Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@17:05:13 GMT

مشکل مشاغل مزاحم در خیابان عطار اصفهان رفع می شود

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۳۲۱۷۷

مشکل مشاغل مزاحم در خیابان عطار اصفهان رفع می شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، قدرت الله نوروزی با حضور در برنامه رادیویی شهر پرسشگر، شهردار پاسخگو اظهار داشت: متاسفانه وضعیت هوای اصفهان نامناسب است، آلودگی از شرق، شمال استان و از استان سمنان وارد اصفهان شده و طبق اطلاعاتی که به ما داده شده تا امروز عصر وضعیت بهبود پیدا می کند اما به شهروندان توصیه می شود اگر ضرورت ندارد از خانه خارج نشوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در هفته گذشته دیداری را با وزیر انرژی روسیه و یک هیئت عالی رتبه از این کشور داشتیم که در زمینه های انرژی، برق و آب گفتگوهای بسیار خوبی انجام شد، وزیر نیروی ایران نیز همراه این هیئت بود و پیگیری های خوبی در مسائل آب انجام شد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه در این هفته معاون محترم رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نیز برای برنامه اصفهان ۲۰۲۰ در اصفهان حضور پیدا کرد، افزود: همچنین امروز حضور دکتر ظریف وزیر امور خارجه ایران و امشب نیز حضور وزیر خارجه ترکیه را در اصفهان داریم که امیدوارم این دیدارها از اصفهان منشاء خیر و برکات باشد.

وی بیان داشت: نمایشگاه بین المللی صنایع دستی و گردشگری هم اکنون در اصفهان در حال برگزاری است، تعداد زیادی از خواهرخوانده های شهر اصفهان از کشورهای مختلف در شهر حضور دارند که حدود ۱۲ کشور با بیش از ۶۰ نماینده می شود؛ مجموعه اینها هفته پر کار و شلوغی را برای اصفهان داشت اما امیدوارم که دستاوردهای خوبی داشته باشد.

رونمایی از طرح ۲۰۲۰ در اصفهان

نوروزی با بیان اینکه رونمایی از پروژه اصفهان ۲۰۲۰ برگزار شد، تاکید کرد: از زمانی که من به عنوان شهردار اصفهان انتخاب شدم برنامه‌های من بر مبنای ۷ محور بود که نخستین محور آن گردشگری بود. یکی از طرح‌هایی که مورد تصویب شورای شهر قرار گرفت پروژه ۲۰۲۰ بود، این پروژه دریچه ای است به سوی دنیا و امکانی است برای تمرکز و تجمیع همه توانمندی ها و همه منابع و برای این است که بتوانیم همه با هم از توانمندی های خودمان استفاده و توانمندی‌های کشور را در این عرصه به شکل موثرتر و کارآمدتر در عرصه گردشگری فعال کنیم.

شهردار اصفهان گفت: به همین منظور غرفه ۲۰۲۰ شهرداری اصفهان تا ۳۱ خرداد در نمایشگاه فعال است و از همه همشهریان دعوت می‌کنم که تا این تاریخ از نمایشگاه و این غرفه بازدید کنند. شهروندان در آنجا می توانند با ۲۰۲۰ آشنا شده و سوالات خود را مطرح کنند.

وی با بیان اینکه امروز دیداری را با آقای دکتر ظریف وزیر امور خارجه انجام می دهیم، اضافه کرد: نمایشگاه هدایای اهدایی کشورهای خارجی به دکتر ظریف در اصفهان رونمایی شد؛ به طور موقت این نمایشگاه در کتابخانه مرکزی برپا شده است و امیدوارم برپایی نمایشگاه و حضور این مسئولین بتواند راه را برای توسعه صنعت گردشگری هموار کرده و ما از آن بتوانیم برای شهر بهره ببریم.

