Web Analytics Made Easy - Statcounter

زارع گفت: اداره کل ثبت اسناد و املاک مازندران با توجه به اینکه دومین دستگاه درآمدزای استان است، متاسفانه با کمبود اعتبار مواجه بوده و نمی توانیم گامی در راستای تجهیز و نوسازی اماکن اداری برداریم و از مجموع ۲۸واحد ثبتی استان ۱۰واحد استیجاری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «عباسعلی زارع تیله نویی» امروز پنج شنبه (30خرداد)در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته قوه قضاییه از اداره کل ثبت اسناد و املاک به عنوان دومین دستگاه درآمدزا بعد از اداره مالیات یاد کرد و گفت:  ۸ درصد درآمدها به شهرداری ها و ۴۲ درصد به هلال احمر اختصاص و ۵۰ درصد دیگر به خزانه واریز می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: با توجه به اینکه دومین دستگاه درآمدزای استان هستیم، متاسفانه با کمبود اعتبار مواجه بوده و نمی توانیم گامی در راستای تجهیز و نوسازی اماکن اداری برداریم و از مجموع 28واحد ثبتی استان 10واحد استیجاری است.

 

مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران با بیان اینکه در سال گذشته ۴۵ میلیارد تومان درآمدزایی از سوی این اداره کل پیش بینی شده بود که خوشبختانه توانستیم ۶۲ میلیارد تومان درآمد برای استان ایجاد شود، اظهار کرد: کمبود نیروی انسانی و عدم جذب نیرو در این اداره کل عریض و طویل یکی دیگر از مشکلات ثبت اسناد و املاک استان است.

 

زارع یادآورشد: بیش از 824نفر نیروی انسانی رسمی، پیمانی و قراردادمعین در اداره کل ثبت و اسناد استان مازندران مشغول به ارائه خدمات به مردم عزیز استان و سایر هموطنانی که در این استان املاک و مستغلاتی دارند، هستند.

 

وی اهداف اصلی سازمان ثبت اسناد و املاک را تثبیت مالکیت و اعتباربخشی معاملات عنوان کرد و افزود: ۹۰ درصد خدمات بصورت الکترونیک انجام می شود اما برخی مردم هنوز مراجعه حضوری دارند.

 

زارع با اشاره به اینکه برای حفظ اسناد علاوه بر ثبت الکترونیک نسخه ای از اسناد را بصورت مکتوب نگهداری می کنیم و در این راستا برای کاهش ترددها از ظرفیت های پست استفاده می کنیم، ادامه داد: جمع آوری اسناد مکتوب در کنار ارائه خدمات الکترونیک را با هدف راستی آزمایی و بایگانی اسناد با توجه به مشکلاتی که ممکن است در فضای مجازی پیش آید، در دستور کار داریم.

 

این مسئول یادآور شد: تعداد 279 هزار و ۸۱۸ فقره پرونده تقاضای سند مالکیت درواحدهای ثبتی استان تشکیل شد و تاکنون ۱۸۰ هزار و ۲۲۵ فقره پرونده منجر به صدور رای گردید.

 

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح کاداس اطلاعات جامع و کاملی را در اختیار دولت و تصمیم گیران قرار می دهد و زمینه را برای توسعه همه جانبه فراهم می کند، خاطرنشان کرد: امیدواریم با اجرای این طرح شاهد کاهش تشکیل پرونده های قضایی در حوزه زمین خواری، تصرف منابع طبیعی و نظایر این اقدامات باشیم.

 

مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران به فعالیت 6ایستگاه شمیم متصل به چهار ماهواره جهانی در استان اشاره کرد و یادآور شد: در سال گذشته ۸۳۰ هزار هکتار از عرصه های منابع طبیعی و ساحلی را وارد بانک جامع املاک کرده و کار ثبت شان صورت گرفت.

 

وی با بیان اینکه از مجموع اراضی استان از گلوگاه تا فریدونکنار utm شدند، افزود: نقشه های دستی سایر اراضی استان و سواحل در آینده ی نزدیک utm می شوند.

