Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@12:02:22 GMT

کتاب «سرای انقلاب» در بازار تاریخی تبریز رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۳۱۴۹۲

کتاب «سرای انقلاب» در بازار تاریخی تبریز رونمایی شد

چهاردهمین آیین شب خاطره با موضوع رونمایی از کتاب سرای انقلاب و با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی برگزر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «سیدمحمدحسین بلاغی» در چهاردهمین آیین شب خاطره با اشاره به رونمایی کتاب سرای انقلاب نوشته معصومه جعفرزاده اظهار داشت: این کتاب در خصوص وقایع و خاطرات 13 راوی متشکل از مبارزان و بازاریان تبریزی به نگارش درآمده که می توان گفت؛ این کتاب فتح بابی خواهد بود تا در ادامه، کتاب های خاطرات بیشتری در خصوص نقش بازار تبریز در انقلاب اسلامی به نگارش درآید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی همچنین در ادامه از آغاز پروژه های مختلف از جمله کتاب روحانیان مبارز توسط واحد ادبیات پایداری حوزه هنری آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: نگارش این کتاب نیز به زودی آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به نقش بازار تبریز در انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: در طول تاریخ بازاریان تبریز در صف اول نقش آفرینی در عرصه های اجتماعی و سیاسی حضور داشتند و این قشر همواره به مسائل دینی و مذهبی وابستگی ویژه ای داشتند. با اشاره به مساجد بزرگترین بازار مسقف جهان ادامه داد: به اندازه بزرگی بازار، مساجد متعددی در داخل این بازار وجود دارد که وجود چنین مساجدی نشان از تدین و ایمان بازاریان به خداوند متعال است.

بلاغی  در ادامه با بیان این که بازاریان در کنار کسب روزی حلال، به دنبال امور دینی و معنوی هستند، تصریح کرد: بازاریان در کنار جهاد دینی و ارزشی، در مقابل فشارهای صهیونیستی آمریکایی، در خط مقدم جبهه اقتصادی و مبارزه با استکبار قرار گرفته اند.

وی به قیام 29 بهمن سال 1356 مردم تبریز اشاره کرد و گفت: 29 بهمن از جمله درخشان ترین روزهای بازار تبریز بوده و جرقه اصلی انقلاب اسلامی از این نقطه زده شده و آتش انقلاب از بازار تبریز روشن شده است.

گفتنی است، در ادامه این آیین که با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز و جمعی از بازاریان بزرگترین بازار مسقف جهان در مسجد مقبره بازار برگزار می شد، از کتاب سرای انقلاب رونمایی شد

پایان پیام/533

منبع: شبستان

کلیدواژه: بیرجند اردبیل شیراز مجلس اوقات فراغت دهه کرامت کانون های مساجد شبستان بیرجند خراسان جنوبی غنی سازی اوقات فراغت حوزه هنری آذربایجان شرقی تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۱۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر راه از قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه بازدید کرد

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی و معاونان وی صبح امروز جمعه به همراه استاندار آذربایجان شرقی با حضور میدانی در قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه در جریان پیشرفت کار آن قرار گرفتند.

در این بازدید اعلام شد قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه ۲۸ کیلومتر طول دارد که قرار است با هفت هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری ساخته شود.

قرار است ۱۶ کیلومتر از قطعه ششم آزادراه امسال افتتاح شود که ۱۲ کیلومتر آن آماده آسفالت است.

کل ۲۸ کیلومتر قطعه ششم آزادراه نیز تا پایان سال ۱۴۰۵ تکمیل و افتتاح می‌شود.

استاندار آذربایجان شرقی در این بازدید گفت: امیدوارم تا پایان دولت خبرهای خوبی در حوزه راه استان بشنویم.

مالک رحمتی افزود: قرارداد قطعات سوم و پنجم آزادراه راه تبریز- ارومیه آماده شده و نیازمند دستور وزیر محترم راه است.

وی اضافه کرد: بر اساس مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان ۵۰۰ میلیارد تومان از محل ماده ۵۶ به این طرح اختصاص یافته است.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نقدی نیز از محل اعتبارات سازمان برنامه و بودجه باید به این طرح اختصاص یابد که تاکنون ۱۲۰ میلیارد تومان محقق شده است.

وی یادآوری کرد: سال قبل نیز سازمان برنامه و بودجه قول داد ۲۰۰ میلیارد تومان بدهد که هنوز محقق نشده است.

رحمتی تشریح کرد: بر اساس مصوبه سفر استانی رئیس جمهور ۱۵ هزار تن قیر هم باید به طرح بدهند که اگر هشت هزار تن هم بدهند، مشکل شأن حل می‌شود.

کد خبر 6088928

دیگر خبرها

  • وزیر راه از قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه بازدید کرد
  • سفر وزیر راه و شهرسازی به تبریز
  • سخنان کامل حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی اشراقی در مراسم رونمایی از کتاب «چالش‌های تاریخی»
  • مرتضی اشراقی در مراسم رونمایی از کتاب «چالش‌های تاریخی» چه گفت؟!
  • کتاب «چالش‌های تاریخی» رونمایی شد
  • عکس/ مراسم رونمایی از کتاب چالش های تاریخی
  • کتاب «چالش‌های تاریخی» اثر سلیمی نمین رونمایی شد
  • کتاب «چالش‌های تاریخی» اثر سلیمی نمین رونمایی شد
  • مراسم رونمایی از کتاب چالش های تاریخی
  • مسیرگشایی خیابان انقلاب تبریز جزو پروژه‌های شاخص کشور اعلام شد