استقرار بازار گل و گیاه و پرندگان زینتی در باغ تندرستی

نوروزی در ارتباط با درخواست یکی از شهروندان خیابان عطار پیرامون مشاغل مزاحم مانند مرغ فروشی، اظهار داشت: خوشبختانه یک زمین ۱۴.۵ هکتاری تحت عنوان باغ تندرستی پشت بیمارستان فارابی پیش بینی شده است که هم اکنون ۵۰ درصد کار احداث آن تمام شده و قرار است در آنجا بازار گل و گیاه، بازار پرندگان زینتی و بازار گیاهان دارویی مستقر شود.

وی ادامه داد: این خیابان دو مشکل پرندگان زینتی و کشتار مرغ های بومی را دارد، برای پرندگان زینتی ۵۰ درصد کار پیشرفت کرده که با انتقال به باغ تندرستی این مشکل حل می شود.

نوروزی با بیان اینمه برای کشتار مرغ ها نیز زمینی را در منطقه ۱۰ پیش بینی کرده ایم، گفت: مجوز احداث کشتارگاه برای ذبح این مرغ ها از سوی دامپزشکی صادر شده و به دنبال این هستیم در اولین فرصت کشتارگاه ساخته شود زیرا یکی از بهترین کارها در اصفهان نجات این خیابان از این آلودگی ها و جلب رضایت مردم در این عرصه است.

شهردار اصفهان همچنین در پاسخ به سوال یکی از شهروندان در خصوص رینگ چهارم و مشکلات ترافیکی مربوط به آن در شمال اصفهان و دولت آباد، گفت: حلقه حفاظتی ۷۸ کیلومتر است که ۴۵ کیلومتر آن از شهر اصفهان عبور می کند و ۷.۳ کیلومتر آن در دولت آباد و خورزوق واقع می شود.

وی ادامه داد: بخشی از این پروژه که قرار است وارد دولت آباد و خورزوق شود در اختیار شهرداری اصفهان نیست اما شهرداری برای اینکه بار ترافیکی اصفهان را کم کرده و مشکل جاده فرزانگان، ورزشگاه، تاکسیرانی و غیره را حل کند فرزانگان را به طور مورب به پل اردستانی متصل می کند تا با خورد کردن ترافیک مشکل ترافیکی این قسمت برطرف شود.

حلقه حفاظتی در شهر اصفهان راه اندازی شود

نوروزی ابراز داشت: یکی از آرزوهای من این است که حلقه حفاظتی در شهر اصفهان راه اندازی شود و این یکی از بهترین خدماتی است که شهرداری اصفهان به مردم می دهد. با اجرای این پروژه، ماشین ها از شهرها و استان های دیگر وارد اصفهان نمی شوند و مشکل آلودگی نیز برطرف می شود.

وی در ادامه با اشاره به پل زندان و مشکلات ترافیکی آنکه در درخواست یکی دیگر از شهروندان بود، اضافه کرد: این یک پروژه مشترک بین شهرداری اصفهان و شهر ابریشم است، قرار شده شهرداری شهر ابریشم و شهرداری منطقه ۱۳ و سایر نهادهای ذیربط چاره ای برای آن بیاندیشند. رینگ چهارم از همین محدوده عبور می کند و با احداث یک پل در نزدیک پل زندان، مشکل پس زدگی این پل حل می شود.

وی بیان داشت: امیدوارم همه مدیران شهرداری با احساس مسئولیت برای رفع دغدغه های شهروندان عزیز تلاش کنند. آرزوی ما این است که یک شهر بسیار خوب و یک شهر مساعد برای زندگی بهتر برای شهروندان داشته باشیم. نقطه نظرات، پیام ها و ارتباط مردم با شهرداری می تواند شناخت ما را نسبت به مشکلات بیشتر کند.

کد خبر 4646422

منبع: مهر

کلیدواژه: قدرت الله نوروزی شهرداری اصفهان مشاغل مزاحم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۲۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های دزفول سه برابر بیشتر از پیش بینی هواشناسی بود

محمد عتاب اهوازی شهردار دزفول گفت: پیرو پیش بینی‌های هواشناسی برای بارش باران در روز‌های پنجشنبه و جمعه، ستاد مدیریت بحران تشکیل و شهرداری دزفول در آماده باش کامل قرار داشت.

