Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@13:02:05 GMT

افزایش پنج درصدی تولید لوبیای کشاورزی از مزارع گیلان

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۳۲۳۷۹

افزایش پنج درصدی تولید لوبیای کشاورزی از مزارع گیلان

اکبرزاده عصر پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا بیان داشت: پیش بینی می‌شود تا نیمه تیرماه امسال بیش از ۱۹ هزار تن پیله‌تر لوبیای کشاورزی از مزارع برداشت شود.
وی برداشت لوبیای کشاورزی بهاره در چهار هزار و ۸۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان ذکرکرد.
اکبرزاده علت افزایش محصول را افزایش بارش باران اعلام کرد و گفت: پیش بینی می شود ۱۶ هزار بهره بردار کشاورزی با برداشت لوبیای کشاورزی بهاره ۱۳۵ میلیارد تومان درآمد کسب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شهرستان‌های رشت، صومعه سرا و آستانه اشرفیه از مهمترین مناطق تولید پاچ باقلا در گیلان هستند.
گیلان تنها تولیدکننده پاچ باقلا در کشور است. پاچ باقلا در این استان در فصل های بهار و پاییز کشت می‌شود و برداشت پاچ باقلای پاییزه از نیمه مهر آغاز شده و تا آبان ماه ادامه دارد.
گیلانی‌ها به لوبیای محلی، پاچ باقلا می‌گویند و از آن برای پخت غذای محلی باقلا قاتوق استفاده می‌کنند.

۷۲۹۶/‏۲۰۰۷/‏

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۲۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۶ درصدی تولید فولاد ایران در فصل نخست ۲۰۲۴

به گزارش خبرگزاری مهر، انجمن جهانی فولاد در آخرین گزارش خود تولید فولاد جهان را در فصل نخست سال ۲۰۲۴ میلادی (ماه‌های ژانویه تا مارس) اعلام کرد؛ بنا بر آمار این انجمن در فصل نخست سال ۲۰۲۴، ۴۶۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تن فولاد در جهان تولید شد که ۱۶۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تن از این میزان مربوط به ماه سوم این سال (مارس) بود.

تولید فولاد جهان در فصل نخست سال ۲۰۲۴ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۰.۵ درصد افزایش داشت و تولید ماه مارس امسال نسبت به ماه مارس سال گذشته ۴.۳ درصد کاهش داشت.

همچنین تولید فولاد ایران در فصل نخست سال ۲۰۲۴، ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تن و ۱۶.۳ درصد بیشتر از سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ بوده است. ایران در ماه مارس ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تن فولاد تولید کرد.

چین در این مدت ۲۵۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تن فولاد تولید کرد با این حال تولید آن نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱.۹ درصد کاهش داشت. طی این مدت علاوه بر چین تولید فولاد در ژاپن، آمریکا، روسیه و کره جنوبی هم نسبت به مدت مشابه سال پیش کاهشی بود.

در فصل اول سال ۲۰۲۴ میلادی چین، هند، ژاپن، آمریکا، روسیه، کره جنوبی، آلمان، ترکیه، برزیل و ایران به ترتیب رتبه‌های یک تا ۱۰ بزرگ‌ترین تولیدکنندگان فولاد جهان را در اختیار داشتند.

در میان ۱۰ کشور یادشده بیشترین رشد تولید فولاد در سه ماهه نخست امسال نسبت به سه ماهه نخست پارسال در ترکیه رقم خورد؛ این کشور در ژانویه تا مارس ۲۰۲۴، ۲۸.۴ درصد فولاد بیشتری نسبت به ماه‌های مشابه در سال ۲۰۲۳ تولید کرد. تولید هند نیز در این مدت ۹.۷ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته بود.

کد خبر 6096170

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۶ درصدی تولید فولاد ایران در فصل نخست ۲۰۲۴
  • تخریب جاده‌های بین مزارع و عشایری شهرستان آبدانان بر اثر سیلاب
  • آغاز گل چینی از گلستان‌های گل محمدی اردستان
  • آغاز گل چینی از گلستان های گل محمدی اردستان
  • سهم ۲۴ درصدی محصولات کشاورزی در تولید ناخالص استان مازندران
  • برداشت توت فرنگی از مزارع مازندران (فیلم)
  • پیش بینی برداشت ۴٠٠هزار تن گندم از مزارع استان ایلام
  • افزایش ۱۷ درصدی توزیع کود کشاورزی درآذربایجان غربی
  • افزایش ۱۸ درصدی تولید پتروشیمی ارومیه در ۱۴۰۲
  • افزایش ۱۷ درصدی توزیع کود کشاورزی در آذربایجان غربی