Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@03:50:02 GMT

تخریب کوره سنتی زغال در لردگان

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۳۲۰۶۲

تخریب کوره سنتی زغال در لردگان

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، آیت حسنی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لردگان از تخریب یک واحد کوره سنتی غیرمجاز زغال در روستای دهنو گودرز دهستان ریگ این شهرستان خبر داد.

وی ادامه داد: این کوره‌ توسط جوامع محلی و همیاران طبیعت شناسایی و به نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع رسانی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسنی افزود: از آنجا که متخلفان زغال گیری پس از قرار دادن درختان در کوره، محل را ترک کرده بودند، مأموران موفق به شناسایی و دستگیری آنان نشدند.

وی یادآور شد: بر اساس ماده ۴۹ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل و مراتع مصوب سال ۱۳۴۶، احداث هر گونه کوره زغال در مجاورت جنگل ممنون و منوط به دریافت مجوز از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری می‌باشد.

حسنی اضافه کرد: همچنین با دستور مقام قضایی، حدود ۷۰۰ کیلوگرم زغال غیرمجاز در قالب ۳۳ گونی در بخش فلارد این شهرستان کشف و جمع آوری شد.   وی اظهار داشت: این اقدامات در راستای جلوگیری از تخریب جنگل‌ها و قطع درختان صورت گرفت.

گفتنی است؛ در حال حاضر ۳۰۷ هزار هکتار جنگل در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که حدود ۵۲ درصد آن معادل ۱۵۷ هزار هکتار در شهرستان لردگان قرار دارد.

انتهای پیام/خ

احداث کوره زغال در مجاورت جنگل ممنوع است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع طبیعی زغال چوب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۲۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف خودروی حامل چوب قاچاق در سوادکوه

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ساری اعلام کرد: در راستای گشت و کنترل در حوزه استحفاظی شهرستان توسط فرمانده یگان حفاظت اداره منابع طبیعی شهرستان سوادکوه و نیرو‌های حفاظتی شرکت چوب و کاغذ یک دستگاه خودروی پیکان وانت که حامل چوب آلات جنگلی غیر مجاز بوده کشف و با اخذ دستور از مقام محترم قضایی خودرو با محموله قاچاق جهت سیر مراحل قضایی و قانونی به اداره منابع طبیعی شهرستان منتقل گردیده است.

هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل تصرف و تخریب اراضی ملی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • ۲ تن چوب تاغ قاچاق در شاهرود کشف شد
  • جلوه گری شکوفه‌های درختان گیلاس در جنگل فندقلو اهر + فیلم
  • قطع درختان جنگل فندقلوی نمین صحت ندارد
  • طرح «هر مدرسه یک نهالستان» در دماوند اجرا شد
  • نوبت مرگ کوره‌های قاجاری رسیده است؟
  • توقیف خودروی حامل چوب قاچاق در سوادکوه
  • زندانیان ملایری هزار اصله درخت کاشتند
  • جلوگیری از تخریب اراضی ملی در بم
  • چند خبر از شهرستان های نیشابور، بردسکن و فریمان
  • شکسته شدن بند خاکی در روستای بیجورد بردسکن بر اثر سیلاب