Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، عزیزاله شهبازی روز پنجشنبه در آئین آغاز عملیات احداث نخستین شهرک گلخانه‌ای استان البرز در شهرستان نظرآباد، افزود: امید است با فرصت‌های کشاورزی موجود در نظرآباد این شهرستان به عنوان یک قطب در بخش کشاورزی کشور شناخته شود.

وی با اشاره به اینکه دستاوردهای بسیار خوبی طی چند روز اخیر در البرز رقم خورده، افزود: در هفته‌ای که گذشت شهرک تخصصی دارویی صنعتی برکت برای اولین بار در کشور با هفت هزار نفر اشتغال، آغاز به کار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اکنون مردم پاک نهاد البرز در قالب بخش خصوصی در جای جای استان البرز منشأ رونق تولید و اقتصاد شده اند.

شهبازی گفت: به فضل الهی با اهتمام و جدیت در حال برنامه‌ریزی برای ایجاد بسترهای آرامش، رفاه و رضایتمندی مردم در البرز هستیم.

وی افزود: با تلاش‌هایی که صورت گرفته، توجه ویژه ملی همراه با حضور مسئولان ملی به البرز معطوف شده و کارهای بزرگی در البرز شکل گرفته و همچنان در دستور کار است.

استاندار البرز با بیان اینکه نظرآباد ظرفیت‌های فراوانی در حوزه‌های مختلف دارد، اضافه کرد: امید است با فرصت‌های کشاورزی موجود در نظرآباد این شهرستان به عنوان یک قطب در بخش کشاورزی کشور شناخته شود.

وی با اشاره به محدودیت منابع آبی برای استفاده در بخش کشاورزی، گفت: اولین شهرک گلخانه‌ای کشور با بهره برداری از فناوری‌های نوین و روز دنیا پیرو تفاهم نامه‌ای با وزیر جهاد کشاورزی در نظرآباد احداث می‌شود.

شهبازی افزود: برای مقابله با تحریم‌های ظالمانه در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی باید از امکانات موجود بهترین بهره برداری را برای رسیدن به خودکفایی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه ایجاد این شهرک گلخانه‌ای تاکنون ۹۰ میلیارد ریال هزینه در بر داشته، عنوان کرد: با آغاز به کار این امکان مهم برای بیش از ۷۰۰ نفر اشتغال ایجاد می‌شود و تولید محصولات گلخانه‌ای البرز ۱۰ برابر افزایش می‌یابد.

استاندار البرز گفت: اکنون منابع آبی البرز با توجه به بارش‌های اخیر بسیار خوب است ولی باید اصلاح الگوی مصرف را در دستور کار داشته باشیم تا آیندگان نیز از این نعمت الهی بهره مند شوند، بر این اساس با احداث شهرک گلخانه‌ای چوپان آباد ۷۰ درصد کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی را خواهیم داشت.

وی افزود: اتحاد و هم افزایی موجود در مجموعه البرز موجبات رشد و توسعه این استان و مشارکت هر چه بیشتر بخش خصوصی بر ای تسریع در این مسیر را فراهم کرده است.

استاندار البرز خواستار ایجاد سیل بند در رودخانه فصلی نجم آباد شد

با دستور استاندار البرز، شرکت آب منطقه‌ای استان موظف به اتخاذ تدابیر پیشگیرانه برای مقابله با سیلاب‌های احتمالی رودخانه فصلی نجم آباد در هنگام بارندگی‌های شدید شد.

شهبازی در حاشیه این مراسم که در مجاورت رودخانه فصلی نجم آباد صورت گرفت، از مدیرعامل آب منطقه‌ای البرز خواست تا برای پیشگیری از وقوع سیل و سیلاب‌های احتمالی در حاشیه این رودخانه نسبت به ایجاد سیل بند اقدام کند.

استاندار البرز مساعدت در راستای تأمین اعتبار این طرح را نیز اعلام کرد.

نخستین مرکز خرید گندم در نظرآباد به بهره برداری رسید

نخستین مرکز خرید گندم در شهرستان نظرآباد با حضور استاندار البرز به بهره برداری رسید.

این کارخانه ظرفیت تولید ۱۰۰ تن آرد را در روز دارد.

این مجموعه ظرفیت و مخزن ۱۲ هزار تنی برای خرید گندم دارد.

روز پنجشنبه عملیات ساخت نخستین شهرک گلخانه‌ای در استان البرز با حضور استاندار در مساحت ۵۰ هکتار و پیش بینی اشتغال برای ۷۰۰ نفر آغاز شد.

