از صنایع دستی که در شهرستان‌ها و روستا‌های استان ظرفیت وجود دارد آموزش داده و تسهیلات پرداخت کنیم، سال گذشته نیز حدود ۱۸ میلیارد تومان تسهیلات صنایع دستی پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: فروشگاهی متمرکز برای فروش صنایع دستی نداریم و با وجود اینکه ۷۰ شرکت تعاونی روستایی در استان فعال هستند، اما یک فروشگاه صنایع دستی نداریم.   سازمان تعاون روستایی پتانسیل بالایی دارد   محسن اسفندیاری مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: سازمان تعاون روستایی استان حدود ۷۰۰ تشکل را در اختیار دارد و ۶۰۰ هزار نفر در اتحادیه‌های استان و شهرستانی و تعاونی‌های تولید، کشاورزی عضویت دارند.

وی ادامه داد: این سازمان پتانسیل بالایی دارد و در صورتی می‌تواند به فعل درآید، که از ظرفیت دیگر سازمان‌ها ، نهادها و دستگاه‌ها استفاده کنیم.

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: در بحث اشتغال خانگی و مثلث اقتصادی تبیین شده از سوی استاندار تشکل‌های ما در شهرستان‌ها می‌توانند همکاری و نقش فعالی داشته باشند.   انتهای پیام//ف.س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنایع دستی اقتصاد مقاومتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۰۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر جاده‌ای به خراسان رضوی ۱۷ درصد افزایش یافت

          به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ معاون فنی و نظارت بر راههای روستایی و فرعی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: بر طبق سامانه های تردد شمار خراسان رضوی، بیشترین میزان ورود و خروج خودروها در روز پنجم فروردین‌ماه ثبت شده و بزرگراه مشهد- چناران نیز در این مدت بیشترین متوسط تردد روزانه به میزان ۵۲ هزار و ۶۲۴ تردد را به خود اختصاص داده است.    کاظم قلاسی روز پنجشنبه افزود: در این مدت بر اساس اطلاعات پلاکهای ثبت شده خودروهای تردد یافته در جاده های خراسان رضوی، ۱۲ درصد از این پلاکها مربوط به تهران، چهار درصد اصفهان و سه درصد نیز مربوط به استان خراسان شمالی بوده است.   معاون فنی و نظارت بر راههای روستایی و فرعی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی ادامه داد: بیشترین وسایل نقلیه غیر بومی بر اساس پلاک خوانده شده توسط سامانه پلاک خوان در بازه فروردین ماه، در روزهای سوم و چهارم این ماه معادل ۳۲ درصد کل وسایل نقلیه مشاهده شده است.   قلاسی گفت: در بازه زمانی یاد شده، ۲۵ درصد از کل ماندگاری خودروها در استان خراسان رضوی بین (۱ تا ۳ روز) و ۲۹ درصد ماندگاری خودروها در استان بین (۳ تا ۷ روز) و ۱۴ درصد هم بیش از یک هفته در استان حضور داشته‌اند.   وی افزود: بیشترین مقاصد سفر هم استانی ها در فروردین ماه به ترتیب، استان خراسان شمالی و تهران با ۱۱ درصد، خراسان جنوبی و مازندران با ۹ درصد و سمنان با ۸ درصد گزارش شده است.   معاون فنی و نظارت بر راههای روستایی و فرعی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: سه درصد از مجموع ترددها در بزرگراه تربت حیدریه-باغچه و سه و ۲ دهم درصد از مجموع ترددها در بزرگراه نیشابور- باغچه در فروردین ماه تخلف سرعت داشته اند که مطابق اطلاعات دوربین های ثبت تخلف سرعت این ۲ محور رکورد دار تخلفات یاد شده در استان شده اند.   خراسان رضوی با داشتن ۲۰ هزار و ۶۱۵ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی جایگاه دوم کشور را از نظر طول راه ها به خود اختصاص داده است.

دیگر خبرها

  • گردشگری، مردمی‌ترین سهم ما در اقتصاد است
  • گردشگری و صنایع دستی،‌ مردمی‌ترین نوع اقتصاد است
  • تشکیل اتحادیه‌های صنایع دستی برای تحقق شعار سال در تیران اولویت دارد
  • سفر جاده‌ای به خراسان رضوی ۱۷ درصد افزایش یافت
  • طرح «زنان کارآمد؛ روستای سرآمد» طرحی برای کمک به اقتصاد روستا
  • واگذاری روابط حاکم بر اقتصاد به مردم شرط تحقق مشارکت مردمی در تولید
  • تهیه پیش نویس سند عملیاتی تحقق شعار سال در خراسان شمالی
  • آیین سنتی پخت شیربرنج در روستای توندر کوهسرخ خراسان رضوی برگزار می‌شود
  • امضای تفاهم نامه همکاری حوزه هنری و اداره کل تعاون خراسان رضوی
  • بررسی مشکلات صنایع شهرستان ساوه در سه سطح