 

زارع با بیان اینکه سنددارکردن اراضی دولتی از انتظارات سران سه قوه است، افزود: متاسفانه متولیان دولتی در سنددارکردن املاک خوب عمل نکردند.

 

وی با بیان اینکه سنددارکردن عرصه های دولتی مهم ترین راهکار برای جلوگیری از زمین خواری است، توضیح داد: در سال ۹۳ قانون تکلیف کرد تا دستگاه های دولتی املاک و نقشه های خودشان را در مدت دو سال تحویل ثبت اسناد دهند که متاسفانه برخی دستگاه ها تاکنون به این قانون عمل نکردند.

 

زارع با بیان اینکه از حدود یک میلیون و 670هزار هکتار از عرصه های منابع طبیعی توانستیم یک میلیون و 650هزار هکتار از این اراضی را ثبت سامانه جامع املاک نماییم، گفت: پرونده های شهرستان های محمودآباد، بابلسر،نور در حال آرشیو شدند و پرونده های شهرستان های آمل، تنکابن و رامسر به زودی آرشیو می شوند.

 

وی یادآورشد: پرونده های شهرستان های ساری، میاندرود، جویبار، قائمشهر و بابل آرشیو شدند.

پایان پیام/286

منبع: شبستان

کلیدواژه: اردبیل دهه کرامت شیراز اوقات فراغت دهه کرامت در فارس کانون های فرهنگی هنری مساجد مجلس کانون های مساجد ایلام بیرجند سامانه جامع املاک ثبت سند مالکیت مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران هفته قوه قضائیه زمین خواری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۰۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف مراجعه به دفترخانه‌ها برای شروع فرآیند اخذ«سند کاداستری»/صدور ۶۹۷ سند تک برگ املاک دریک سال

مدیرعامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران در نشست تعاملی با مدیران ارشد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، از صدور ۶۹۷ مورد سند تک برگ املاک خصوصی و عمومی در طی یک سال سخن گفت.

به گزارش ایسنا، در راستای تکالیف قانون حدنگار در خصوص تبدیل اسناد دفترچه ای به کاداستری و سند دارکردن املاک و اراضی فاقد سند مالکیت برای جلوگیری از دست اندازی افراد غیر به املاک و اراضی شهرداری تهران، نشست تعاملی سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران با اداره ثبت اسناد و املاک کشور برگزار شد.

مختاری مدیرعامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران ضمن تشکر و قدردانی از همکاری همه جانبه و هماهنگی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران، تصریح کرد: نتیجه این تعاملات سازنده، صدور ۶۹۷ مورد سند تک برگ املاک خصوصی و عمومی در طول یک سال شد که در امری بی سابقه بوده است.

وی افزود: در این نشست تعاملی، موضوع مکاتبه مستقیم شهرداری با ادارات ثبت استان تهران جهت شروع فرآیند اخذ سند کاداستری و حذف مراجعه به دفترخانه، مورد رسیدگی قرار گرفت.

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران، موضوع سامانه شمیم و تهیه مختصات UTM از طریق مکاتبه با اداره ثبت اسناد و املاک استان تهران از دیگر مباحث مطروحه در این نشست بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گسترش همکاری‌های سازمان ثبت و سازمان انرژی هسته‌ای
  • لزوم همکاری فرمانداران برای رفع موانع تحقق حداکثری حدنگاری استان کرمان
  • پیش‌بینی می‌کنیم سال آینده کمبود نیروی انسانی نداشته باشیم
  • رفع موانع تحقق حداکثری حدنگاری استان کرمان با همکاری فرمانداران
  • بیش از ۹۰ درصد خدمات ثبتی الکترونیکی انجام می‌شود
  • دولت قانون ساماندهی اجاره بها را تا قبل از شروع فصل جا به جایی مستاجران اجرایی کند
  • ۷۶ درصد اراضی کشاورزی استان بوشهر سنددار شده است
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها برای شروع اخذ «سند کاداستری» / صدور ۶۹۷ سند تک برگ املاک در یک سال
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها برای شروع فرآیند اخذ«سند کاداستری»/صدور ۶۹۷ سند تک برگ املاک دریک سال
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها جهت شروع فرآیند اخذ سند کاداستری