Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس خبری که به تازگی منتشر شده است  شرکت IBM (ماشین‌های تجاری بین المللی) دیگر تنها از سیستم هوش مصنوعی برای پیش بینی دیابت استفاده نمی‌کند. محققان این شرکت توانسته‌اند مدلی از هوش مصنوعی را طراحی کنند که می‌تواند یک سال زودتر سرطان سینه بدخیم را با دقت ۸۷ درصدی در مقایسه با رادیولوژیست‌های انسانی پیش‌بینی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که در حال حاضر روش پیش بینی به وسیله هوش مصنوعی وجود دارد که بر تصاویر ماموگرافی و یا پرونده پزشکی بیمار متکی است، روش جدید IBM از هر دو اطلاعات استفاده می‌کند. به این ترتیب این روش به طور بالقوه قابل اعتمادتر است.

بیشتر بخوانید: سخنرانی واقع‌گرایانه‌تر با بهره‌گیری از سیستم تبدیل متن به گفتار هوشمند مایکروسافت 

برای تمرین دادن این هوش مصنوعی به آن اطلاعاتی شامل تصاویر ماموگرافی افراد ناشناس مرتبط با بیومارکر‌ها (مانند تاریخ باروری) و داده‌های بالینی اضافه شده است که به آن اجازه می‌دهد با دقت بالای خود الگوریتم‌های خاصی از میزان احتمال وجود سرطان سینه تولید کند. این روش می‌تواند احتمال تشخیص اشتباه را با ایجاد ارتباط بین صفاتی که در تصاویر دیده نمی‌شوند، مانند کمبود آهن و عملکرد تیروئید، کاهش دهد. هوش مصنوعی IBM حتی اطلاعاتی از بیوپسی‌ها، آزمایشگاه‌ها و مراکز درمان سرطان برای موارد مختلف را دریافت کرده است.

مطمئنا این روش تنها به الگوریتم برای پیش‌بینی کردن متکی نیست مخصوصا زمانی که ۷۷ درصد مواقع به درستی تشخیص می‌دهد. به هر حال استفاده از این روش زمانی بهتر خواهد بود که چشم‌هایی باشند که پس از انجام کار او اطلاعات را بررسی کنند. این روش می‌تواند مکمل کاری یک رادیولوژیست باشد که با استفاده از آن بیمار نیازی به انجام آزمایش‌های غیر ضروری نداشته باشد. هوش مصنوعی تولید شده به وسیله IBM بیشتر در کشور‌هایی مورد استفاده قرار خواهد گرفت که کارکنان کمتری در انجام این فرایند دارد، زیرا با استفاده از آن دیگر نیازی به رادیولوژیست دومی برای بررسی دوباره نیست. البته از این روش در هر مورد دیگری که زمان برای بررسی دوباره به وسیله انسان محدود است مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

با هوش مصنوعی ساخته شده به وسیله IBM سرطان سینه یکسال زودتر پیش‌بینی می‌شود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فناوری سرطان هوش مصنوعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۰۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر می‌خواهید وزن کم کنید، شام را زودتر بخورید (فیلم)



منبع:پیج dr.neurosafari

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: تست پله برای تعیین میزان سلامت قلب: ۶۰ پله را در چند ثانیه بالا می روی؟ (فیلم) چه زمانی باید از کاهش وزن‌ تان بترسید؟ (فیلم) ۳۴ مورد از خواص نارگیل برای سلامت بدن (فیلم)

دیگر خبرها

  • اگر می‌خواهید وزن کم کنید، شام را زودتر بخورید (فیلم)
  • میزبانی انتخابی تیم‌ملی برای مسابقات آسیایی پرس‌سینه به مهاباد رسید
  • حسگر تشخیص زودهنگام سرطان سینه طراحی شد
  • تشخیص سه سرطان مرگبار با هوش مصنوعی
  • توده‌های بدخیم سرطان پستان درد ندارند/ معاینات ماهانه بانوان در منزل بهترین روش برای تشخیص
  • پیش بینی نگران کننده ایلان ماسک در مورد هوش مصنوعی به وقوع می پیوندد
  • پیش‌بینی های ایلان ماسک در مورد هوش مصنوعی
  • پیش‌بینی نگران‌کننده ایلان ماسک در مورد هوش مصنوعی
  • هوش مصنوعی آریتمی قلب را از ۳۰ دقیقه قبل پیش‌بینی می‌کند
  • ساعت هوشمندی که اختلال در ریتم قلب را زودتر از وقوع پیش‌بینی می‌کند