Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@11:20:56 GMT

چه کسانی برای اولین بار تی شرت تن کردند؟

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۳۰۷۱۶

چه کسانی برای اولین بار تی شرت تن کردند؟

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، تی شرت در سال ۱۹۰۴ اختراع شد. درواقع تا پیش از آن بسیاری از افراد عادت داشتند لباس‌های دکمه دار بپوشند و اهل پوشیدن تی شرت نبودند.

بیشتربخوانید: ماجرای جالب زنی که محافظ شخصی فرمانده بود+عکس

شاید اگر قرار باشد دقیق‌تر بگوییم، تکامل تی شرت در اوایل قرن نوزدهم شروع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخستین افرادی که به پوشیدن تی شرت علاقه نشان دادند، معدنچیان و کشتی گیران بودند که از این لباس به عنوان لباسی مناسب برای محیط کار استفاده می‌کردند. درواقع تی شرت وسیله‌ای برای خنک شدن در هوای گرم بود.

بین سال ۱۸۹۸ و در جریان جنگ اسپانیا-آمریکا و بعد‌ها در سال ۱۹۱۳، نیروی دریایی ایالات متحده شروع به تولید لباس‌های پنبه‌ای با یقه گرد و آستین کوتاه برای ملوانان کرد تا زیر لباس‌های خود بپوشند. در سال ۱۹۰۴، شرکت لباس کوپر محصولات جدید خود را با شعار " بدون دکمه، بدون مشکل"، تبلیغ کرد.

در دهه ۱۹۵۰، تی شرت‌ها بسیار محبوب شدند، این موضوع پس از آن که مارلون براندو این لباس را امتحان کرد به شدت محبوب شد دیگر بسیاری از افراد به تی شرت پوشیدن علاقه‌مند شدند.

منبع: انتخاب

انتهای پیام/

تی شرت پوشیدن از چه زمانی مد شد؟

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانستنی ها جالبترین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۰۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چریش های معطر، محبوب سفره های مردم بجنورد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای خراسان شمالی، استان خراسان شمالی، رویشگاه گونه های متنوع و منحصر بفرد گیاهان دارویی و خوراکی است که طرفداران بسیاری هم دارد؛ "چریش" یکی از این سبزی های مطبوع و خوشمزه کوهی است.

هر بوته گياه چریش چندين برگ دارد كه مانند سبزي تره قسمت انتهايي آن در غلافي سفيدرنگ پيچيده شده‌ است.

گياه چريش در فصل بهار در همه سبزی فروشی ها عرضه مي شود مردم خراسان شمالی بخصوص روستاييان با استفاده از اين گياه آشي موسوم به آش چريش و ناني به نام نان چريشي درست مي‌كنند.

آش چريشي مخلوطي از حبوبات، بلغور و گياه چريش است و نان چريشي نيز با استفاده از خمير، زردچوبه، سيب زميني، پياز، روغن حيواني و گياه چريش در تنور پخته مي‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دلخوری مدافع محبوب پرسپولیس از درویش: جدا می‌شوم!
  • ورزنه شهر فرشتگان چادر سفید ایران
  • ورزنه شهر فرشتگان چادر سفید ایران + فیلم
  • برگزاری جشن تولد برای خالو قنبر راستگو هنرمند محبوب هرمزگانی
  • شنبه محبوب، پنجشنبه مغموم
  • سوسک سیاه که در ایران هم حسابی محبوب بود! (+عکس)
  • چریش‌های معطر، محبوب سفره‌های مردم بجنورد
  • محبوب‌ترین سکه طلا در بازار ایران این سکه است
  • چریش های معطر، محبوب سفره های مردم بجنورد
  • درباره شیر شتر، نوشیدنی محبوب این‌روزها