Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-28@04:23:28 GMT

مشتریان بانک‌ها هدف اصلی بدافزار جدید

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۳۰۹۹۲

سرعت انتشار WSH RAT بسیار بالا است، به‌طوری‌که با وجود شروع انتشار در ۲ ژوئن (۱۶ خرداد)، درحال حاضر توسط یک عملیات فیشینگ و در قالب URL های مخرب و همچنین فایل‌های MHT و ZIP توزیع می‌شود. علاوه بر این، این تروجان به عوامل خود اجازه انجام حملاتی را می‌دهد که قادر به سرقت گذرواژه‌ها از مرورگرهای اینترنتی قربانیان و کاربران ایمیل، کنترل رایانه‌های اهداف از راه دور، بارگذاری، دانلود و اجرای فایل‌ها و همچنین اجرای اسکریپت‌ها و دستورات از راه دور هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حملات فیشینگ توزیع‌کننده ضمیمه‌های ایمیل مخرب WSH RAT که در قالب‌های URL،ZIP یا MHT هستند، مشتریان بانک‌های تجاری را با هدایت آنان به سمت دانلود فایل‌های ZIP حاوی این بدافزار، هدف قرار می‌دهند. پس از اجرای محتوای مخرب و برقراری ارتباط با سرور c۲، این بدافزار سه محتوای مخرب را روی ماشین‌های آسیب‌دیده قربانیان در قالب فایل‌های اجرایی PE۳۲ و تحت پوشش آرشیوهای tar.gz.، به‌عنوان بخشی از مرحله دوم حمله، بارگیری‌کرده و روی سیستم قربانی قرار می‌دهد. این سه ابزار مخرب کلیدنگار، ناظر اطلاعات ایمیل و ناظر اطلاعات مرورگر هستند که اپراتورهای عملیات مخرب برای جمع‌آوری مدارک و سایر اطلاعات حساس از آنها استفاده می‌کنند. بدافزار WSH RAT همچنین دارای ویژگی کلیدنگاری نیز هست که آن را قادر به از بین‌بردن روش‌های ضدبدافزار و غیرفعال کردن UAC ویندوز کرده و ارسال دسته‌ای دستورات را به همه قربانیان حمله امکان‌پذیر می‌کند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۰۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نبض قیمت مسکن شمال شهر

دو منطقه ۱ و ۳ تهران، مناطق شمال‌شهر محسوب می‌شوند که همواره قیمت فروش آپارتمان در آنها، اختلاف چشمگیری با قیمت میانگین شهر دارد.

به گزارش دنیای اقتصاد، چند روز پیش در همین صفحه، میانگین قیمت پیشنهادی فایل‌های فروش آپارتمان در ۲۲ منطقه پایتخت براساس فایل‌های فروردین ۱۴۰۳ را حدود ۸۳ میلیون تومان در مترمربع اعلام کردیم.

در جدول این گزارش، میانگین قیمت پیشنهادی مناطق ۱ و ۳ در حال حاضر ۱۶۴ میلیون تومان برآورد می‌شود. این یعنی، فاصله دو برابری قیمت شمال‌شهر تا سطح میانگین.

در این جدول، فایل‌های فروشی محله‌های مختلف این دو منطقه براساس آپارتمان‌های میان‌متراژ آمده است:

دیگر خبرها

  • جذب منابع پایدار با رویکرد حفظ و جذب مشتریان محقق می‌شود
  • تذکر کمیسیون اصل نود به ۴ دستگاه برای پیوستن به سامانه اعتبارسنجی
  • ثبت سفارش کتاب درسی چگونه است؟
  • نبض قیمت مسکن شمال شهر
  • جزئیات صورتجلسه کمیسیون اصل ۹۰ درباره سامانه اعتبارسنجی/ تامین اجتماعی، ثبت احوال و فراجا ترک فعل کردند؟
  • جزئیات صورتجلسه کمیسیون اصل ۹۰ درباره سامانه اعتبارسنجی/ سازمان تامین اجتماعی، ثبت احوال و فراجا ترک فعل کردند؟
  • سفته الکترونیکی بانک کشاورزی، نسل جدید خدمات بانکی
  • زاخارووا: بازدارندگی هسته‌ای روسیه جای تردید ندارد
  • جزئیات دانلود و بارگذاری فیش حقوقی بازنشستگان
  • ۲۳۲ روستای بالای بیست خانوار لرستان به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کردند