۶۱۵۶/‏۶۱۵۵

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۱۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف هزار حلقه چاه در بزرگ‌ترین دشت برنج کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: اقدامات نظارتی در زمینه برداشت آب از چاه‌های کشاورزی مازندران به ویژه دشت هراز به طور مستمر انجام می‌شود و در همین راستا بیش از یک‌هزار پرونده مرتبط با چاه‌های کشاورزی حوضه آبریز هراز طی کمتر از ۲ هفته تعیین تکلیف و آماده صدور پروانه بهره‌برداری شد.

سید محمد موسوی با بیان این‌که برداشت آب از سفره‌های زیرزمینی در مازندران به مرز هشدار رسیده است، افزود: بخش قابل توجهی از آب مورد نیاز مصارف کشاورزی در مازندران از سفره‌های زیرزمینی تأمین می‌شود که ضرورت نظارت بر چاه‌های استان را بیشتر می‌کند و این نظارت در دشت هراز که بزرگ‌ترین دشت کشت برنج کشور است با توجه به تعداد چاه‌ها با جدیت و دقت انجام می‌شود.

وی افزود: حدود نیمی از برنج تولیدی مازندران در دشت ۱۰۰ هزار هکتاری هراز کشت می‌شود و بخش قابل توجهی از آب مورد نیاز کشاورزان این دشت نیز در حال حاضر باید از چاه‌ها برداشت شود.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای مازندران با بیان این‌که ۴۴ هزار و ۷۷۶ حلقه چاه مجاز در دشت هراز وجود دارد، گفت: از این تعداد ۴۳ هزار و ۴۲۶ چاه مربوط به تأمین آب بخش کشاورزی است. حدود ۳۳ هزار حلقه چاه نیز در این دشت فاقد پروانه هستند.

به گفته موسوی نیاز آب کشاورزی دشت ۱۰۰ هزار هکتاری هراز که محدوده حدفاصل بابلرود تا آلش‌رود را در بر می‌گیرد سالانه یک میلیارد و ۲۶ میلیون متر مکعب است که ۳۵۶ میلیون متر مکعب از این میزان نیاز آبی کشتزار‌های دشت هراز از چاه‌ها و مابقی از منابع آب‌های سطحی تأمین می‌شود.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای مازندران با بیان این‌که نظارت بر برداشت آب از چاه‌ها به طور مستمر انجام می‌شود، گفت: به منظور جلوگیری از برداشت بی‌ضابطه از چاه‌ها، رسیدگی به پرونده‌های مربوط به تعیین تکلیف چاه‌های آمل و محمودآباد و بابل با قید فوریت در دستور کار شرکت آب منطقه‌ای مازندران قرار گرفت که در روز‌های پایانی سال گذشته طی کمتر از ۲ هفته افزون بر یک‌هزار پرونده مربوط به متقاضیان برق‌دار کردن چاه‌های کشاورزی این حوضه آبریز تعیین تکلیف و آماده صدور پروانه بهره برداری شد.

وی با بیان این‌که حدود یک هزار چاه کشاورزی در مازندران برای ضابطه‌مند شدن میزان برداشت آب به کنتور حجمی نیز تجهیز شده‌اند، اظهار کرد: ۱۷۰ دستگاه از این یک‌هزار کنتور حجمی روی چاه‌های دشت هراز نصب شده است.

موسوی به ابلاغ شیوه‌نامه توامان مصرف آب و برق به همه شرکت‌های آب منطقه‌ای و توزیع برق استان‌ها از سوی وزارت نیرو در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و افزود: طبق این دستورالعمل مشترکانی که مصرف آب مازاد داشته باشند اگر اضافه برداشت‌شان محرز شود، برق‌شان در طول سال محدود و مشترکانی که فاقد پروانه هستند و از برق استفاده می‌کنند مشمول محدودسازی یا تغییر تعرفه برق می‌شوند.

دیگر خبرها

  • دهه کرامت، فرصت خوبی برای تبیین ابعاد موج نفرت از جنایت‌های رژیم صهیونیستی است
  • الگوی نظام‌ بهره‌برداری کشاورزی عامل افزایش بهره‌وری آب و خاک است
  • بهره‌برداری قریب الوقوع از سد قیز قلعه‌سی
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه خارجی در خراسان رضوی
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌رضوی
  • صدور مجوز بهره‌برداری شهرک صنعتی شماره ۲ زرند پس از ۱۷ سال انتظار
  • صدور پروانه بهره برداری برای ۲ هزار و ۴۳۸ طرح سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • صدور پروانه بهره‌برداری برای بیش از ۲۰۰۰ طرح سرمایه‌گذاری سیستان و بلوچستان
  • تعیین تکلیف هزار حلقه چاه کشاورزی جهت صدور پروانه بهره‌ برداری
  • تعیین تکلیف هزار حلقه چاه در بزرگ‌ترین دشت برنج کشور