وی ادامه داد: میزان بارش‌های پیش بینی شده هواشناسی برای دزفول در روز پنجشنبه بین ۳۵ تا ۴۰ میلیمتر بود و این در حالی است که ۱۱۵ میلی متر بارندگی آن هم در کمتر از سه ساعت در این شهر ثبت شد.

۹ نقطه دزفول دچار مشکل جدی شد

شهردار دزفول این حجم بارش را در تاریخ چند دهه اخیر دزفول بی سابقه دانست و گفت: وقوع این بارندگی پرحجم در زمان اندک موجب شد تا حجم آورد آب باران بسیار بیشتر از ظرفیت شبکه دفع آب‌های سطحی دزفول باشد که این موضوع برخی مناطق شهر را دچار چالش کرد.

وی با بیان اینکه ۹ نقطه دزفول در این بارندگی‌ها با مشکل جدی مواجه شدند، افزود: حل مشکل مناطقی که درگیر آب گرفتگی حاد شدند در دستور کار شهرداری قرار گرفته است و برنامه ریزی برای اصلاح مسایل فنی این مناطق به عنوان اولویت امسال پیگیر می‌شود.

خسارات وارد شده به ۳۰ منزل مسکونی جبران می‌شود

عتاب اهوازی بیان کرد: متاسفانه ورود آب به بیش از ۳۰ خانه در دزفول خسارت وارد کرد که در بازدید‌های میدانی از این منازل، جبران خسارات این خانواده‌ها در دستور کار قرار گرفت.

وی با تجلیل از نقش آفرینی همه دستگاه‌های عملیاتی، امدادی، خدماتی، نظامی و تیم‌های مردمی و جهادی در عملیات بزرگ دفع آب گرفتگی معابر دزفول افزود: بسیج امکانات و هم افزایی بین دستگاه‌های شهرستان به دلیل حضور میدانی فرماندار دزفول موجب شد تا معابر دزفول در کمتر از سه ساعت به شراط عادی بازگردند.

شهردار دزفول گفت: به دلیل حجم بالای آب گرفتگی‌های معابر، به کارگیری تجهیزات و نفربر‌های تیپ ۲۹۲ زرهی دزفول برای سرعت بخشی به امدادرسانی به خودرو‌های گرفتار در آب گرفتگی‌ها ضروری بود که پس از اعلام درخواست از فرماندهی این تیپ، تمام امکانات ارتش در کمترین زمان به کمک شهرداری آمد.

وی با اشاره به مشارکت ۵۰۰ نفر از کارکنان شهرداری دزفول در عملیات دفع آب‌های سطحی ناشی از بارندگی امروز افزود: موج هم افزایی و همدلی میان تمام تیم‌های عملیاتی، امدادی و خدماتی از دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف از جمله شرکت آبفا، ارتش، ناحیه مقاومت بسیج و سپاه در این عملیات مثال زدنی بود.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • مرگ تلخ کارگر شهرداری بر اثر تصادف
  • پیاده‌روی چهارراه عضد اراک تعریض می‌شود
  • فیلم جمله جنجال‌ساز کارشناس تلویزیون؛ زن ‌بی‌حجاب، مزاحم شد!
  • خیابان صنایع اهواز آسفالت می‌شود
  • مشکل سرایت بنزین به آب‌های سطحی اهواز در حال رفع است
  • هوای کلانشهر اصفهان پاک است
  • هوای اصفهان و ۳ شهر مجاور پاک است
  • بارش‌های دزفول سه برابر بیشتر از پیش بینی هواشناسی بود
  • خیابان‌های بوکان به پارکبانان سپرده می‌شوند
  • فعالیت‌های تاثیرگذاری برای رفع مشکل آب اصفهان در حال انجام است